Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΈργα υποδομής με σημαντική χρηματοδότηση από την ΕΕ

Έργα υποδομής με σημαντική χρηματοδότηση από την ΕΕ

Τρία μεγάλα έργα, δύο λιμενικά και ένα σιδηροδρομικό εντάσσονται στον κατάλογο με τα 135 προς επιχορήγηση έργα από την ΕΕ που έλαβαν τη σχετική έγκριση. Η Κομισιόν επέλεξε 135 έργα υποδομής μεταφορών που θα λάβουν την ενίσχυση, από συνολικά 399 προτάσεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του μηχανισμού Connecting Europe Facility (CEF), του χρηματοδοτικού μέσου της ΕΕ για τις στρατηγικές επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών.

Η χρηματοδότηση, που ανέρχεται σε 5,4 δισ. ευρώ σε όλη την Ευρώπη θα στηρίξει έργα σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ κατά μήκος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T). Το σύνολο των έργων αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική αναβάθμιση της διασύνδεσης μεταξύ των κρατών μελών, ενώ θα βελτιώσουν τις υποδομές διευκολύνοντας σημαντικά τις μετακινήσεις μεταξύ των χωρών και τη μεταφορά των αγαθών. Σημαντική μερίδα των έργων προγραμματίζεται για την Σλοβακία και την Πολωνία, γεγονός που κρίνεται απαραίτητο για την μεταφορά αγαθών μεταξύ Ευρώπης και Ουκρανίας μετά την εισβολή της Ρωσίας.

Τα ελληνικά έργα

-Αναβάθμιση Υποδομών Συνδεσιμότητας και Περιβαλλοντικής Βιωσιμότητας του Λιμένος Βόλου (Συντονιστής: Οργανισμός Λιμένος Βόλου και Μέγιστη Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση: 1.615.000 ευρώ). Η Δράση βρίσκεται στο γενικό δίκτυο και αφορά μελέτες για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και της ασφάλειας του λιμανιού του Βόλου (Ελλάδα) μέσω της ανάπτυξης παράκτιας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με παραγωγή κυματικής ενέργειας και της αναβάθμισης του κυματοθραύστη του λιμανιού.

-Αναβάθμιση Υποδομών, Διασύνδεσης και Περιβαλλοντικής Βιωσιμότητας του Λιμένα Ηρακλείου (Συντονιστής: Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου και Μέγιστη Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση: 1.147.500 ευρώ). Η Δράση αφορά μελέτες για την αναβάθμιση και επέκταση του υφιστάμενου κυματοθραύστη και την εγκατάσταση σταθμού ηλεκτροπαραγωγής κυματικής ενέργειας στο λιμάνι του Ηρακλείου (Ελλάδα) που βρίσκεται στον Διάδρομο Orient/East-Med (OEM)

-Κατασκευή της νέας ενιαίας σιδηροδρομικής γραμμής, τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, άξονας Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη, τμήμα του Διαδρόμου OEM(Συντονιστής: ΕΡΓΑ ΟΣΕ και Μέγιστη Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση: 154.204.320 ευρώ).

Η Δράση βρίσκεται στον Διάδρομο Orient/East-Med και αφορά μελέτες και κατασκευαστικές εργασίες για το νέο μονής γραμμής σιδηροδρομικό τμήμα «Νέα Καρβάλη – Τοξότες» (31,7 χλμ.) στη Βόρεια Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης (5,3 χλμ.) με το Εμπορικό Λιμάνι Καβάλας (Φίλιππος Β).

«Σήμερα διαθέτουμε 5,4 δισ. ευρώ σε έργα σε όλη την Ευρώπη που θα βελτιώσουν τις ελλείπουσες συνδέσεις υποδομής, θα κάνουν τις μεταφορές πιο βιώσιμες και αποτελεσματικές, αυξάνουν την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα, καθώς και δημιουργούν θέσεις εργασίας. Αυτοί οι δύσκολοι καιροί ενίσχυσαν τη σημασία του τομέα μεταφορών στην ΕΕ και της ύπαρξης ενός απρόσκοπτου, καλά συνδεδεμένου δικτύου υποδομής. Ειδικότερα, έργα όπως η αναβάθμιση του rail-road τερματικού σταθμού μεταφόρτωσης στο Haniska pri Košicich θα διευκολύνει περαιτέρω τους δεσμούς μας με την Ουκρανία» δήλωσε σχετικά με το πρόγραμμα χρηματοδότησης έργων υποδομής η Επίτροπος Μεταφορών Adina Vălean.

Μεγάλη μερίδα των έργων θα ενισχύσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της σήραγγας Fehmarn Belt μήκους 18 χλμ. που θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Δανίας – Γερμανίας.

Πρόσθετες επενδύσεις στην ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα καταστήσει τους σιδηροδρόμους εξυπνότερους, διαλειτουργικούς και ασφαλέστερους.

Αυτές οι επιχορηγήσεις αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης του προγράμματος Connecting Europe Facility στο πλαίσιο των προσκλήσεων υποβολής προτάσεων του Σεπτεμβρίου 2021 και ακολουθούν επενδύσεις σε έργα στρατιωτικής κινητικότητας και εναλλακτικών καυσίμων του Απρίλιο του 2022.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ