Με την προσθήκη εφαρμογής με τεχνολογία Smart Cities που θα λειτουργεί σε smartphones, εμφανίζοντας σε συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου τους πραγματικούς χρόνους των διαδρομών, ώστε ο οδηγός να επιλέγει άλλη με λιγότερη κίνηση, ενισχύει η Περιφέρεια Αττικής τις πολιτικές της για την βιώσιμη κινητικότητα.
Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας με αυτήν την εφαρμογή η οποία θα λειτουργήσει συνδυαστικά με τις ηλεκτρονικές πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων που ρυθμίζονται από την ομάδα των συγκοινωνιολόγων του, αναμένεται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των οδηγών.
Ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης αναφερόμενος στη χρήση της τεχνολογίας για την εξυπηρέτηση του πολίτη, τόνισε: «Προτεραιότητά μας είναι η ασφαλής και λειτουργική μετακίνηση των πολιτών και σ΄αυτό το πλαίσιο αξιοποιούμε την τεχνολογία, με στόχο τον περιορισμό της ταλαιπωρίας των οδηγών σε συνθήκες υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου. Η μεγάλη πρόκληση είναι να καταφέρουμε να επιτύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει, προκειμένου να ενισχύσουμε τη βιώσιμη κινητικότητα και προς αυτή την κατεύθυνση, δουλεύουμε εντατικά».
Αναφορικά με την λειτουργία της πλατφόρμας στον υπολογισμό των διαδρομών η Περιφέρεια ενημερώνει ότι:
Η προτεινόμενη λύση θα ενσωματώνει Floating Car Data (FCD) τα οποία θα παρακολουθούνται προκειμένου να υπολογίζουν χρόνους διαδρομής για την ενημέρωση και διευκόλυνση των χρηστών του οδικού δικτύου στην επιλογή διαδρομών με στόχο την αποσυμφόρηση των κορεσμένων. Με την συλλογή των δεδομένων είναι εφικτή η οπτικοποίηση και ο χρόνος των διαδρομών με συμφόρηση, έτσι ώστε να γίνουν μετρήσεις και προσαρμογή περισσότερων διαδρομών από το σημείο Α στο Β.
Οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργούν διαδρομές είτε προσθέτοντας τις συντεταγμένες κάθε σημείου ενδιαφέροντος είτε επιλέγοντας τα σημεία στον χάρτη και εντός ελάχιστων λεπτών οι διαδρομές θα τροφοδοτούνται με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.
Παράλληλα θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης σε ιστορικά δεδομένα και θα είναι εφικτό να γίνει συνδυασμός από διάφορα σημεία, να διερευνηθούν τυχόν προβλήματα και τα αίτια που τα προκάλεσαν, ώστε οι χρήστες να μπορούν να κατανοήσουν π.χ. τη συσχέτιση μεταξύ της ποιότητας του αέρα και των επιπέδων θορύβου, ειδικότερα μετά από έναν επανυπολογισμό διαδρομής για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα σε περιοχές όπου υπάρχει επιβάρυνση.