Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑΑποζημιώσεις –«Ελπίδα»: Το πλάνο για τα 600 ευρώ σε συσκευές και η...

Αποζημιώσεις –«Ελπίδα»: Το πλάνο για τα 600 ευρώ σε συσκευές και η δύσκολη εξίσωση των διακοπών παροχής

Άμεσες καταβολές αποζημιώσεων σε συσκευές και υπομονή για τις πληρωμές για τις βλάβες περιλαμβάνει το μενού για την κάλυψη των ζημιών από την κακοκαιρία. Όπως τόνισε μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open το πρωί της Δευτέρας ο υπουργός Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας «πέρυσι με αρκετούς μήνες καθυστέρηση καταβλήθηκαν οι αποζημιώσεις λόγω του ότι δεν είχαν γίνει οι απαραίτητες επενδύσεις. Πριν ένα μήνα ξεκίνησε ο διαγωνισμός για 7,7 εκατ, εξυπνων μετρητών. Και πέρυσι ήταν μεγάλη δυσκολία προσδιορισμού των αποζημιώσεων και φέτος υπάρχει επίσης δυσκολία. Έχουμε πει να γίνει όσο γίνεται πιο γρήγορα η όλη διαδικασία» τόνισε αποφεύγοντας να δεσμευτεί σε χρονοδιαγράμματα.


Έως 600 ευρώ


«Ήδη στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να καταθέσει σχετική αίτηση για τις συσκευές» ανέφερε ο κ Σκρέκας και τόνισε ότι το ύψος των αποζημιώσεων θα είναι μέχρι και 600 ευρώ.» Σε σχέση με την αποζημίωση για όσους ταλαιπωρήθηκαν με βλάβες ανέφερε ότι «το πρόβλημα είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει σύστημα έξυπνων μετρητών, κάτι που δυσκολεύει την προσπάθεια διακρίβωσης όσων είχαν πρόβλημα. Βέβαια μέσα από τους υποσταθμούς μπορεί να προσδιορίσει κάποιος με ακρίβεια όσους ταλαιπωρήθηκαν έτσι ώστε να αποζημιωθούν» ανέφερε και τόνισε ότι μέσα από τους λογαριασμούς θα δοθούν τα χρήματα χωρίς να εξειδικεύει εάν το πλάνο αφορά την αφαίρεση για κάπιο διάστημα τελών χρήσης δικτύου ή κάτι απευθείας χρηματικές καταβολές.


«Θα το δούμε θα προσδιοριστεί ο τρόπο ς και το πότε θα γίνει η αποζημίωση» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Προωθούμε μια μόνιμη λύση ώστε να μη βλέπουμε πολλά νοικοκυριά χωρίς ρεύμα. Να λύσουμε το πρόβλημα μέσα από αναβάθμιση των δικτύων, την υπογείωση, κτλ. Στόχο έχουμε 2500 εναέριων καλωδίων που είναι κοντά σε οικισμούς ή δασικά οικοσυστήματα να υπογειοποιηθούν κι έτσι και οι πυρκαγιές να αποτρέπονται αλλά και οι βλάβες».


Μαζικές αγωγές


«Το πρόβλημα δεν είναι να ταλαιπωρείται και να αποζημιώνεται ο πολίτης». Κι εδώ είναι η τεράστια προσπάθεια που γίνεται είναι μέσα από δυο στοχεύσεις. Δηλαδή τη βαθιά κλάδευση και αυτό θα γίνει σε μεγάλο βαθμό την ερχόμενη άνοιξη ώστε σταδιακά να μην έχουμε τόσο έντονες περιπτώσεις νοικοκυριών χωρίς ρεύμα, αλλά και την υπογειοποίηση των δικτύων» συμπλήρωσε.


Παράλληλα σε σχέση με τους επαγγελματίες ανέφερε ότι δεν έχουν παρατηρηθεί μεγάλες ζημιές σε εξοπλισμό από τις βλάβες, ωστόσο η ΡΑΕ εξετάζει τη διαμόρφωση ενός μόνιμου πλαισίου για αποζημιώσεις. Τέλος για τις αγωγές πολιτών ανέφερε ότι κάθε ένας έχει δικαίωμα να αξιοποιήσει το υφιστάμενο πλαίσιο. «Ο πολίτης μπορεί να κάνει ό,τι του δίνει το νομικό πλαίσιο. Χωρίς να δηλώνει ικανοποιημένος ότι από πέρυσι μέχρι φέτος είδαμε κάποια βελτίωση. Ο μισός ήταν ο χρόνος αποκατάστασης ήταν φέτος, αν και είχαμε διακοπές φέτος σε 40 δήμους, από 15 πέρυσι κι από 75.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα πέρυσι, φέτος 200.00. Επίσης στη Βόρεια Αττική είχαμε μηδενικά προβλήματα, άρα υπάρχει βελτίωση» ανέφερε.


Οι συσκευές


Σημειώνεται ότι προθεσμία δέκα ημερών για τη δήλωση της ζημιάς έχουν οι πολίτες που μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από τον ΔΕΔΔΗΕ για τις βλάβες που προκλήθηκαν σε ηλεκτρικές συσκευές λόγω της κακοκαιρίας «Έλπίδα’. Η αποζημίωση φθάνει μέχρι 600 ευρώ και δεν καταβάλλεται όταν η βλάβη οφείλεται σε ανωτέρα βία.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν την αίτηση μέσα από μια ειδική εφαρμογή του ΔΕΔΔΗΕ. Συγκεκριμένα, μετά την είσοδο των καταναλλωτών στην ιστοσελίδα του παρόχου, επιλέγουν την κατηγορία αιτήματος επιλέγουν «αίτημα επικοινωνίας» και την υποκατηγορία αιτήματος την επιλογή «αποζημιώσεις».


Τι πρέπει να κάνει ο καταναλωτής;


Ο καταναλωτής που κάνει αίτηση για αποζημίωση θα πρέπει επιπλέοv:
• να θέσει στη διάθεσή του ΔΕΔΔΗΕ (για 2 εργάσιμες ημέρες), εφόσον του ζητηθεί, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχει υποστεί βλάβη, για έλεγχο πριν από την επισκευή τους
• να θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου τεκμηρίωσης της βλάβης και του κόστους επισκευής ή αντικατάστασης των συσκευών με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών (τιμολόγια κ.λπ.).
• να υπογράψει Υπεύθυνη Δήλωση αποδοχής της αποζημίωσης ή του χρηματικού ποσού που του χορηγείται
• να γνωστοποιήσει στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού για κατάθεση του χρηματικού ποσού της αποζημίωσής του

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ