Πέμπτη, Ιανουάριος 30, 2025
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΒ. Κορκίδη: «Αμιγώς εξωστρεφείς οι δραστηριότητες πέριξ της ελληνικής ναυτιλίας»

Β. Κορκίδη: «Αμιγώς εξωστρεφείς οι δραστηριότητες πέριξ της ελληνικής ναυτιλίας»

Η ναυτιλία είναι μια αμιγώς εξωστρεφής διεθνής δραστηριότητα και η ναυτιλία των Ελλήνων είναι ένας από τους βασικότερους παραγωγικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας με την άμεση και έμμεση συνεισφορά της να κυμαίνεται μεταξύ 6,5% έως 8% του ΑΕΠ. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας των ναυτιλιακών επιχειρήσεων γίνεται μέσω επενδύσεων σε τεχνολογίες και αναβάθμιση υπηρεσιών. Ως Πειραιώτης επιχειρηματίας, που δραστηριοποιούμαι δίπλα σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της ΕΕ, δηλώνω υπερήφανος γιατί στο λιμάνι αυτό χτυπάει η καρδιά της ναυτιλίας των Ελλήνων. Δράττοντας την ευκαιρία, δεν θα κουραστώ να υπενθυμίζω την αναγκαιότητα να επενδύσουμε όλοι μαζί από κοινού και μέσα από τη ναυτιλιακή συστάδα του ΝΕΕ, της ΕΕΕ και του ΕΒΕΠ. Το marine cluster «Maritime Hellas», που εσφαλμένα κάποιοι νομίζουν ότι είναι ένας απλός «κατάλογος επιχειρήσεων» θα εκπλήξει με την ψηφιακή αναβάθμιση του.

Η ναυτιλιακή καινοτομία, είναι ένας τομέας έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης, όπου πρέπει να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για τη βελτίωση του γνωσιακού επιπέδου του έμψυχου δυναμικού, που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων σε ξηρά και θάλασσα, πάνω στις νέες τεχνολογίες, που σχετίζονται με την προσπάθεια της ναυτιλίας, και, όχι μόνο, στο πεδίο της πράσινης μετάβασης. Κλειδί για την «γαλάζια μετάβαση», σύμφωνα με το Ναυτικό Επιμελητήριο και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, είναι η συνεργασία της ναυτιλίας με τα ναυπηγεία, τους προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές μηχανών, προμηθευτές ναυτιλιακού εξοπλισμού και αναλωσίμων και παραδοσιακά η ναυτιλία είναι διασυνδεδεμένη με πολλούς άλλους κλάδους και με φορείς εκτός του κλάδου, οι οποίοι καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους της δραστηριότητάς της.

Όπως έχει εξηγήσει η πρόεδρος της ΕΕΕ κυρία Μελίνα Τραυλού «Όλοι πρέπει να πάνε χέρι-χέρι μαζί μας» και όπως έχει τονίσει είναι ίσως η «χρυσή ευκαιρία», τώρα που η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας αφυπνίστηκε, να «επιταχύνουμε» τις δράσεις μέσα από αυτό το cluster ώστε να κερδίσουμε όλοι, να κερδίσει η οικονομία, από τις «κρυμμένες» υπεραξίες. Τη νέα χρονιά ξεκινά μια νέα σελίδα με νέο όραμα, με νέο ενωτικό πνεύμα, με νέες πρωτοβουλίες, με νέα στρατηγική εναρμονισμένη στις ανάγκες της χώρας, που θα προάγει την ανάπτυξη του ναυτιλιακού κλάδου, που θα ενδυναμώσει την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα της ελληνόκτητης ναυτιλίας, που θα προσελκύσει νέους στο ναυτικό επάγγελμα.

Σημειωτέον πως οι άδειες εκτέλεσης Ναυπηγοεπισκευαστικών Εργασιών που εκδόθηκαν, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ναυτιλίας «e-ΔΛΑ» σε όλη την Ελλάδα ανήλθαν το 2024 σε 32.000, ενώ το 2023, είχαν εκδοθεί αντίστοιχα 24.000 άδειες. Οι άδειες αυτές αφορούν για εργασίες επισκευής, συντήρησης πλοίων, μετασκευών, αλλά και νέων ναυπηγήσεων. Σημειώνεται πως για το 2024 οι άδειες αυτές έλαβαν χώρα κατά 40% στο Πέραμα, 21% στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και 12% στο Κερατσίνι. Ωστόσο, τόσο τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, όσο και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά φαίνεται πως εμφανίζουν σημαντικές αυξήσεις στους κύκλους εργασιών τους τα τελευταία 2 χρόνια. Συνολικά 14 περιοχές στη χώρα εμφανίζουν άδειες εκτέλεσης ναυπηγικών και επισκευαστικών εργασιών, μεταξύ των οποίων η Σαλαμίνα, η Χαλκίδα, η Σύρος, το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και ο Βόλος.

Στη πρόσφατη συνάντηση στο ΕΒΕΠ με την Γενική Διευθύντρια της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας Julie Green, το οικονομικό αποτύπωμα της κρουαζιέρας στο οικονομικό γίγνεσθαι του Πειραιά και των τουριστικών προορισμών αποτέλεσε το βασικό αντικείμενο της συζήτησης. Στο επίκεντρο της συζήτησης, ήταν οι τροφοεφοδιασμοί των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και σε άλλα ελληνικά λιμάνια, όπου καταπλέουν κρουαζιερόπλοια, καθώς επίσης και το φάσμα των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών που αναπτύσσονται από μία πλειάδα επιχειρήσεων που λειτουργούν και προσφέρουν υπηρεσίες, τόσο στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, όσο και στις δύο μεγάλες ναυπηγικές μονάδες του Κόλπου της Ελευσίνας. 

Σε αυτό το πλαίσιο, από την πλευρά της CLIA αναφέρθηκαν οι δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της συνεργασίας φορέων και επιχειρήσεων, καθώς υπήρξε ενημέρωση, για το maritime cluster, και το τί αυτό μπορεί να προσφέρει στον κλάδο της κρουαζιέρας, καθώς πλειάδα εξειδικευμένων επιχειρήσεων είναι ενταγμένες σε αυτό. Έτσι λοιπόν επιβεβαιώνεται πως«εν τη ενώσει η δύναμης» και πως το ελληνικό ναυτιλιακό cluster είναι η έκφανση αυτής της ενοποίησης των παραγωγικών δυνάμεων και της δυναμικής που διαθέτει ο ναυτιλιακός κλάδος της χώρας μας. Το τρίπτυχο του Εφοπλισμού, των Επενδύσεων και των Εξαγωγών είναι βέβαιο πως μπορεί να προσδώσει μια επιπλέον ώθηση στην εξωστρέφεια με κατεύθυνση την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Με τις σκέψεις αυτές, θα ήθελα για όλη τη νέα χρονιά να ευχηθώ ήρεμες θάλασσες στους ναυτικούς μας, καλά ταξίδια στην πρώτη στον κόσμο Ελληνόκτητη ποντοπόρο ναυτιλία και βεβαίως την αύξηση επιβατών και οχημάτων στη σπουδαία ακτοπλοΐα μας.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ