Θετική η αντίληψη της επιχειρηματικής κοινότητας για τα προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, δείχνει έρευνα της εταιρείας MetronAnalysis.
Η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα-HDB, για τρίτη διαδοχική χρονιά, ανέθεσε στην εγνωσμένου κύρους εταιρεία MetronAnalysis, την διενέργεια εκτεταμένης έρευνας ικανοποίησης των πελατών της.
Οι επιχειρήσεις που χρηματοδοτήθηκαν έως και το 2022 από τα προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας –HDB, μίλησαν για την συνολική εμπειρία τους από τα χρηματοδοτικά εργαλεία της HDB, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών, του χρόνου υλοποίησης των προγραμμάτων, τη γενικότερη συνεργασία, καθώς και τη δυνατότητα επέκτασης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους στο μέλλον.
Η έρευνα της Metron Analysis κατέδειξε ότι παραμένει η θετική αντίληψη ανάμεσα στους επιχειρηματικούς κύκλους της χώρας, για τον ρόλο της HDB.
• Ο Δείκτης Ικανοποίησης πελατών ανέρχεται στο 74% και αφορά στη συνολική λειτουργία της HDB, στα προϊόντα και στα μη χρηματοδοτικά εργαλεία που προσφέρει.
Τα κεντρικά συμπεράσματα της έρευνας:
• Το 80% πιστεύει πως η HDB προσφέρει περισσότερες δυνατότητες για υλοποίηση επενδυτικών στόχων σε σχέση με αντίστοιχα προγράμματα του παρελθόντος.
• Το 76% αισθάνεται σιγουριά και ασφάλεια για το μέλλον σε περιόδους κρίσης.
• Το 78% διαπιστώνει ταχύτητα στη διανομή πόρων.
• Το 74% εντοπίζει σημαντικές ευκαιρίες καινοτομίας.
• Το 71% κρίνει πως τα προγράμματα της HDB έχουν πιο ευνοϊκούς όρους και προϋποθέσεις από αντίστοιχα του παρελθόντος.
Επιπλέον:
• Το 72% εκτιμά πως η διανομή των πόρων γίνεται με μεγαλύτερη διαφάνεια, ενώ το 68% πιστεύει πως το χρηματοπιστωτικό σύστημα με την μεσολάβηση της HDBδιευκολύνει την πρόσβαση των ΜμΕ σε χρηματοδότηση.
Σε μια νέα ερώτηση, αναφορικά με τους λόγους απόρριψης αιτημάτων δανειοδότησης, οι επιχειρηματίες απάντησαν ότι οι κύριοι λόγοι αφορούν σε πιστοληπτικά κριτήρια τραπεζών, οικονομικά στοιχεία επιχείρησης, έλλειψη ικανοποιητικών εξασφαλίσεων.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 68% σκοπεύει να επεκταθεί σε νέους τομείς δραστηριότητας τους επόμενους 24 μήνες.
Ο κύριος τομέας επέκτασης για τις επιχειρήσεις είναι το «Περιβάλλον/πράσινη οικονομία/εξοικονόμηση ενέργειας» με 38%, ακολουθεί ο «Τουρισμός – πολιτισμός – αθλητισμός – εκπαίδευση – κοινωνία» με 37% και έπειταοτομέας «Κατασκευές-Μεταφορές» με 34%.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της HDB, Γεώργιος Ζαββός δήλωσε:
• «Είναι κεντρικός άξονας της στρατηγικής της HDB η διευκόλυνση της πρόσβασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση. Στη βάση των αξιών μας, με ταχύτητα και διαφάνεια, όπως καταδεικνύει η έρευνα, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με γνώμονα την υλοποίηση των κυβερνητικών πρωτοβουλιών ετοιμάζοντας τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία που ανταποκρίνονται στις επείγουσες ανάγκες αλλά και νέες απαιτήσεις της οικονομίας μας. Προτεραιότητά μας είναι να συμβάλλουμε καθοριστικάστην προσπάθεια της Κυβέρνησης για διεύρυνση του κύκλου των χρηματοδοτούμενων ΜμΕ, καλύπτοντας ατέλειες της αγοράς, δημιουργώντας νέες αγορές και αντιμετωπίζονταςεμπράκτως τα προβλήματα χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, τόσο ως προς την αύξηση του κόστους δανεισμού, όσο και την ενδεχόμενη έλλειψη πηγών ρευστότητας».