Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSVivartia: Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση στο CVC Capital και τη...

Vivartia: Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση στο CVC Capital και τη νέα εποχή

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Ενέκρινε – όπως αναμενόταν – με εξαιρετικά μεγάλη πλειοψηφία μάλιστα την πώληση της Vivartia στο CVC Capital η γενική συνέλευση της εταιρείας την Παρασκευή, ανοίγοντας περαιτέρω το δρόμο για τη μετάβαση στη νέα εποχή για τον μεγαλύτερο όμιλο εστίασης στην Ελλάδα.

Όταν ολοκληρωθεί, θα πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα deal που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα την τελευταία 20ετία, καθώς περιλαμβάνει μετρητά αλλά και αναδιάρθρωση δανείων, με τη συνολική αποτίμηση της συμφωνίας να ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ. Και τούτο διότι μετά τις οριστικές υπογραφές θα δοθούν μετρητά 175 εκατ. ευρώ, ενώ θα υπάρξει αναδιάρθρωση δανεισμού που ανέρχεται στα 425 εκατ. ευρώ. Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της Vivartia στα προ κρίσης επίπεδα ήταν περί τα 630 εκατ. ευρώ…

Πλέον, μετά την έγκριση της γενικής συνέλευσης, επίκειται η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG Comp) εντός του επόμενου μήνα, η οποία επίσης αναμένεται να είναι θετική. Κατόπιν θα υπάρξει το τελικό σχέδιο αναδιάρθρωσης των δανείων σε συνεννόηση με τις πιστώτριες τράπεζες, με τη διαδικασία να αναμένεται να ολοκληρωθεί – εκτός σοβαρού απροόπτου – το επόμενο τετράμηνο.  

Θυμίζουμε πως μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου εγκρίθηκε η πρόταση του CVC Capital που προβλέπει την καταβολή 175 εκατ. ευρώ για το 100% της εταιρείας, χώρια η αναδιάρθρωση δανεισμού.

Ποια είναι η Vivartia

Ο Όμιλος Vivartia, είναι ο μεγαλύτερος Ελληνικός Όμιλος εστίασης στην Ελλάδα και από τους μεγαλύτερους στη ΝΑ Ευρώπη, έχοντας υπό την ομπρέλα του ορισμένα εκ των κορυφαίων και πιο επιτυχημένων brands, όπως Δέλτα, Μπάρμπα Στάθης, Χρυσή Ζύμη, Goody’s, Everest και Flocafe. Ο όμιλος λειτουργεί τρεις σύγχρονες μονάδες παραγωγής, ενώ (έως ότου έρθει η κρίση και τα lockdown) εξυπηρετούσε καθημερινά περισσότερους από 300.000 πελάτες σε περισσότερα από 560 σημεία πώλησης.

Παράλληλα, αποτελεί το μεγαλύτερο εργοδότη στο χώρο της εστίασης στην Ελλάδα, απασχολώντας (φυσικά προ κρίσης) περισσότερους από 2.500 άμεσα και 5.000 έμμεσα εργαζομένους. Αξίζει να σημειωθεί πως ο όμιλος έχει απλώσει δραστηριότητας και διεθνώς, καθώς τα τελευταία χρόνια και κυρίως από το 2018 και μετά, απέκτησε τρία βασικά σήματα σε τέσσερις νέες χώρες. Πιο αναλυτικά, μέσω διεθνών στρατηγικών συνεργασιών, απέκτησε παρουσία σε Τσεχία και Ρωσία με τέσσερα σημεία και τρία διαφορετικά σήματα.

Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σημαντικό άνοιγμα στα αεροδρόμια της χώρας, δημιουργώντας πάνω από 20 νέα σημεία πώλησης από το 2018 και μετά, όμως – και αυτός ο τομέας – επλήγη καταλυτικά από την πανδημία και το σταμάτημα των ταξιδιών. Επίσης, ο όμιλος έχει προχωρήσει στη δημιουργία πολλών 5 νέων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) σε Ιόνια και Νέα οδό, αυξάνοντας τη συνολική του παρουσία σε 26 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, με 14 Olympus Plaza και 12 Goody’s Burger House/Flocafe Espresso Room.

Τι έδειχναν τα αποτελέσματα έως ότου έρθει η κρίση

Ευρισκόμενη στην καρδιά του κλάδου που έχει πληγεί τα μέγιστα από τον Covid-19, δηλαδή την εστίαση που εκτός από τα lockdown επηρεάστηκε και από την κάκιστη τουριστική σεζόν πέρυσι, αξίζει να δούμε λίγο τα αποτελέσματα του ομίλου προ κρίσης.

Το 2019 λοιπόν, η Vivartia κατέγραψε πωλήσεις ύψους 629,3 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 3,7% σε σχέση με το 2018 που ήταν στα 606,6 εκατ. ευρώ. Οι κλάδοι κατεψυγμένων τροφίμων και εστίασης παρουσίασαν ανάπτυξη των πωλήσεών τους σε σχέση με το 2018, ενώ ο κλάδος γαλακτοκομικών παρουσίασε οριακή μείωση.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 13,7 εκατ. ευρώ έναντι 7,2 εκατ. ευρώ το 2018, καθώς ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 13,3 εκατ. ευρώ έναντι 2,8 εκατ. ευρώ το 2018 και τα δημοσιευμένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 1,8 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2019. Σύμφωνα με υπολογισμούς αλλά και εκτιμήσεις της διοίκησης, τα μεγέθη του 2020 θα είναι περίπου 30-40% χαμηλότερα έναντι του 2019, ίσως και περισσότερο.

Ιστορία

Η ιστορία της Vivartia (ως Δέλτα) ξεκινά το 1952, όταν ο Αριστείδης Δασκαλόπουλος ίδρυσε την μικρή οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής και διάθεσης γαλακτοκομικών προϊόντων. Απασχολεί 20 υπαλλήλους και διαθέτει 10 αυτοκίνητα που μοιράζουν γάλα και γιαούρτι. Η πορεία ήταν διαρκώς ανοδική, με αποτέλεσμα το 1965 η επιχείρηση να μεταφερθεί στις σημερινές εγκαταστάσεις της Δέλτα στον Ταύρο, ενώ το 1969 δημιουργήθηκε η πρώτη γραμμή καταψυγμένων φρούτων και λαχανικών στην Ελλάδα, της Μπάρμπα Στάθης.

Σημαντικός σταθμός αποτέλεσε το 1990, όταν έγινε απόσχιση του κλάδου καταψυγμένων τροφίμων, οπότε και συστήθηκε ως Α.Ε. η Μπάρμπα Στάθης, η οποία το 1991 εισάγει τις μετοχές της στο Χ.Α. Επίσης το 1991 δημιουργείται η αλυσίδα  Goody’s και σχηματίζεται σταδιακά με τη συμμετοχή βασικών μετόχων της εταιρείας σε άλλες συμπληρωματικές επιχειρήσεις. Η συγκεκριμένη αλυσίδα, αποτελεί έως σήμερα την πιο επιτυχημένη αλυσίδα εστίασης στην Ελλάδα, έχοντας εκτοπίσει και πολλά διεθνή σήματα που επιχείρησαν να μπουν στην εγχώρια αγορά.

Λίγα χρόνια αργότερα, το 1994, η Δέλτα αγοράζει την πλειοψηφία των μετοχών της Μπάρμπα Στάθης και εγκαινιάζει το νέο, πλήρως αυτοματοποιημένο εργοστάσιο γιαούρτης στον Αγ. Στέφανο, ενώ η Goody’s εισέρχεται στο Χρηματιστήριο. Παράλληλα, λειτουργεί το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας Flocafe, το δεύτερο σήμα της Goody’s.

Το 2000 η Δέλτα Συμμετοχών εξαγοράζει τη Goody’s, και την εντάσσει στον όμιλο, ενώ έξι χρόνια μετά, το 2006 ιδρύεται η Vivartia στην πιο μεγάλη – αλλά και υπερβολικά φιλόδοξη όπως αποδείχτηκε – συγχώνευση στο χώρο των τροφίμων στην Ελλάδα. Υπό το νέο σήμα Vivartia, έγινε η απορρόφηση των εταιρειών Δέλτα Πρότυπος Βιομηχανία Γάλακτος, Chipita International (αποχώρησε από το σχήμα το 2010), Goody΄s και Γενική Τροφίμων. Τον Ιούλιο του 2007 η Marfin Investment Group απέκτησε το 34% της Vivartia Α.Β.Ε.Ε., φτάνοντας το Δεκέμβριο του 2011 το 86%, ενώ σήμερα ελέγχει το 91%.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ