Χρονιά ανόδου θα είναι το 2024 για την παγκόσμια αγορά των wearable bands, η οποία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά 5%, αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), επικαλούμενος πρόβλεψη, που ανήκει στην εταιρεία ερευνών Canalys, τοποθετεί τη διεθνή αγορά των wearable bands στα 194 εκατ. μονάδες.
Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της Canalys, παρά την ελαφρά πτώση κατά 0,2% το 1ο τρίμηνο του 2024, η αγορά αναμένεται να ανακάμψει σημαντικά μέσα στο έτος, ενισχυμένη από την αναζωπύρωση της ανάπτυξης των smartwatches κατά 4% και τη συνεχιζόμενη άνοδο στη βασική κατηγορία ρολογιών, έως και 10%. Ωστόσο, κατά την Canalys, η αγορά των βασικών wearable bands θα συνεχίσει να συρρικνώνεται κατά 6% το 2024.
Τα βασικά bands συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα, παγκοσμίως, φτάνοντας το υψηλότερο μερίδιό τους ιστορικά και συγκεκριμένα 48% της αγοράς wearable bands το 1ο τρίμηνο, με προβλεπόμενο μερίδιο αποστολής 46% για ολόκληρο το έτος”, αναφέρει η Canalys.
Από τα στοιχεία της εταιρείας προκύπτει ότι η Xiaomi και η Huawei κατέγραψαν άλλο ένα τρίμηνο αύξησης των πωλήσεων, καθώς λανσάρισαν νέα και πιο προχωρημένα βασικά ρολόγια, γεγονός που οδήγησε τις πωλήσεις τους, επιτυγχάνοντας αύξηση 37% και 46% αντίστοιχα το 1ο τρίμηνο του 2024.
Δημοφιλή τα έξυπνα ρολόγια
“Καθώς βελτιώνεται η εμπειρία χρήστη, η παρακολούθηση και οι έξυπνες λειτουργίες των βασικών ρολογιών, περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν αυτά τα οικονομικά μοντέλα για να καλύψουν τις περισσότερες από τις ανάγκες τους”, σχολιάζουν οι αναλυτές.
Όπως εξηγούν, η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας των βασικών ρολογιών είναι σημαντική για πολλούς χρήστες. Ωστόσο, αυτή η ανάπτυξη αναμένεται να επισκιαστεί από την επέκταση των έξυπνων ρολογιών μακροπρόθεσμα, η οποία θα αντιμετωπίσει πιο εξελιγμένες περιπτώσεις χρήσης, καθώς η διάρκεια ζωής της μπαταρίας και η ανταγωνιστικότητα κόστους βελτιώνονται στην κατηγορία των smartwatches.
Σύμφωνα με την Canalys, οι πωλήσεις smartwatches παρουσίασαν πτώση 9% το 1ο τρίμηνο του 2024, αλλά αναμένεται να ανακάμψουν με προβλεπόμενη ανάπτυξη 4% για το σύνολο του έτους, λόγω της αναμενόμενης κυκλοφορίας αναβαθμισμένων συσκευών στο 2ο εξάμηνο.
“Αυτή η αναπτυξιακή τάση αντανακλά τις εξελισσόμενες προσδοκίες των καταναλωτών πέρα από την παρακολούθηση βασικών δεδομένων, με μια αυξανόμενη ζήτηση για λεπτομερείς, εξατομικευμένες λύσεις υγειονομικής περίθαλψης. Εταιρείες, όπως η Huawei, η Zepp Health και η Samsung, στρέφονται προς τις υπηρεσίες λογισμικού, ενσωματώνοντας προηγμένους αισθητήρες, αλγόριθμους και τεχνητή νοημοσύνη για να προσφέρουν ολοκληρωμένες πληροφορίες για την υγεία”, σημειώνει η εταιρεία.