H προσπάθεια της Ευρώπης να απεξαρτοποιηθεί ενεργειακά από τη Ρωσία, σε συνδυασμό με τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με τις εκρήξεις στους αγωγούς Nord Stream 1 και 2, οι οποίες προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές στους αγωγούς, έχουν άμεσο αντίκτυπο στη ναυτιλία.
Το τελευταίο μπορεί να επιβεβαιωθεί και από την τελευταία σπουδαία συμφωνία που εξασφάλισε η Maran Gas συμφερόντων Μαρίας Αγγελικούση. Ειδικότερα, η ναυτιλιακή ναύλωσε στη Shell το LNG carrier “JOHN. A. ANGELICOUSSIS”, χωρητικότητας 174.000 cbm, για μεταφορά αμερικανικού LNG, με τα ημερήσια ναύλα να ανέρχονται στα 400.000 δολάρια, σύμφωνα με όσα αναφέρει το American Shipper.
Σύμφωνα με την Clarksons Securities η μέση ναύλωση για τα πιο αποδοτικά LNG carriers διαμορφώνονταν στις αρχές εβδομάδας σε 313.000 δολάρια την ημέρα. Ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι από την πλευρά του ο αναλυτής της Pareto, Eirik Haavaldsen, προέβλεψε ότι οι τιμές μεταφοράς LNG θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το ένα εκατομμύριο δολάρια την ημέρα το τέταρτο τρίμηνο.
Η Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση, διαθέτει στόλο με 45 πλοία μεταφοράς LNG ενώ έχει υπό κατασκευή 11 ακόμη πλοία τα οποία θα παραλάβει μεταξύ 2023 και 2026.
Συνεπώς, οι μεγάλοι κερδισμένοι από τις διεθνείς εξελίξεις και συνάμα με την εκτίναξη των ναύλων στην αγορά LNG, αναμένεται να είναι οι “Greeks” καθώς είναι πρωταγωνιστές παγκοσμίως στο συγκεκριμένο κλάδο.