Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΈνωση Σούπερ Μάρκετ: Και όμως, η Ελλάδα είναι από τις φθηνότερες χώρες...

Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Και όμως, η Ελλάδα είναι από τις φθηνότερες χώρες στην Ευρώπη

Το μύθο της αισχροκέρδειας που υπάρχει ως αίσθηση στην κοινωνία για τις αλυσίδες τροφίμων επιχείρησε να καταρρίψει χθες η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), στην οποία συμμετέχουν οι είκοσι μεγαλύτερες αλυσίδες τροφίμων της χώρας μας, που συνολικά απασχολούν 120 χιλ. εργαζόμενους, όντας ο (μακράν) μεγαλύτερος εργοδότης από κάθε άλλο τομέα της οικονομίας.

Οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ διέψευσαν κατηγορηματικά ότι τα προϊόντα στην Ελλάδα είναι ακριβότερα έναντι άλλων ευρωπαϊκών χωρών, τονίζοντας ότι το «ελληνικό ράφι στα σούπερ μάρκετ είναι από τα δύο – τρία φθηνότερα σε όλη την Ευρώπη». Μάλιστα, είναι χαρακτηριστική η φράση του προέδρου της ΕΣΕ κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη (όμιλος Metro – My Market), που επισήμανε πως «δεν είμαστε εγκληματίες, ούτε κερδοσκόποι».

Οι κ.κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, Απόστολος Πεταλάς και Ιωάννης Μασούτης

Ασχέτως με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που επικρατεί ευρύτερα, οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ παρουσίασαν έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), σύμφωνα με την οποία τα προϊόντα στην Ελλάδα πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές από το 90% των υπολοίπων χωρών της Ευρώπης.

Όμως, όπως τόνισαν το πρόβλημα είναι ότι η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών είναι μειωμένη λόγω του πληθωρισμού και των υπολοίπων επιβαρύνσεων, όπως το ΦΠΑ που είναι το υψηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν χθες σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα, της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), η οποία συστήθηκε πριν από ενάμιση χρόνο, με στόχο να αποτελέσει τη θεσμική «φωνή» ενός κλάδου που αποτελεί μακράν το μεγαλύτερο εργοδότη στην Ελλάδα, έχοντας και τη μεγαλύτερη επιχείρηση στη χώρα, όπως είναι η Σκλαβενίτης.

Όπως τόνισε ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, η μέση δαπάνη στα σούπερ μάρκετ στη χώρα μας είναι πολύ μικρή, από τις μικρότερες στην Ευρώπη, ακριβώς λόγω της περιορισμένης αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων, κάτι που προέρχεται από τους μικρούς μισθούς – συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη – και όχι λόγω των τιμών στα ράφια.

Μάλιστα προέβλεψε πως όσο κι αν αποκλιμακωθούν οι τιμές, δεν πρόκειται να επιστρέψουν στα προ τριετίας ή τετραετίας επίπεδα για πολλούς και σύνθετους λόγους που δεν έχουν να κάνουν με την πολιτική των σούπερ μάρκετ. Έτσι, αυτό που ανέφερε ως λύση – ανάχωμα είναι η αύξηση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, μέσω της αναβάθμισης των μισθών.

Παράλληλα, επισήμανε πως οι εκάστοτε παρεμβάσεις που κάνει το κράτος για τον έλεγχο των τιμών, τα πλαφόν και τις υπόλοιπες «διευκολύνσεις», στην ουσία αλλοιώνουν τον ανταγωνισμό και ακυρώνουν τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς, με αποτέλεσμα να βλέπουμε άρρωστα φαινόμενα που δεν συναντώνται σε άλλες οικονομίες.

Όπως τονίστηκε, ο κλάδος κάνει συνολικά πάνω από 12 δισ. ευρώ τζίρο ετησίως όμως τα συνολικά του καθαρά κέρδη δεν ξεπερνούν τα 220 εκατ. ευρώ, στοιχείο που δείχνει πως όχι μόνο δεν υπάρχει πουθενά αισχροκέρδεια, αλλά είναι ο μοναδικός κλάδος που δουλεύει με περιθώριο κέρδους μεταξύ 1%, 1,50% έως 2%. Αυτό το τόνισε με έμφαση ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Διαμαντής Μασούτης κ. Ιωάννης Μασούτης, αντιπρόεδρος της ΕΣΕ.

Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της ΕΣΕ Απόστολος Πεταλάς επισήμανε πως η Ελλάδα έχει το μικρότερο εισόδημα και το μεγαλύτερο ΦΠΑ στην Ευρώπη, κάτι που ασφαλώς αποτελεί μεγάλη στρέβλωση. «Αν θέλουμε να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο και να ελκύσουμε επενδύσεις, πρέπει να μειωθεί το ΦΠΑ, να πάει έστω στο μέσο όρο της υπόλοιπης Ευρώπης», συμπλήρωσε.

Οι άξονες δράσης της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας

Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) συστάθηκε τον Μάιο 2023 με στόχο να εκφράζει και να προωθεί τις θέσεις του κλάδου σε εθνικό, αλλά και διεθνές επίπεδο. Έχει κύρια αποστολή την ενίσχυση της αξιοπιστίας του κλάδου και τη διαμόρφωση ισχυρής τεκμηριωμένης φωνής. Έτσι, εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες δράσης της: τη συστηματική συνεργασία με τη Δημόσια Διοίκηση, την ανοιχτή επικοινωνία με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και την ενδυνάμωση του θεσμικού, επιχειρησιακού οικοσυστήματος.

Επίσης στοχεύει να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για νόμιμο, υγιή και ελεύθερο ανταγωνισμό, προς όφελος των καταναλωτών και να αναλαμβάνει δράσεις και πρωτοβουλίες για τη στρατηγική ενδυνάμωση του ρόλου του λιανεμπορίου τροφίμων στη χώρα.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ