Την συνέχεια του UFBB σχεδιάζει η κυβέρνηση με στόχο να συμβάλλει στην ανάπτυξη υποδομών υπερ-υψηλής ευρυζωνικότητας σε όλες τις περιοχές της χώρας που δεν σχεδιάζουν επενδύσεις οι πάροχοι.
Όπως προκύπτει από το Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο της χώρας 2021-2027 που τέθηκε σε Δημόσια Διαβούλευση μέχρι και την Τετάρτη 10/11/2021, το συνολικό κόστος ανάπτυξης των υποδομών στο πλαίσιο του UFBB 2 εκτιμάται από το αρμόδιο υπουργείο σε περίπου 1,2 δισ. ευρώ και η εκτιμώμενη ανάγκη δημόσιας χρηματοδότησης σε 400 εκατ. ευρώ. Ωστόσο δεν διευκρινίζεται από που θα εξασφαλιστεί οι προανφερθέντες πόροι.
Παράλληλα μάλιστα και παρά τα προσκόμματα που έχουν προκύψει στην ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας του πρώτου UFBB, μετά και την προσφυγή της ΔΕΗ στην αρμόδια αρχή για «αποκλεισμό» της από την διαγωνιστική διαδικασία, το υπουργείο προβλέπει το UFBB να έχει υπογραφεί μέχρι το τέλος του 2022 ώστε στη συνέχεια θα ξεκινήσει η τριετής φάση κατασκευής του.
Να θυμίσουμε ότι το UFBB είναι προϋπολογισμού 870 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (700 εκατ. Χωρίς ΦΠΑ) και τα 300 εκατ. αυτού προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν από το τρέχον ΕΣΠΑ. Αποτελεί δε το βασικό έργο – παρέμβαση για την ενίσχυση της συνδεσιμότητας ώστε η Ελλάδα να καλύψει την απόσταση από τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ (σ.σ η χώρα μας κατατάσσεται τελευταία μεταξύ των 27).
Στόχος του UFBB 2 είναι να καλυφθούν οι 1.695.772 γραμμές συνδρομητών που δεν θα καλύπτονται από δίκτυα VHCN, υπό την αίρεση βέβαια ότι θα έχει ολοκληρωθεί το UFBB 1.
Κι αυτό γιατί για να οριοθετηθεί το ακριβές πεδίο του έργου απαιτείται η υποβολή δεσμεύσεων από πλευράς των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών αναφορικά με τις περιοχές τις οποίες προτίθενται να καλύψουν με δίκτυα υπερ υψηλής ταχύτητας. Οι τελευταίες ωστόσο μπορούν να γίνουν αφότου έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο UFBB και κατ’ επέκταση και η επικαιροποίηση των επενδυτικών πλάνων των παρόχων μέχρι και το τέλος του 2025.
Οι εκτιμήσεις που αναφέρονται στο Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο προβλέπουν το παραπάνω να έχει ολοκληρωθεί το 1ου τριμήνου του 2022 ώστε να ακολουθήσει η σύνταξη των φακέλων έργου προς τις υπηρεσίες της ΕΕ, οι σχετικές μελέτες και η προετοιμασία του τεύχους δημοπράτησης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 3ο τρίμηνο του 2023.
Όσο για την ανάθεση και συμβασιοποίησή του εκτιμάται ότι θα απαιτήσει περίπου 1 έτος ενώ η υλοποίησή του 3 έτη, οπότε και ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου μετατίθεται για το 4ο τρίμηνο του 2027.