Αισιοδοξία στην παγκόσμια αγορά smartphones έφερε το 3ο τρίμηνο του 2023, με τις πωλήσεις να υποχωρούν οριακά μόνο και τον κλάδο να εισέρχεται στο – κατά παράδοση – πολύ καλό τρίμηνο του έτους, αυτό των εορτών.
Το 3ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), επικαλούμενος την IDC, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 0,1% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, διαμορφούμενες στα επίπεδα των 302,8 εκατ. μονάδων (προκαταρκτικά στοιχεία από το Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker της IDC). Από την πλευρά της, η Canalys τοποθετεί τη μείωση των πωλήσεων στο 1%, που σε απόλυτα μεγέθη μεταφράζεται σε όγκο 293,4 εκατ. συσκευών το εξεταζόμενο διάστημα.
“Αν και η μακροοικονομική αβεβαιότητα παραμένει, καθώς οι αγορές παλεύουν με την ήπια ζήτηση, τον πληθωρισμό και τις γεωπολιτικές εντάσεις, τα υγιή αποθέματα και ο βραδύτερος ρυθμός πτώσης ενθαρρύνουν τους πωλητές να αυξήσουν τις αποστολές τους”, αναφέρουν οι αναλυτές της IDC, σχολιάζοντας την πορεία της αγοράς κατά το 3ο τρίμηνο.
“Η Canalys αναμένει ότι η παγκόσμια αγορά smartphones θα σημειώσει μέτρια ανάπτυξη το 2024. Οι κατασκευαστές και τα κανάλια διανομής θα κλείσουν το 2023 με ένα σχετικά πιο υγιές επίπεδο αποθεμάτων, δίνοντας χώρο για την ανασυγκρότηση των αποθεμάτων τους, προετοιμάζοντας μια πιθανή αναζωπύρωση της ζήτησης. Ωστόσο, οι περιφερειακές επιδόσεις αναμένεται να αποκλίνουν λόγω περιφερειακών συγκρούσεων και γεωπολιτικών εντάσεων”, σημειώνει από την πλευρά της η Canalys.
Οι επιδόσεις των κατασκευαστών
Τα στοιχεία τοποθετούν τη Samsung στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των πιο ισχυρών κατασκευαστών smartphones κατά το 3ο τρίμηνο, με πωλήσεις 57,4 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 20%. Η Apple ακολουθεί στη δεύτερη θέση, με πωλήσεις 50 εκατ. μονάδων και μερίδιο αγοράς 17%, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Xiaomi με πωλήσεις 41,5% εκατ. συσκευών, αυξημένες κατά 2%.
Η OPPO (συμπεριλαμβανομένης της OnePlus) εξασφάλισε την τέταρτη θέση με 26,4 εκατ. μονάδες, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 9%, ενώ ο Όμιλος TRANSSION (περιλαμβάνει τις μάρκες Tecno, Infinix και iTel), διατήρησε την πέμπτη θέση, διαθέτοντας στην παγκόσμια αγορά 26 εκατ. συσκευές.
Ασθμαίνει η Κίνα-Σε πτώση η Ευρώπη
“Βλέπουμε μια ισχυρή αύξηση των αποστολών στις αναδυόμενες αγορές από προμηθευτές, όπως η Xiaomi και η Transsion. Αν και αυτό είναι ένα καλό σημάδι της προσέγγισης της ανάκαμψης, οι κατασκευαστές πρέπει να παρακολουθούν στενά τις πωλήσεις για να μην πέσουν ξανά στη δίνη των υπερβολικών αποθεμάτων, καθώς η ζήτηση εξακολουθεί να είναι ασθενής σε πολλές περιοχές”, σχολιάζει η IDC.
Η Κίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η εταιρεία ερευνών, είδε τις αποστολές να μειώνονται κατά 6,3% σε ετήσια βάση το 3ο τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας το δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης. Η άνοδος της ανεργίας, η συνεχιζόμενη κρίση των ακινήτων και ο αποπληθωρισμός έχουν περιορίσει σημαντικά τις καταναλωτικές δαπάνες και το ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον στην Κίνα.
Στο μεταξύ, οι αποστολές στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 8,6%, 5,3% και 1,1% αντίστοιχα. Ωστόσο, οι αναδυόμενες αγορές, όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική (MEA), η Λατινική Αμερική (LA) και η Ασία/Ειρηνικός (εξαιρουμένης της Ιαπωνίας και της Κίνας), σημείωσαν αύξηση αποστολών κατά 18,1%, 8,2% και 1,3% αντίστοιχα κατά το 3ο τρίμηνο του 2023.
high-end συσκευές και αναδιπλούμενα μοντέλα
Τα στοιχεία για το 3ο τρίμηνο συνηγορούν υπέρ της συνεχιζόμενης στροφής των καταναλωτών σε high-end συσκευές, γεγονός το οποίο, ωστόσο, παρατείνει τους κύκλους αντικατάστασης των συσκευών.
“Οι κατασκευαστές ενισχύουν τις προσφορές τους στο τμήμα των premium μοντέλων, προκειμένου να βελτιώσουν περαιτέρω την εμπειρία του χρήστη. Στο μεταξύ, ο παγκόσμιος ανταγωνισμός για τα πτυσσόμενα smartphones πρόκειται να ενταθεί. Καθώς οι επιλογές αναδιπλούμενων smartphones συνεχίζουν να αυξάνονται, αυτή η τάση αποτελεί πρόκληση για την τρέχουσα κυριαρχία των ισχυρών της αγοράς, όπως η Samsung και η Apple”, υπογραμμίζουν οι αναλυτές της Canalys.