“Να λάμπει με τ’ αστέρια”. Αυτό σημαίνει το όνομα της Stellantis, της 4ης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του πλανήτη που προέκυψε από τη συγχώνευση 50-50 της Peugeot S.A. (Groupe PSA) και της Fiat Chrysler Automobiles N.V. (“FCA”). Με ένα παντοδύναμο χαρτοφυλάκιο που αποτελείται από 14 ιστορικές μάρκες της αυτοκίνησης, ο όμιλος (το όνομα του οποίου προέρχεται από τη λατινική λέξη “stello”) είναι ένα πρωτοφανές δείγμα της ταχύτητας με την οποία μπορούν να “τρέξουν” οι διαδικασίες ενός merger για τη δημιουργία ενός κολοσσού αξίας άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Η Stellantis, στην οποία ηγούνται ο κληρονόμος της οικογένειας Agnelli, John Elkann (εγγονός του “avocato”, Gianni Agnelli), ως πρόεδρος του 11μελούς ΔΣ και ο Carlos Tavares (ο μέχρι πρότινος CEO του ομίλου PSA και πρόσωπο εμπιστοσύνης του Robert Peugeot), ως CEO, θα επιχειρήσει να κεφαλαιοποιήσει στο portfolio των brands που διαθέτει, έστω και εν υπνώσει, εκμεταλλευόμενη τις οικονομίες κλίμακας που προκύπτουν από το merger.
Ο όμιλος διαθέτει μάρκες με “βαριά ιστορία” και τεράστια πελατειακή βάση καλύπτοντας πλήρως τις κατηγορίες της αγοράς, από τα οχήματα πολυτελείας, μέχρι τα καθημερινά αυτοκίνητα, τα σκληροτράχηλα pick-up και SUV, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, αλλά και μάρκες που εστιάζουν σε θέματα χρηματοδοτήσεων και υπηρεσιών after sales. Διαθέτει ήδη ισχυρή παρουσία σε τρεις περιοχές – την Ευρώπη, τη Β. Αμερική και τη Λατινική Αμερική- ενώ διαθέτει δυναμική για εξέλιξη σε σημαντικές αγορές, όπως της Κίνας, της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, της Ωκεανίας και την Ινδίας. Με βιομηχανική παρουσία σε 30 χώρες και 400.000 εργαζόμενους, η Stellantis έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει με αποδοτικό τρόπο τις προσδοκίες των καταναλωτών και να προσφέρει οχήματα και υπηρεσίες κορυφαίας ποιότητας σε περισσότερες από 130 χώρες.
Σε αντίθεση με ό,τι διαδιδόταν περί λουκέτων σε ιστορικά brands, η Stellantis φαίνεται αποφασισμένη να ενισχύσει τις υπάρχουσες μάρκες της, είτε είναι σχετικά καινούριες, είτε από τις παλιότερες του κόσμου. Η DS, για παράδειγμα, η οποία προέκυψε τα προηγούμενα χρόνια ως μάρκα πολυτελείας από τη Citroen, θα ενισχυθεί, ενώ από την ιταλική πλευρά, η ιστορική Lancia, η οποία έχει χαρίσει μια σειρά από καινοτομίες στην παγκόσμια αυτοκίνηση και τα τελευταία χρόνια ουσιαστικά λειτουργούσε μόνο για την ιταλική αγορά, θα επανέλθει: Το σχέδιο είναι η Lancia να αποτελέσει μια από τις μάρκες πολυτελείας του ομίλου. Τουλάχιστον, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής διαθέσιες που δείχνουν οι επικεφαλής της Stellantis.
Μιας και είναι όμως… χαλεποί καιροί για αυτοκινητοβιομηχανίες, μπορεί να το πετύχει αυτό; Η απάντηση είναι ότι η Stellantis εκκινεί από μια ιδιαίτερα δυνατή θέση, με συμπαγή λειτουργικά έσοδα, τα οποία αντανακλούν την ηγετική θέση της στη Β. Αμερική, την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική. Και αυτό θα ενισχυθεί αυξάνοντας τις συνέργειες και τις οικονομίες κλίμακας, επενδύοντας σε πρωτοποριακές λύσεις για τους αγοραστές, με το στόχο των ετήσιων συνεργειών να είναι τα 5 δις ευρώ σε σταθερή βάση. Αυτές οι συνέργειες θα επιτευχθούν με την εφαρμογή έξυπνων στρατηγικών προμηθειών και επενδύσεων, βελτιστοποίηση των κινητήρων και πλαισίων, διαδικασίες αιχμής στην έρευνα και εξέλιξη, αλλά και την εστίαση στην αποδοτικότητα των μεθόδων παραγωγής. Οι συνέργειες δεν βασίζονται σε κλείσιμο εργοστασίων ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης.
Μιλώντας για οικονομία κλίμακας: Η Stellantis φέτος θα έχει στη διάθεσή της τρεις καινούριες πλατφόρμες, επάνω στις οποίες θα βασίσει τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα ενσωματωθούν στις γκάμες τόσο των Peugeot, Citroen, Opel κ.α. όσο και των Fiat, Chrysler, Alfa Romeo κ.α.
Και ενώ οι πλατφόρμες eCMP και eVMP που θα αρχίσουν να “δίνουν” μοντέλα μικρού και μεσαίου μεγέθους από το 2023 (νέο Punto, 500 XL, B-SUV της Alfa Romeo κ.α.) είναι ήδη γνωστές, στην Ιταλία διακινούνται πληροφορίες βάσει των οποίων η FCA εξελίσσει μία νέα πλατφόρμα για μεγαλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο πλαίσιο θα ονομάζεται Giorgio και προορίζεται για τις αντίστοιχες εκδόσεις μοντέλων της Alfa Romeo καθώς και της ηλεκτρικής Maserati.
Οι μάρκες της Stellantis μπορούν με ένα ξεχωριστό τρόπο να προσφέρουν λύσεις αυτοκίνησης που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών, ενώ αυτοί αγκαλιάζουν την ηλεκτροκίνηση, τη συνδεσιμότητα, την αυτόνομη οδήγηση και το car sharing. Ενώ το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης αναπτύσσεται, η Stellantis είναι ήδη σωστά τοποθετημένη προσφέροντας σήμερα 29 εξηλεκτρισμένα μοντέλα, ενώ στοχεύει να παρουσιάσει επιπλέον 10 μέχρι το τέλος του έτους.
H νέα πλατφόρμα θα μπορεί να φιλοξενήσει έως τρεις ηλεκτροκινητήρες και η αρχιτεκτονική της θα υποστηρίζει τάση 800 V για μέγιστο όφελος αυτονομίας και σούπερ φόρτισης. Πάνω στην Giorgio θα βασιστούν τα μεγάλα ηλεκτρικά των δύο ομίλων με τα σήματα των DS, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Dodge και Chrysler.
Κλείνοντας, αξίζει να δει κανείς τα brands που εισέφεραν οι δύο ομιλοι για τη δημιουργία της Stellantis. Από την FCA, έχουμε τις Fiat, Fiat Professional, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram. Από την PSA, τις Peugeot, Citroen, DS, Opel, Vauxhall. Επίσης συμμετέχουν και οι Free2Move και Leasys.
Η νέα εταιρεία έχει εισαχθεί από τις 18 Ιανουαρίου στο Euronext (Παρίσι) και το Borsa Italiana (Μιλάνο) και από τις 19 Ιανουαρίου στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Τα αποτελέσματα του 2020 θα ανακοινωθούν στις 3 Μαρτίου, 2021.