Κυριακή, Ιανουάριος 12, 2025
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑMotor Oil: Κριτική στον ΔΕΣΦΑ για χρεώσεις και πλάνο επενδύσεων

Motor Oil: Κριτική στον ΔΕΣΦΑ για χρεώσεις και πλάνο επενδύσεων

Με σειρά παρατηρήσεων η Motor Oil και η Edison συμμετείχαν στη πρόσκληση της ΡΑΕ για συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση στο πλαίσιο έγκρισης του Επιτρεπόμενου Εσόδου για τη Ρυθμιστική Περίοδο 2024-2027 και των Τιμολογίων για το έτος 2024 του Διαχειριστή του ΕΣΦΑ. (https://www.rae.gr/genika-nea/67361/)

Σε πιο ήπιους τόνους η Edison, ανέφερε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχει σταθερότητα τιμολογίων και ορατότητα ιδίως όσον αφορά τις αλλαγές στη μεθοδολογία τιμολογίων εντός κανονιστικού πλαισίου, καθώς σε διαφορετική περίπτωση πλήττεται η ανταγωνιστικότητα στην αγορά. Μάλιστα κατέθεσε μια σειρά παρατηρήσεις για τις χρεώσεις. Επίσης καταγράφει παρατηρήσεις για ην προτεινόμενη “postage stamp” μεθοδολογία για τον καθορισμό των χρεώσεων δυναμικότητας στα διάφορα σημεία εισόδου στο ΕΣΦΑ .

Από την πλευρά της στην επιστολή της η Motor Oil κατέθεσε μια σειρά από παρατηρήσεις  και ειδικά, όπως και η Edison, στην προτεινόμενη μεθοδολογία “postage stamp” για τον καθορισμό των χρεώσεων δυναμικότητας. Μάλιστα, τάχθηκε υπέρ της διατήρησης της υφιστάμενης μεθοδολογίας υπολογισμού τύπου CWD για τις χρεώσεις.

Μάλιστα η Motor Oil σημείωσε ότι απαιτείται διαφάνεια τόσο ως προς τον σχεδιασμό όσο και ως προς την προμήθεια και την εκτέλεση των έργων σημειώνοντας ότι έτσι θα διασφαλιστεί ότι ο ΔΕΣΦΑ θα λαμβάνει αποφάσεις ως συνετός διαχειριστής προς όφελος του καταναλωτή και όχι σαν επενδυτής που έχει ως στόχο την αύξηση του κόστους και της απόδοσης των κεφαλαίων του.

Η Motor Oil σε σχέση με το δεκαετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ αναφέρει ότι υπάρχουν τεράστιες αυξήσεις σε προϋπολογισμούς έργων πάνω από το 50%  χωρίς να δικαιολογούνται από τις αυξήσεις των υλικών και  θεωρεί ότι η διαδικασία αυτή πρέπει να γίνει διαφανής. Σχετικά με το προς ανάκτηση κόστος του ΕΣΦΑ, που αποτελεί τη βάση για να προκύψουν οι χρεώσεις ρυθμιζόμενων υπηρεσιών, τις οποίες τελικά θα πληρώσει πρωτίστως ο Έλληνας καταναλωτής, αυτό προσαυξάνεται από τα έξοδα για νέες επενδύσεις και επεκτάσεις του συστήματος, αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, έχει αναθεωρηθεί προς τα πάνω και περιλαμβάνει έργα συνολικής αξίας 1,27 δις ευρώ. 

Επίσης, η Motor Oil στην επιστολή της ανέφερε ότι θα πρέπει να αλλάξει η πρόβλεψη για κοινωνικοποίηση του 50% του κόστους της Ρεβυθούσας υποστηρίζοντας ότι συγκεκριμένο μέτρο είχε θεσπιστεί όταν το υγροποιημένο φυσικό αέριο αποτελούσε το 15% των εισαγωγών αερίου και στόχος του ήταν να δώσει κίνητρο για εισαγωγές LNG. Σήμερα, τονίζει η εταιρεία, το ποσοστό του υγροποιημένου φυσικού αερίου στο μίγμα αερίου ξεπερνάει το 50%, αφού η τιμή του LNG είναι κατά πολύ ανταγωνιστικότερη σε σχέση με το αέριο αγωγού.

Επίσης η Motor Oil τάσσεται κατά της μίσθωσης ή μονιμοποίησης του FSU, καθώς, όπως αναφέρει, η συγκεκριμένη επένδυση έχει αξιολογηθεί εκ του αποτελέσματος ως μια ακριβή και αχρείαστη επένδυση που κόστισε 80 εκατ ευρώ. Και μάλιστα παρά το γεγονός ότι παράγοντες της ελληνικής αγοράς υποστηρίζουν ότι τα στρατηγικά αποθέματα φυσικού αερίου θα μπορούσαν να διατηρηθούν και στις υπόλοιπες τρεις δεξαμενές της Ρεβυθούσας. Η εταιρεία ζητεί να αφαιρεθεί κάθε αναφορά του FSU ως δαπάνη στον Κανονισμό Τιμολόγησης και στη Μεθοδολογία Καθορισμού του Επιτρεπόμενου Εσόδου. 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ