Σε μια από τις καλύτερες και πιο πετυχημένες θυγατρικές του μητρικού ομίλου Miele σε διεθνές επίπεδο έχει εξελιχτεί τα τελευταία χρόνια η Miele Hellas, παρουσιάζοντας καλή ανάπτυξη μεγεθών, έχοντας μάλιστα την τελευταία πενταετία τριπλασιάσει τα αποτελέσματά της. Πλέον, η εταιρεία που το 2024 έφτασε να απασχολεί 103 εργαζόμενους στην Ελλάδα, έχοντας υπό τον έλεγχό της αγορές όπως Ελλάδα, Κύπρος, Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία, αναλαμβάνει ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες, καθώς πλέον στην ελληνική «ομπρέλα» προστίθενται και οι αγορές της Κροατίας, της Βοσνίας και της Σλοβενίας.
Έτσι, από το 2025 ανοίγεται σε μια αγορά 26 εκατ. καταναλωτών συνολικά, ενώ θα προστεθούν άλλοι 50 εργαζόμενοι. Αυτά μεταξύ άλλων σημείωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μαρούσι ο κ. Θάνος Κυριαζής, Managing Director της Miele Hellas, (κεντρική φωτογραφία), επικοινωνώντας για πρώτη φορά τη δημιουργία του νέου Miele Cluster Adria Aegean, που στοχεύει τα επόμενα χρόνια να αλλάξει «πίστα» όλη την εταιρεία.
«Είμαστε πολύ περήφανοι για την εμπιστοσύνη και την αναγνώριση που μας δόθηκε να ηγηθούμε του Cluster Adria Aegean. Το σημαντικότερο νέο είναι η μοναδική ευκαιρία για την ελληνική θυγατρική να διαδραματίσει κομβικό ρόλο σε επίπεδο μεγαλύτερης γεωγραφικής περιφέρειας. Μια ευκαιρία να σημάνει την απαρχή μιας νέας εποχής για τη Miele Hellas», επισήμανε ο κ. Κυριαζής.
Λελογισμένη ανάπτυξη
Η Miele Hellas συμπληρώνει φέτος 54 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην ελληνική αγορά, έχοντας αυξήσει το αποτύπωμά της τα τελευταία χρόνια με πετυχημένες στρατηγικές συνεργασίες, ενώ με στοχευμένο τρόπο προχωρά και στο άνοιγμα δικών της καταστημάτων, με αιχμή αρχικά την Αττική, ενώ σταδιακά θα γίνει και άνοιγμα σε μεγάλες πόλεις της επαρχίας. Όπως επισήμανε ο κ. Κυριαζής, στόχος της εταιρείας είναι το άνοιγμα ενός έως δύο καταστημάτων ετησίως στην Ελλάδα.
Όπως τόνισε ο κ. Κυριαζής, η χρήση του 2024 έκλεισε με τζίρο 40 εκατ. ευρώ καταγράφοντας ανάπτυξη περί το 10% έναντι του 2023, ενώ οι εξαγωγές σημείωσαν άνοδο κατά 44%. Ο στόχος για το 2025, συνδυαστικά με το άνοιγμα και στις νέες χώρες, είναι ο κύκλος εργασιών να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας ανάπτυξη 12%. Απώτερος στρατηγικός στόχος είναι το 2030 η Miele Hellas να φτάσει πωλήσεις αξίας 100 εκατ. ευρώ.
Η Miele Hellas διαθέτει ένα δίκτυο περίπου 110 συνεργατών σε όλη την Ελλάδα, δραστηριοποιείται σε 14 πόλεις και διαθέτει περισσότερα από 350 σημεία πώλησης προϊόντων Miele.
Το ελληνικό concept που αξιολογεί η μητρική
Ισχυρό πλεονέκτημα για τη Miele Hellas αποτελεί και το νέο format καταστημάτων, το kitchen retail. Μια ιδέα που έχει εμπνευστεί και σχεδιάσει η ελληνική ομάδα και εφαρμόζεται μόνο στην Ελλάδα. Ωστόσο αποτελεί ένα concept που υπεραποδίδει και έχει τραβήξει την προσοχή της Miele παγκοσμίως, ενώ αξιολογείται από τη μητρική και συζητείται το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες.
Η μεγάλη ιστορία της Miele από το 1889
Η Miele ιδρύθηκε το μακρινό 1889, που σημαίνει ότι φέτος κλείνει 126 χρόνια λειτουργίας. Ιδρύθηκε από τον μηχανικό Carl Miele και τον επιχειρηματία Reinhard Zinkann και αρχικά διέθεταν μόλις 11 υπαλλήλους, με τέσσερις τόρνους και μια μηχανή διάτρησης, έχοντας ως στόχο τους την κατασκευή ενός διαχωριστή γάλακτος – κρέμας, στο Herzebrock.
Η εξέλιξη και η ανάπτυξη ήταν ραγδαία και μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια η Miele άρχισε να δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλυντηρίων, ενώ το 1929 λάνσαρε το πρώτο αυτόματο πλυντήριο πιάτων στην Ευρώπη.
Πλέον, η Miele, με έδρα το Gütersloh της Βεστφαλίας, συγκαταλέγεται στους κορυφαίους κατασκευαστές οικιακών συσκευών υψηλής ποιότητας στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των συσκευών μαγειρικής, συσκευών ψησίματος και μαγειρέματος με ατμό, προϊόντων ψύξης, καφετιερών, πλυντηρίων πιάτων, πλυντηρίων ρούχων και προϊόντων περιποίησης δαπέδων. Το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της περιλαμβάνει επίσης στεγνωτήρια ρούχων για εμπορική χρήση, καθώς και πλυντήρια-απολυμαντήρια και αποστειρωτές για χρήση σε ιατρικές και εργαστηριακές εγκαταστάσεις.
Πλέον διαθέτει οκτώ εργοστάσια παραγωγής στη Γερμανία, στην Αυστρία, την Τσεχία, την Κίνα, τη Ρουμανία και την Πολωνία, καθώς και δύο μονάδες παραγωγής που ανήκουν στην ιταλική εταιρεία ιατρικής τεχνολογίας Steelco. Κάνει πωλήσεις πάνω από 5 δισ. ευρώ, εκπροσωπείται σε πάνω από 100 χώρες μέσα από θυγατρικές εταιρείες, απασχολεί πάνω από 24.000 εργαζόμενους συνολικά, όμως παρ’ όλα αυτά κρατάει τον οικογενειακό χαρακτήρα καθώς ακόμα παραμένει στις οικογένειες Miele και Zinkann.