Η United Maritime Corporation ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο και πρώτο εξάμηνο του 2024. Η Εταιρεία ανακοίνωσε επίσης τη διανομή τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,075 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ο καθαρός κύκλος εργασιών της Εταιρείας ανήλθε σε 12,4 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 10,0 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ήταν 0,7 εκατ. δολάρια και 0,9 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημίες ύψους 3,0 εκατ. δολαρίων και τις προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ύψους 2,1 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 6,3 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 2,0 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν 17.143 δολάρια ανά ημέρα.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2024, η Εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά έσοδα ύψους 23,0 εκατ. δολαρίων σε σύγκριση με τα 12,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 0,7 εκατ. δολάρια και 0,2 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημίες ύψους 7,9 εκατ. δολαρίων και τις προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ύψους 5,7 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθε σε 10,0 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 0,6 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το TCE του στόλου για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 16.187 δολάρια ανά ημέρα.
Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 30 Ιουνίου 2024, ανέρχονταν σε 7,7 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν 64,2 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 90,3 εκατ. δολάρια στις 30 Ιουνίου 2024, ενώ η αξία του στόλου ήταν 147,8 εκατ. δολάρια.
Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:
«Στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, η United επέστρεψε στην κερδοφορία, χάρη στις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς ξηρού φορτίου. Ο στόλος μας ήταν βέλτιστα τοποθετημένος για να εκμεταλλευτεί αυτή την θετική τάση της αγοράς, στη βάση χρονοναύλωσεων που συνδύαζαν κυμαινόμενο και υψηλό σταθερό ημερήσιο ναύλο. Παραμένουμε αισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς και την δυνατότητα της United να συνεχίσει να προσφέρει υψηλές αποδόσεις κεφαλαίου.
Συνεπείς στη μερισματική μας πολιτική και δεδομένης της θετικής τάσης της αγοράς, ανακοινώσαμε το έβδομο συνεχόμενο τριμηνιαίο μέρισμα, ύψους 0,075 δολαρίων, που αντιστοιχεί σε ετήσια απόδοση περίπου 13%. Τα συνολικά διανεμηθέντα μερίσματα ύψους 12 εκατ. δολαρίων τα τελευταία δύο χρόνια, αντιστοιχούν στο 60% της κεφαλαιοποίησης της United. Αυτό αποδεικνύει τη δέσμευσή μας να ανταμείβουμε τους μετόχους μας, μία δέσμευση που θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής μας.
Όσον αφορά την πρόβλεψη για τις εμπορικές επιδόσεις του στόλου μας κατά το τρέχον τρίμηνο, αναμένουμε το ημερήσιο TCE να είναι περίπου 17.500 δολάρια, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες τιμές των FFA. Η πρόβλεψη αυτή συμπεριλαμβάνει σταθερά ναύλα για τέσσερα από τα πλοία μας που συμφωνήθηκαν κατά το προηγούμενο τρίμηνο. Αναφορικά με τον στόλο μας, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ο προγραμματισμένος δεξαμενισμός του M/V Goodship ολοκληρώθηκε και εγκαταστάθηκαν επιτυχώς συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας που θα μας επιτρέψουν να επιδιώξουμε υψηλότερο ημερήσιο ναύλο. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την επιτυχή και έγκαιρη ολοκλήρωση ενός εκτενούς προγράμματος αναβάθμισης και επισκευών που περιλάμβανε τον δεξαμενισμό τεσσάρων πλοίων (3 Capesize και 1 Kamsarmax) του στόλου μας. Επιπλέον, το M/V Gloriuship έχει ναυλωθεί για ένα ταξίδι 70-80 ημερών περίπου, στα 22.500 δολάρια την ημέρα.
Σχετικά με τις πρόσφατα ανακοινωμένες αγοραπωλησίες, η κερδοφόρα πώληση του M/V Oasea, τύπου Kamsarmax κατασκευής του 2010 στην Κίνα, ολοκληρώθηκε επιτυχώς με την παράδοση του πλοίου στους νέους του ιδιοκτήτες προς τα τέλη του δεύτερου τριμήνου του 2024. Το M/V Oasea θα αντικατασταθεί από ένα ιαπωνικό Kamsarmax κατασκευής του 2016, που θα μετονομαστεί σε “Nisea”. Η παράδοση του πλοίου αναμένεται μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου και θα αποκτηθεί στη βάση μιας συμφωνίας bareboat-in με δικαίωμα αγοράς σε προνομιακή τιμή. Μετά την παραλαβή του M/V Nisea, το μέγεθος του στόλου μας θα παραμείνει αμετάβλητο στα 8 πλοία, συνεχίζοντας να εξετάζουμε αγορές που ικανοποιούν τα ποιοτικά και εμπορικά κριτήριά μας ενώ παράλληλα δύνανται να παρέχουν υψηλές αποδόσεις κεφαλαίου.
Σύμφωνα με τη διαφοροποιημένη επενδυτική μας στρατηγική, αποφασίσαμε πρόσφατα να επενδύσουμε στον κλάδο της υπεράκτιας ναυτιλίας (“offshore sector”), μέσω της συμμετοχής μας σε ένα πολυμετοχικό σχήμα για την κατασκευή ενός νέου τύπου πλοίου Υποστήριξης Ενεργειακών Υποδομών (Energy Construction Vessel ή “ECV”), υψηλών ενεργειακών επιδόσεων. Το έργο θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με Νορβηγικές εταιρείες με εκτενή εμπειρία στην κατασκευή, τεχνική και εμπορική διαχείριση offshore πλοίων, και αναμένουμε να ολοκληρωθεί το 2027. Αυτό το πλοίο θα εξυπηρετεί πελάτες τόσο στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου (Oil & Gas) όσο και στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (Renewables). Είμαστε αισιόδοξοι για τις προοπτικές της επένδυσης αυτής λόγω της σημαντικά περιορισμένης προσφοράς τέτοιων πλοίων στην αγορά σε συνδυασμό με την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση. Η United επίσης συμφώνησε να συμμετάσχει στη ναύλωση ενός δεξαμενόπλοιου τύπου Aframax για διάστημα εννέα μηνών, το οποίο θα το διαχειρίζεται εμπορικά ένα pool δεξαμενόπλοιων κορυφαίων επιδόσεων. Είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος που μέσω των επενδύσεών μας, παραμένουμε ενεργά παρόντες σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας με στόχο να διαφοροποιούμε τις πηγές εσόδων της Εταιρείας.
Τέλος, σχετικά με την προοπτική της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου, η τάση παραμένει θετική, καθώς οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία είναι σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα εν μέσω αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών οι οποίοι επιτάσσουν την ανανέωση ή αναβάθμιση του υφιστάμενου στόλου. Οι πλοιοκτήτες παραμένουν επιφυλακτικοί να προβούν μαζικά σε νέες παραγγελίες, καθώς αφενός οι τιμές των νεότευκτων πλοίων βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα που δεν υποστηρίζονται από τα μελλοντικά τους έσοδα, όπως αντικατοπτρίζονται από τις τιμές των μελλοντικών συμβολαίων (FFA), και αφετέρου το “πράσινο” καύσιμο του μέλλοντος και άρα η αντίστοιχη τεχνολογία των κινητήρων, δεν έχουν καθοριστεί ακόμα. Θεωρούμε ότι η μεταφορική ζήτηση θα παραμείνει σταθερή μακροπρόθεσμα, λόγω της δέσμευσης των μεγάλων εταιρειών εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος και άλλων ορυκτών σε σημαντικά έργα αύξησης της παραγωγής, συμβάλλοντας έτσι στην θετική προοπτική για την αγορά. Κατά τη διάρκεια του 2024, οι διεθνείς μεταφορές πρώτων υλών όπως σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, βωξίτη και δημητριακά δια θαλάσσης, παραμένουν σε αυξημένα επίπεδα, ενώ οι γεωπολιτικές εντάσεις συμβάλλουν στην αύξηση των αποστάσεων που διανύουν τα εμπορικά πλοία. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες και η United είναι βέλτιστα τοποθετημένη για να επωφεληθεί από αυτή».