Την εκτίμησή του πως έρχονται κι άλλες κινήσεις συγκέντρωσης στον εγχώριο κλάδο των σούπερ μάρκετ εξέφρασε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου METRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης, επιβεβαιώνοντας πως το τοπίο εξακολουθεί να αλλάζει στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
Αναφερόμενος στις πληθωριστικές πιέσεις, ο κ. Παντελιάδης σημείωσε ότι, παρά την αποκλιμάκωση στις τιμές κάποιων προϊόντων όπως το ελαιόλαδο, βασικά αγαθά όπως κακάο, καφές, σοκολάτα και μοσχαρίσιο κρέας εξακολουθούν να επηρεάζονται από διεθνείς διακυμάνσεις. «Ο συνολικός πληθωρισμός δεν μας ανησυχεί, αλλά δεν αποκλείουμε εξάρσεις σε επιμέρους κατηγορίες», δήλωσε.
Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο ο όμιλος METRO να προχωρήσει σε εξαγορά άλλης αλυσίδας ο ίδιος σημείωσε: «Η δική μας θέση απέναντι στις εξαγορές δεν άλλαξε. Τα κοιτάμε μεν όλα, αλλά επιδιώκουμε να είναι κινήσεις οι οποίες βγάζουν ένα λογικό οικονομικό αποτέλεσμα. Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε την εταιρεία μας και τα αποτελέσματά μας από μία εξαγορά». Μάλιστα συμπλήρωσε: «τις περισσότερες εξαγορές που έγιναν στην ελληνική αγορά τις έχουμε εξετάσει και εμείς. Όμως δεν προχώρησαν γιατί κρίναμε ότι δεν ήταν προ όφελός μας». Δίνουμε βαρύτητα στα υγιή οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου μας που είναι πιο σημαντικά από την ανάπτυξη αυτή καθ’αυτή. Προφανώς χρειαζόμαστε ανάπτυξη αλλά πρέπει να είναι υγιής. Πρώτο μας μέλημα είναι μια κερδοφορία που μπορεί να τροφοδοτήσει τις επενδύσεις μας. Έτσι θα συνεχίζουμε να είμαστε πολύ επιλεκτικοί και προσεκτικοί στο αν θα κάνουμε μια εξαγορά».
Εστιάζοντας στη χρονιά που πέρασε, ο κ. Παντελιάδης, ανέφερε ότι ήταν γεμάτη προκλήσεις και έντονο παρεμβατισμό στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σημειώνοντας ότι «όλα τα μέτρα επιβαρύνουν και τις επιχειρήσεις και τη βιομηχανία και εντέλει τον καταναλωτή». Παράλληλα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επικείμενη κατάργηση του μέτρου που αφορά στο μεικτό περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων στις 30 Ιουνίου. Σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό, ο ίδιος εξέφρασε την άποψη πως τα δύσκολα πέρασαν. Όπως είπε: «τα πράγματα πάνε καλά και δεν έχουν καμία σχέση με όσα δραματικά συνέβαιναν». Παραδέχθηκε ωστόσο ότι υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων, όπως το κακάο, η σοκολάτα, ο καφές και το μοσχαρίσιο κρέας που παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα. «Ο πληθωρισμός συνολικά δεν μας ανησυχεί, χωρίς ωστόσο να αποκλείονται κάποιες εξάρσεις τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων», τόνισε χαρακτηριστικά.
Τα My market και τα My market Local
Σταθερά ανοδική είναι η πορεία των My market, αυξάνοντας τις πωλήσεις και το μερίδιο της αλυσίδας η οποία επενδύει στην οργανική της ανάπτυξη, και για το 2025 έχει σχεδιάσει να ανοίξει 3 νέα καταστήματα ενώ παράλληλα υλοποιεί ένα δυναμικό πλάνο ανακαινίσεων σε 9 επιπλέον καταστήματα. Η αλυσίδα σήμερα αριθμεί 270καταστήματα, εκ των οποίων τα 43 είναι My market Local.
Τα My market Local κερδίζουν σταθερά το ενδιαφέρον νέων επενδυτών και παρουσιάζουν ικανοποιητική ανάπτυξη σύμφωνα με τους εταιρικούς στόχους. Ο ρυθμός ανάπτυξης πωλήσεων είναι μεγαλύτερος από 40%, ενώ το 35% των καταστημάτων ξεπερνάει σε πωλήσεις το υψηλό σενάριο του business plan, σε λιγότερο από 13 μήνες λειτουργίας μεσοσταθμικά. Με αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο, η εταιρεία στηρίζει ουσιαστικά την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Το 2025 θα προστεθούν συνολικά 33 νέα καταστήματα στο δίκτυο της αλυσίδας και στο τέλος της χρονιάς τα Mymarket Local θα είναι 70 συνολικά, εκ των οποίων τα 14 θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη. Στο πλάνο ανάπτυξης της χρονιάς περιλαμβάνονται και τουριστικές περιοχές όπως επιλεγμένα τουριστικά νησιά.
Τα METRO Cash & Carry
Το 2024 τα METRO Cash & Carry διατήρησαν την ηγετική θέση στο οργανωμένο χονδρεμπόριο, με μερίδιο που πλησιάζει το 50% και η αλυσίδα επενδύει σταθερά στη διείσδυσή της στις επιχειρήσεις Ho.Re.Ca.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα eshop.metrocashandcarry.gr, έχει εδραιωθεί και κερδίζει διαρκώς την αποδοχή του κοινού. Σήμερα, η συμμετοχή του eshop στο σύνολο των πωλήσεων της αλυσίδας έχει φτάσει στο 9,5% παρουσιάζοντας 40% αύξηση σε κύκλο εργασιών και παραγγελίες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και 60% αύξηση στις οργανικές επισκέψεις.
MCC BEST VALUE | Κύπρος
Στα 5 χρόνια λειτουργίας, η επένδυση της METRO στην Κύπρο έχει ωριμάσει και συνεχίζει να αποδίδει θετικά. Το 2024, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11% σε σχέση με το 2023 καθώς όλο και περισσότεροι επαγγελματίες εμπιστεύονται τη BEST VALUE ως τον One stop Shopπροορισμό για τις αγορές τους. Το νέο κατάστημα στην πόλη της Λευκωσίας, μεγέθους 3.300 τ.μ., είναι ήδη υπό κατασκευή και με τη λειτουργία του θα μεγαλώσει περαιτέρω το αποτύπωμα της METRO στη χώρα.
Σχεδιασμός 2025 και Επενδύσεις
Ο κύκλος εργασιών για το 2025 εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα €1,7 δισ., ενώ αναμένεται βελτίωση της κερδοφορίας.Η METRO ΑΕΒΕ έχει σχεδιάσει και υλοποιεί ένα φιλόδοξο, μακροπρόθεσμο πλάνο επενδύσεων με το μεγαλύτερο ποσοστό να δεσμεύεται στη δημιουργία νέων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα. Οι επενδύσεις για το 2025 αναμένεται να ξεπεράσουν τα €95 εκατ.
Το δίκτυο των My market θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια μέσω στοχευμένης οργανικής ανάπτυξης και κυρίως της ανάπτυξης των My market Local. Τα METRO Cash & Carry εστιάζουν στην περαιτέρω διείσδυση στιςεπιχειρήσεις Ho.Re.Ca, προσδοκώντας θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα της αλυσίδας. Στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας η εταιρεία εστιάζει την προσοχή της στο νέο Κέντρο Διανομής που πρόκειται να δημιουργήσει στον Ασπρόπυργο.
Προτεραιότητα αποτελεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας. Νέες εφαρμογές αξιοποιούνται βελτιώνοντας την παραγωγικότητα και την καθημερινή λειτουργία, απλοποιώντας καθημερινές εργασίες προς όφελος των εργαζομένων και των πελατών. Παράλληλα, η τεχνητή νοημοσύνη έχει αξιοποιηθεί σε επιλεγμένα έργα τόσο στα My market όσο και στα METRO Cash & Carry ενώ τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί η χρήση της σε διαφορετικούς επιχειρησιακούς τομείς.