Ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα 85 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 65 εκατ. αφορούν καθαρά παραγωγικές επενδύσεις δρομολογεί για την τριετία 2024 – 2026 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η μεγαλύτερη εταιρεία ζύθου στην Ελλάδα. Όπως τόνισε χθες σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, από το επενδυτικό πρόγραμμα των 65 εκατ. ευρώ που ετοιμάζει η εταιρεία έως 2026, περίπου τα μισά, ήτοι 30 έως 35 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν προς «πράσινες» επενδύσεις και κινήσεις βιωσιμότητας.
Στόχος είναι μέσα στα επόμενα έξι χρόνια, ήτοι έως το 2030 η εταιρεία να έχει επιτύχει, και στα δύο ζυθοποιία που διαθέτει σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη μηδενικούς ρύπους άνθρακα. Ο ίδιος επισήμανε ότι η πολιτική του ομίλου Heineken παγκόσμια είναι να έχει τα υψηλότερα στάνταρ στα θέματα βιωσιμότητας και ρύπων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται, ασχέτως αυστηρότητας ή ελαστικότητας του εκάστοτε νομοθετικού πλαισίου.
«Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση ένα μεγάλο ζυθοποιείο, όπως εμείς, να δεσμεύεται ότι σε έξι χρόνια θα έχει μηδενικούς ρύπους», τόνισε με έμφαση ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Θυμίζουμε πως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ελέγχει μακράν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς μπύρας στην Ελλάδα, παράγοντας μπύρες όπως Amstel, Amstel Pils, Heineken, ΑΛΦΑ, Fischer, Buckler, Νύμφη, ΜΑΜΟΣ κ.α. Διαθέτει τρεις μονάδες παραγωγής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα, ενώ κάνει εξαγωγές σε πάνω από είκοσι χώρες και στις πέντε ηπείρους.
Ανατιμήσεις και συμβολαιακή γεωργία
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε πως «κάναμε κάποιες ανατιμήσεις μια φορά τον περασμένο Φεβρουάριο», ενώ έκανε την εκτίμηση πως θα γίνουν και κάποιες μέσα στο 2024, αλλά θα είναι πολύ περιορισμένες, εκτιμώντας ότι θα είναι στα όρια του πληθωρισμού.
Σχετικά με τις πωλήσεις, τόνισε πως ο όγκος πωλήσεων στην αγορά της μπύρας το τρέχον έτους κινήθηκε στα περυσινά επίπεδα, όμως από πλευράς αξίας πωλήσεων, καταγράφηκε περίπου 6-7%, ήτοι περίπου όσο ήταν και το ύψος των ανατιμήσεων που πραγματοποιήθηκαν.
Επίσης επισήμανε τη μακροχρόνια συνεργασία που έχει η εταιρεία με 2.000 αγρότες στο πλαίσιο της συμβολαιακής γεωργίας. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε από το 2008 να υλοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στην Ελλάδα, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια, έχοντας κατορθώσει εδώ και πολλά χρόνια, να καλύπτει τις παραγωγικές της ανάγκες με 100% ελληνικό κριθάρι. Παράλληλα, γίνονται και εξαγωγές κριθαριού, καθώς υπάρχει και σημαντικό περίσσευμα.
Οι δεσμεύσεις βιωσιμότητας και οι στόχοι
Η εταιρεία δεσμεύεται για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή ως το 2030, έχοντας ήδη επιτύχει μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 20% από το 2018 και μετά. Συνάμα, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, φροντίζει για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών, έχοντας καταφέρει να αξιοποιήσει σε ποσοστό 79,4% ανανεώσιμες πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.
Συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του όγκου των αποβλήτων, έχοντας επιτύχει την ανάκτησή τους κατά 99,6%, και την εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας, καθώς όπως τόνισε ο κ. Δανιηλίδης, το 95% των γυάλινων μπουκαλιών επιστρέφονται και επαναχρησιμοποιούνται. Ως προς την ορθολογική χρήση των υδατικών πόρων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό.
Ως προς τον πυλώνα της Κοινωνίας, η εταιρεία κατά τη διετία 2021-2022, εκπόνησε και υλοποίησε δύο μεγάλα προγράμματα στη Βόρεια Εύβοια και τη Θεσσαλία. Στη Βόρεια Εύβοια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021,η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποκατέστησε χρόνια προβλήματα σε δύο σχολεία της περιοχής και συγχρηματοδότησε τη μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού.
Στη Θεσσαλία, όπου υλοποιείται μεγάλο μέρος του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της εταιρείας και αποτελεί το πλέον ελλειμματικό υδατικό διαμέρισμα στην ελληνική επικράτεια, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποίησε το πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο ανέδειξε λύσεις για την ορθή διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας και τη γενικότερη ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη βιώσιμη χρήση του νερού.
Υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ
Μέσα στη διαδρομή της στροφής στη βιωσιμότητα, ασφαλώς είναι και η υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, καθώς όπως δήλωσε ο κ. Δανιηλίδης, «είναι τεράστια ευθύνη να εκπαιδεύσουμε τον κόσμο να καταναλώνει αλκοόλ υπεύθυνα». Η εταιρεία προσπαθεί να αποτελεί θεματοφύλακα της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ με σειρά δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του καταναλωτικού κοινού.
Την περίοδο 2021-2022 η εταιρεία δημιούργησε, σε συνεργασία με την Ένωση Bartenders Ελλάδος και την Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Νηφάλιοι-στην υγειά μας», την εφαρμογή «ΣΕΡΒΙΡΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ», με στόχο την πληροφόρηση των επαγγελματιών της εστίασης για τη σημασία και την αξία της υπεύθυνης διάθεσης αλκοόλ. Παράλληλα, συνεχίζει να ενισχύει την κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ με συνολικά πέντε επιλογές προϊόντων μηδενικού αλκοόλ διαθέσιμες στα σημεία πώλησης. Βεβαίως, όπως τονίστηκε χθες, αυτό η εταιρεία δεν το κάνει μόνο για λόγους βιωσιμότητας, καθώς είναι μια παγκόσμια τάση, υπάρχει και εμπορικό ενδιαφέρον, αυτές οι επιλογές έχουν ανταπόκριση και εμπορικό ενδιαφέρον.