Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει η δημόσια εγγραφή για το ομόλογο μπήκε πλέον η ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηωάννου, καθώς το εύρος της απόδοσης ορίστηκε μεταξύ 2,70% με 3,10% ενώ η προσφορά θα ξεκινήσει τη Δευτέρα και θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη, 7-9 Φεβρουαρίου.
Η εισηγμένη στο NYSE της Wall Street προχωρά στην έκδοση ομολόγου έως 100 εκατ. ευρώ, πενταετούς διάρκειας, ενώ η τιμή διάθεσης είναι στα 1.000 ευρώ ανά ομολογία. Θα είναι η τρίτη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία που εκδίδει ομόλογο στο ελληνικό χρηματιστήριο, μετά τις Costamare Participations PLC και Capital Product Partners που άνοιξαν αυτή την αγορά το 2021.
Σημειώνεται πως η έναρξη διαπραγμάτευσης του ομολόγου θα γίνει την μεθεπόμενη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου.
Η Safe Bulkers διαθέτει ένα στόλο 42 φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου μετά τις πρόσφατες προσθήκες που έκανε. Η εταιρεία του Π. Χατζηωάννου βρίσκεται σε φάση μεγάλου επενδυτικού προγράμματος, με στόχο την ανανέωση του στόλου της, καθώς έχει υπό ναυπήγηση εννέα πλοία. Μάλιστα, η Safe Bulkers πραγματοποίησε το 2021 σημαντικές κινήσεις για την ανανέωση του στόλου της, καθώς προχώρησε στην πώληση εφτά πλοίων, ενώ εξαγόρασε τέσσερα μεταχειρισμένα.
Η Safe Bulkers είναι εισηγμένη στο NYSE της Νέας Υόρκης από το 2008, ενώ με «δύναμη πυρός» τα εννέα «super eco» bulk carriers πλοία που κατασκευάζει στην Ιαπωνία, είναι η τρίτη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία που ανοίγει «παρτίδες» με το ελληνικό χρηματιστήριο. Η εταιρεία έχει κεφαλαιοποίηση περίπου στα 460 εκατ. δολάρια, με τη μετοχή της να κλείνει με άνοδο περίπου 200% το 2021, ενώ ο στόλος της έχει αποτίμηση κοντά στο 1 δισ. δολάρια.
Πρόσφατα η ναυτιλιακή ανακοίνωσε την απόκτηση ενός bulk carrier, χωρητικότητας 181,000 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2014 σε ιαπωνικό ναυπηγείο, στην τιμή έναντι 33,8 εκατ. δολαρίων. Η χρηματοδότηση της εξαγοράς θα γίνει από τα ταμειακά διαθέσιμα της Safe Bulkers. Το εν λόγω πλοίο θα μετονομαστεί σε “MV Maria” και θα παραδοθεί στη ναυτιλιακή εντός του Φεβρουαρίου 2022.