Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΈλληνες εφοπλιστές «σώζουν»τα κορεατικά ναυπηγεία

Έλληνες εφοπλιστές «σώζουν»τα κορεατικά ναυπηγεία

του Δημήτρη Σερέτη (ITCM)

Πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου

Με τις διάφορες γεωπολιτικές εξελίξεις στο προσκήνιο, αυτός ο μήνας προμήνυε μια πτωτική πορεία στις ναυλαγορές για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Λαμβάνοντας υπόψιν και το νέο δριμύ κύμα του Covid-19 που τελευταία δείχνει να πλήττει ξανά και σταθεροποιημένες χώρες, όπως η Ιαπωνία, αναμένουμε συνέχιση της πτωτικής αυτής πορείας και τον επόμενο μήνα. Θετικό σημείο ήταν οι αυξημένες ροές φορτίων άνθρακα από τις ΗΠΑ προς την Ινδία που διατήρησαν την κερδοφορία των Panamax σε μια σχετική σταθερότητα. Αντίθετη με τη ναυλαγορά πορεία είχαν οι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών στο κομμάτι των αγοραπωλησιών όπου παρατηρήσαμε μεγάλη κινητικότητα τόσο στο κομμάτι των αγορών, όσο και των πωλήσεων.

Πιο συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Samos Steamship αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS VLOC bulk carrier ‘’NSS Honesty’’ (2007, Mitsui, Ιαπωνία) προς 13,5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Olympic Vision πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Capesize bulk carrier “Olympic Harmony” (2016, JMU, Ιαπωνία) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Capesize bulk carrier “Olympic Hope” (2016, JMU, Ιαπωνία) προς 38 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Spring Marine αγόρασαν το Capesize bulk carrier ‘’Aqua Vision’’ (2011, Dalian, Κίνα) προς 15,7 εκατ. δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Capesize bulk carrier ‘’Aquadonna’’ (2005, Namura, Ιαπωνία) προς 12 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Golden Union αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Capesize bulk carrier ‘’King Ore’’ (2010, Namura, Ιαπωνία) προς 19,2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Newport αγόρασαν το Kamsarmax bulk carrier ‘’Bacco’’ (2011, Tsuneishi, Ιαπωνία) προς 15,35 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Alex Mar αγόρασαν το Kamsarmax bulk carrier ‘’Pacific Kindness’’ (2011, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα) προς 15 εκατ. δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Panamax bulk carrier ‘’Apollo’’ (2006, Oshima, Ιαπωνία) προς 9,15 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Eastern Mediterranean αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax bulk carrier ‘’Crimson Monarch’’ (2014, Imabari, Ιαπωνία) προς 17,5 εκατ. δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax bulk carrier ‘’SBI Zeus’’ (2016, Mitsui, Ιαπωνία) προς 18,5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Neda πούλησαν το Supramax bulk carrier “Kastro” (2008, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα) προς 8,8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Technomar πούλησαν το Supramax bulk carrier “Queen Jhansi” (2007, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα) προς 7,95 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navios (εισηγμένη) πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax bulk carrier “Navios Soleil” (2009, STX, Κορέα) προς 8,25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Marmaras Navigation πούλησαν το Tier II Supramax bulk carrier “Lalis D” (2011, Hyundai Vinashin, Βιετνάμ) προς 9,35 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Gourdomichalis πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS, Tier II Supramax bulk carrier “Kavo Platanos” (2011, Jinling, Κίνα) προς 9,3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Econav αγόρασαν το Supramax bulk carrier ‘’Bright Phoenix’’ (2011, Mitsui, Ιαπωνία) προς 11,1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Dalomar πούλησαν το Handymax bulk carrier ‘’Danos Z” (2001, Mitsui, Ιαπωνία) προς 5,15 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Access Shipping πούλησαν το  εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Handysize bulk carrier ‘’Rook” (2010, Jiangsu, Κίνα) προς 6 εκατ. δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Handysize bulk carrier ‘’Fair Winds’’ (2009, Shimanami, Ιαπωνία) προς 6,1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Arista Shipping πούλησαν το Handysize bulk carrier ‘’Panvision” (2011, Shimanami, Ιαπωνία) προς 6,5 εκατ. δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Handysize bulk carrier ‘’Glorious Sunlight’’ (2013, Imabari, Ιαπωνία) προς 7,25 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Ο μήνας που μας πέρασε είχε και νικητές και ηττημένους στην αρένα της ναυλαγοράς για τα δεξαμενόπλοια. Τα μεγάλα VLCC συνέχισαν την πτωτική τους πορεία με ενδεικτική την έκφραση πως από άκρη σε άκρη υπάρχουν 14 χιλιόμετρα πλοίων που δεν έχουν φορτίο ή ναύλο στην Ασία. Από την άλλη στα μικρότερα Suezmax και Aframax, η μεγάλη κινητικότητα από τις περιοχές της Βαλτικής και της Μεσογείου έχει συντελέσει σε κερδοφόρα αποτελέσματα για τους πλοιοκτήτες. Παρόμοια είναι και η εικόνα στα μικρότερα μεγέθη μεταφοράς υποπροϊόντων (Lr2, Mr 2/1) οπού παρατηρήθηκαν σημάδια ανάκαμψης μετά από καιρό. Οι κινήσεις στις αγοραπωλησίες φαίνεται πως δεν τήρησαν παράλληλη με τη ναυλαγορά πορεία, αφού οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν μοντέρνα VLCC σε ανταγωνιστικές τιμές, ενώ συνέχισαν τη διαδικασία πώλησης παλιότερων πλοίων τους.

Ειδικότερα:

Πελάτες της εταιρείας Pleiades πούλησαν το  εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax  ‘’Kalamas” (2011, Sumitomo, Ιαπωνία) προς 22 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Performance Shipping. Επίσης πούλησαν το MR ‘’Evinos” (2013, STX, Κορέα) και το MR  ‘’Glafkos” (2013, STX, Κορέα) προς 23 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Aeolos Management πούλησαν το VLCC ‘’Skopelos” (2002, Samho, Κορέα) προς 25,5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Maran Tankers αγόρασαν το VLCC ‘’Tai Hung San’’ (2010, SWS, Κίνα), το VLCC ‘’Pu Tuo San’’ (2011, SWS, Κίνα) και το VLCC ‘’Tai San’’ (2009, SWS, Κίνα) προς 110 εκατ. δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Dynacom αγόρασαν το VLCC ‘’Takaoka’’ (2011, IHI, Ιαπωνία) προς 44,5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Delta Tankers αγόρασαν το VLCC ‘’TRF Horten’’ (2018, HHIC, Φιλιππίνες) προς 72 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Springfield πούλησαν το VLCC ‘’Olympic Liberty” (2003, Samsung, Κορέα) προς 25,8 εκατ. δολάρια και το VLCC ‘’Olympic Legend” (2003, Samsung, Κορέα) προς 26 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Avin πούλησαν το Suezmax‘’Kriti Spirit” (2000, Daewoo, Κορέα), το Suezmax ‘’Kriti Sfakia” (2000, Hyundai, Κορέα) και το Suezmax ‘’Kriti Island” (2000, Hyundai, Κορέα) προς 12,5 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Minerva πούλησαν το Aframax ‘’Minerva Emma’’ (2003, Imabari, Ιαπωνία) προς 13 εκατ. δολάρια.

Νεότευκτα Πλοία

Σε συνέχεια του προηγούμενου μήνα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι φανερό πως έχουν αντιληφθεί την ανάγκη των Κορεάτικων ναυπηγείων για νέες παραγγελίες που θα εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα τους με αποτέλεσμα να πετυχαίνουν συμφέρουσες συμφωνίες κατά κύριο λόγο στον τομέα των δεξαμενοπλοίων. Αυτό φάνηκε από τις πρόσφατες παραγγελίες πελατών των εταιρειών Unisea, Latsco, Atlas Maritime, Central Shipping κ.α., κατά την πλειονότητα τους σε Κορεάτικα ναυπηγεία. Παρ’όλα αυτά, το ίδιο δεν παρατηρείται σε ότι αφορά τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όπου οι νέες παραγγελίες αυτή τη χρονιά είναι σχεδόν μηδενικές. Το γεγονός αυτό βέβαια θα δράσει ευεργετικά μακροπρόθεσμα αφού σταδιακά θα μειωθεί η προσφερόμενη χωρητικότητα σε συνδυασμό με τη συνέχιση της δραστηριότητας της διάλυσης παλαιότερων πλοίων.

Διαλύσεις πλοίων

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν αύξησαν την δραστηριότητα τους σε αυτόν τον τομέα ούτε αυτόν τον μήνα με τις συνολικές διαλύσεις ελληνόκτητων πλοίων να κυμαίνονται σε μονοψήφιους αριθμούς. Παρά το γεγονός αυτό, είναι πλέον φανερό πως τα διαλυτήρια του Πακιστάν έχουν τα ηνία της αγοράς αφού πλέον προσφέρουν ακόμη και πάνω από $390/ldt  σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, $380/ldt σε δεξαμενόπλοια και $370/ldt σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ τα Ινδικά διαλυτήρια ακολουθούν, έχοντας ήδη προσφέρει έως και $370/ldt σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, $360/ldt  σε δεξαμενόπλοια και $350/ldt σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Σε παρόμοια επίπεδα κινείται η αγορά και του Μπαγκλαντές.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ