Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣMETRO AEBE (My Market): Πανδημία και ωρίμανση δικτύου, έφεραν αύξηση μεγεθών το...

METRO AEBE (My Market): Πανδημία και ωρίμανση δικτύου, έφεραν αύξηση μεγεθών το 2020

Αύξηση πωλήσεων αλλά και κερδών πέτυχε το 2020 η εταιρεία Metro AEBE, που διαχειρίζεται την αλυσίδα σούπερ μάρκετ My Market και τα Cash & Carry, καθώς η πανδημία έφερε σημαντική ενίσχυση των εργασιών στις αλυσίδες τροφίμων, που είναι οι μόνες που παρέμειναν ανοικτές καθ’ όλη τη διάρκεια των lockdown.

Στο πλαίσιο αυτό, η METRO ΑΕΒΕ προσαρμόστηκε άμεσα στις αυξημένες απαιτήσεις και στις νέες προδιαγραφές λειτουργίας που επέβαλε η εξάπλωση του covid-19. Ανταποκρίθηκε ταυτόχρονα και στην αυξημένη ζήτηση συγκεκριμένων κωδικών, ειδικά την πρώτη περίοδο της πανδημίας, εφάρμοσε νέα αυστηρά πρωτόκολλα λειτουργίας και επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της. Παράλληλα επένδυσε στους ανθρώπους της που σήμερα αριθμούν πάνω από 11.000 και αναβάθμισε σημαντικές υπηρεσίες όπως αυτή του eshop των My market, καθώς μέσα στο 2020 ολοκληρώθηκε η πλήρης εξαγορά των μετοχών της εταιρείας NET Spirit S.A.

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 58,7 εκατ. ευρώ, έναντι 45.3 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 29,6%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 24,1 εκατ. ευρώ έναντι 10,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Συνολικά το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1,33 δισ. ευρώ, έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019 (αύξηση κατά 5,6%). Η βελτίωση των αποτελεσμάτων της METRO AEBE αποδίδεται (και) στην ωρίμανση της επένδυσης από την εξαγορά της Βερόπουλος.

20202019% μεταβολή
Καθαρές Πωλήσεις1.33 δις €1.26 δις €+5,6
Κέρδη προ φόρων24.1 εκατ. €10.1 εκατ. €+138,6
EBITDA58.7 εκατ. €45.3 εκατ. €+29,6

Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων (συμπεριλαμβάνοντας δηλαδή και τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κύπρο καθώς και τα αποτελέσματα της NET SPIRIT η οποία έχει πλέον πλήρως απορροφηθεί), το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1,34 δισ. ευρώ έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019 (αύξηση 6%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 22,4 εκατ. ευρώ έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος (αύξηση 135,8%). Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 57,2 εκατ. ευρώ, έναντι 44,9 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 27,4%).

Αύξηση 23,73% στο μέσο καλάθι του καταναλωτή

Η αλυσίδα εμφάνισε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, ακολουθώντας την αντίστοιχη τάση του κλάδου. Παράλληλα, αντιμετώπισε με επιτυχία σημαντικές προκλήσεις όπως η αυξημένη και ξαφνική ζήτηση ιδιαίτερα σε συγκεκριμένους κωδικούς. Εξαιρετικά μεγάλη αύξηση κατά 250% εμφάνισαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος. Με βάση τα νέα δεδομένα, απαιτήθηκε η άμεση προσαρμογή των υποδομών στις νέες ανάγκες.

Παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στο μέσο καλάθι του καταναλωτή το οποίο αυξήθηκε κατά 23,73% σε σχέση με το 2019, κάτι που σε ένα βαθμό οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των περιοριστικών μέτρων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως στα είδη ατομικής υγιεινής, τα άλευρα, τα υλικά ζαχαροπλαστικής, τα υλικά καθαρισμού. Εντός του 2020, λειτούργησαν τρία νέα καταστήματα My market και ανακαινίστηκαν άλλα οκτώ. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Cash & Carry: Πλήγμα λόγω HO.RE.CA. αλλά συνέχιση επενδύσεων

Αναπόφευκτα, η κρίση στην αγορά της HO.RE.CA. που για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε, επηρέασε και τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry. Ωστόσο, αντιστάθμισε τις απώλειες μέσω της ενίσχυσης της μεταπώλησης. Στα διαστήματα των lockdown, οι πωλήσεις βασίστηκαν στη μικρή λιανική και στα καταστήματα HO.RE.CA. που πρόσφεραν υπηρεσίες delivery και take away.

Ειδικότερα στον κλάδο της μικρής λιανικής, υλοποιήθηκαν στοχευμένα προγράμματα στήριξης, μέσω της ομάδας των Συμβούλων Πωλήσεων που περιλάμβαναν διανομή, προσφορές και χρηματοοικονομικές λύσεις. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της επισκεψιμότητας των συγκεκριμένων συνεργατών μας κατά 3% και αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού τους κατά 8%.

Ταυτόχρονα, το επενδυτικό πλάνο για τα METRO Cash & Carry υλοποιήθηκε απρόσκοπτα. Μεταξύ άλλων, για το 2020, περιελάβανε τη δημιουργία έξι νέων κρεοπωλείων και ενός ιχθυοπωλείου, την ενίσχυση της διανομής με τέσσερα νέα φορτηγά και επτά van διανομής, ολική ανακαίνιση δύο καταστημάτων και την ενίσχυση του προσωπικού με νέες προσλήψεις όσο και με εκπαίδευση των εργαζομένων.

Σχεδιασμός και εκτιμήσεις

Η METRO ΑΕΒΕ έχει προχωρήσει σε φιλόδοξο σχεδιασμό και υλοποίηση πλάνων ανάπτυξης και στη χονδρική και στην λιανική αγορά. Τα πλάνα αυτά έχουν οδηγήσει σε θετικά οικονομικά αποτελέσματα ήδη από το 2019. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρά η  επέκταση και ανακαίνιση του Κέντρου Διανομής «Γέφυρα», ύψους πάνω από 10 εκατ., όπου με την ολοκλήρωσή της θα μπορεί να εξυπηρετήσει άλλα 60 καταστήματα.

Το δίκτυο των 227 καταστημάτων των My market έχει προσαρμοστεί πλήρως στα νέα δεδομένα της εποχής και στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση της διείσδυσής του σε ευρύτερες ομάδες καταναλωτών. Μέσα στο 2021 θα εγκαινιαστούν 6 με 8 νέα καταστήματα.

Παράλληλα, θα συνεχιστεί απρόσκοπτα η στήριξη των METRO Cash & Carry. Το πενταετές στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές, νέα καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της τουριστικής αγοράς, νέα τμήματα στο υπάρχον δίκτυο, εξειδικευμένο κωδικολόγιο, νέες υπηρεσίες σε διανομή με δημιουργία hubs στα μεγάλα αστικά κέντρα, χρηματοοικονομικές προτάσεις, καθώς και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελάτων. Επίσης, εντός του 2021, θα λειτουργήσει η πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα B2B e-shop για επαγγελματίες.

Τέλος, το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ», στην Κύπρο θα προχωρήσει κανονικά. Η έναρξη της πανδημίας που επηρέασε σημαντικά τον κλάδο HO.RE.CA αγορά συνέπεσε με την έναρξη της λειτουργίας του καταστήματος της Λεμεσού, ωστόσο το πελατολόγιο του καταστήματος έχει ενισχυθεί.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ