Τις δραματικές συνθήκες που βιώνει σύσσωμο το λιανικό εμπόριο κάτι που έχει οδηγήσει και το μεγαλύτερο όμιλο λιανικής – πλην τροφίμων – σε σημαντική υποχώρηση τζίρων επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση της Jumbo, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για όλο τον κλάδο.
Όπως τονίζει η Jumbo, σήμερα με τα 31 από τα 52 καταστήματα στην Ελλάδα να παραμένουν κλειστά, μία ακόμα Αποκριάτικη περίοδος φαίνεται να χάνεται οριστικά, ενώ η πρόκληση ελέγχου της πανδημίας είναι ακόμη ανοικτή, ώστε να μην χαθεί η περίοδος του Πάσχα για μία ακόμη χρονιά.
Η διοίκηση του Ομίλου Jumbo ενημερώνει, κατά την πάγια τακτική, τους μετόχους συνεταίρους της, ότι οι ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στο λιανεμπόριο λόγω της πανδημικής κρίσης, επηρέασαν αρνητικά τα οικονομικά μεγέθη και κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2021. Οι πωλήσεις του ομίλου, τον Φεβρουάριο 2021, κατέγραψαν πτώση κατά περίπου -34% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Αυτό σημαίνει ότι οι συνολικές απώλειες τζίρου, για το πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς εκτιμώνται στο -19%, από -0,6% κατά τον σχετικά αισιόδοξο Ιανουάριο του 2021. Πέρυσι, τον Φεβρουάριο 2020, όλα τα καταστήματα σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος ήταν ανοιχτά.
Επιπλέον, οι πωλήσεις για τον μήνα αυτό είχαν επηρεαστεί θετικά πέρυσι, λόγω της εποχικότητας του εορτασμού των Αποκριών όπου ολοκληρώθηκε αρχές Μαρτίου. Φέτος, τον Φεβρουάριο του 2021, από το δίκτυο των 52 καταστημάτων στην Ελλάδα, 30 καταστήματα στις «κόκκινες» περιοχές της Ελλάδας (Αττική, Πάτρα, Χαλκίδα και Θεσσαλονίκη) παρέμειναν κλειστά κατά μεγαλύτερο μέρος του μήνα.
Κατά συνέπεια, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν μείωση κατά -55% περίπου σε σχέση τον περσινό Φεβρουάριο. Κύπρος: Την 8η Φεβρουαρίου 2021 όλα τα καταστήματα ξεκίνησαν και πάλι να λειτουργούν. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση -20% περίπου, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2020.
Αύξηση 10% στη Βουλγαρία και +22% στη Ρουμανία
Στη Βουλγαρία, η Jumbo ενημερώνει ότι λειτούργησαν κανονικά όλα τα καταστήματά της. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +10% περίπου κατά τον Φεβρουάριο 2021. Παράλληλα, στη Ρουμανία που είναι η 2η μεγαλύτερη αγορά για τη Jumbo μετά την ελληνική καθώς διαθέτει εκεί 14 καταστήματα και ετοιμάζει και νέα, λειτούργησαν όλα τα καταστήματά της, με το τζίρο να σημειώνει αύξηση κατά 22% περίπου σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2020 όπου λειτουργούσε ο ίδιος αριθμός καταστημάτων.