Το ερώτημα εάν η σιδηροδρομική τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί διατυπώνει σύσσωμος ο γερμανικός τύπος, στη σκιά του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη.
Η Deutsche Welle αναδημοσιεύει δημοσιεύματα που αναφέρονται στο πολύνεκρο δυστύχημα.
Μάλιστα, η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung φέρνει στο φως έκθεση του 2019 στην οποία ο ελληνικός σιδηρόδρομος κατατάσσεται στους πλέον ανασφαλείς στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αναλυτικά το δημοσίευμα της Deutsche Welle, έχει ως εξής:
«Μπορούσε να αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη;», διερωτάται η Tagesspiegel. «Η απάντηση είναι πως ξεκάθαρα ναι. Πολλοί παράγοντες έδειχναν πως μία καταστροφή ήταν για πολύ καιρό προ των πυλών».
Η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει πως «από την ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό, στις υποδομές και στους αυτοματοποιημένους σηματοδότες. Μία ματιά στο πρόσφατο παρελθόν μπορεί να εξηγήσει γιατί αναμενόταν μία τραγωδία.
Πέρυσι, ο επικεφαλής του τμήματος συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου παραιτήθηκε λόγω μη πλήρωσης των προϋποθέσεων ασφαλείας. Πριν από τέσσερις μήνες, οι μηχανικοί που ήταν υπεύθυνοι για το δίκτυο τον ακολούθησαν, ενώ μόλις την περασμένη εβδομάδα, οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους κήρυξαν απεργία με αίτημα περισσότερη ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Επομένως, το ανθρώπινο λάθος ήταν μόνο ο τελευταίος κρίκος σε μία αλυσίδα λαθών και αστοχιών που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα.
Η Frankfurter Allgemeine Zeitung προσθέτει πως «ήδη από το 2019, δημοσιεύθηκε έκθεση που, μεταξύ άλλων, κατέτασσε το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ως το περισσότερο ανασφαλές σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν 140 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ελλάδα κατά την περίοδο 2010-2018».