Τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εκφράζουν βεβαιότητα ότι ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα επιτύχει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη την επόμενη πενταετία, με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως το 2030 να γίνονται πιο ρεαλιστικές. Ταυτόχρονα, τα στελέχη παραμένουν ιδιαίτερα προβληματισμένα για τον εφοδιασμό πρώτων υλών και εξαρτημάτων.
Σύμφωνα με την 23η ετήσια έρευνα της KPMG «Global Automotive Executive Survey» με τη συμμετοχή 915 στελεχών αυτοκινητοβιομηχανιών και συναφών κλάδων, το 83% εκφράζει αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα καταγράψει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια, σε σύγκριση με 53% το προηγούμενο έτος. Από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 207 CEOs και πρόεδροι, φαίνεται ότι δείχνουν μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα σχετικά με τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, δεδομένου των ενδεχόμενων δυσκολιών που θα αντιμετωπίσει η μακροοικονομία.
Τα στελέχη αναμένουν, σύμφωνα με την έρευνα, ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθεί σε περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2030. Πέρυσι, οι προβλέψεις άγγιξαν το 70%. Οι προσδοκίες για πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, την Ινδία και τη Βραζιλία είναι πλέον πολύ πιο επιφυλακτικές.
Υπάρχει, ωστόσο, μεγαλύτερη βεβαιότητα ότι το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξισωθεί με αυτό των κινητήρων εσωτερικής καύσης χωρίς κρατική βοήθεια. Σε ποσοστό 82% θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα υιοθετηθούν ευρέως τα επόμενα 10 χρόνια, χωρίς κρατικές επιδοτήσεις.
Με μια πληθώρα νέων μοντέλων, νεοεισερχόμενων και νέων τεχνολογιών, τα στελέχη πιστεύουν ότι οι αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών τα επόμενα πέντε χρόνια θα εστιάσουν στη σημασία της οδηγικής απόδοσης και της φήμης της επωνυμίας. Το απόρρητο και η ασφάλεια των δεδομένων αποτελούν επίσης βασικούς παράγοντες σε κάθε αγοραστική απόφαση.
Οι πελάτες αυτοκινήτων αναμένεται, σύμφωνα με την έρευνα, να αγοράζουν ολοένα περισσότερο διαδικτυακά, αλλά και να είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν μηνιαίες συνδρομές για υπηρεσίες λογισμικού. Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτων θεωρείται ευκαιρία ανάπτυξης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τα στελέχη εξακολουθούν να προβληματίζονται σε μεγάλο βαθμό για τις προμήθειες πρώτων υλών και εξαρτημάτων, ιδιαίτερα των ημιαγωγών, αλλά και υλικών όπως ο ηλεκτρικός χάλυβας και άλλα ελαφριά υλικά ζωτικής σημασίας για την αποδοτικότητα των καυσίμων και τη διάρκεια των μπαταριών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται σε αυτή την αδυναμία, επιδιώκοντας εξωτερικές αναθέσεις σε κοντινές χώρες αλλά και εντός της χώρας τους (nearshoring και onshoring), σε μια προσπάθεια να μειώσουν την εξάρτηση αποκλειστικά από μία ή δύο χώρες.
Πολλά στελέχη πιστεύουν ότι η Apple θα εισέλθει στην αγορά αυτοκινήτων και θα βρεθεί στην κορυφή του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Επιπλέον, 9 στους 10 αναφέρουν ότι οι startup εταιρείες θα έχουν σημαντική επίδραση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Περισσότεροι από 1 στους 5 λένε ότι είναι εξαιρετικά πιθανό να εκποιήσουν μη στρατηγικά κομμάτια των επιχειρήσεών τους. Η κατ’ ανάθεση παραγωγή θα αποκτήσει ακόμα πιο στρατηγική σημασία στο μέλλον, σύμφωνα με την έρευνα.