Προβλήματα στην αξιοπιστία των δρομολογίων διαπιστώνουν οι επιβάτες τη HELLENIC TRAIN (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) σύμφωνα με την έρευνα ποιότητας υπηρεσιών που διεξάγει η ίδια η εταιρεία.
Η σιδηροδρομική εταιρεία ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την επεξεργασία των δεδομένων ποιότητας των επιβατικών υπηρεσιών της για το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου του φετινού καλοκαιριού. Οι επιβάτες δηλώνουν στην πλειονότητά τους ευχαριστημένοι από το επίπεδο καθαριότητας, ασφάλειας και γενικότερης ταξιδιωτικής εμπειρίας με την αξιοπιστία των δρομολογίων της ωστόσο να παραμένει μελανό σημείο στην παροχή του συνόλου των υπηρεσιών της. Σημειώνεται ότι τα παράπονα των επιβατών για συνεχείς ακυρώσεις δρομολογίων, αλλαγές ωρών αναχώρησης και άφιξης των συρμών αποτελεί σχεδόν καθημερινό φαινόμενο με τα προβλήματα στο δίκτυο να αποτελούν το άλλοθι της εταιρείας λειτουργίας. Ο πόλεμος μεταξύ HELLENIC TRAIN και ΟΣΕ καλά κρατεί με τον ΟΣΕ από την πλευρά του να τονίζει ότι η έλλειψη πόρων και η υποχρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό δεν του επιτρέπει να προχωρήσει στις απαιτούμενες εργασίες συντήρησης του δικτύου. Η HELLENIC TRAIN από την άλλη επιρρίπτει το σύνολο της ευθύνης για τις ακυρώσεις και τις αλλαγές στα δρομολόγια στον ΟΣΕ με τις δυσλειτουργίας ωστόσο και της ίδιας της εταιρείας να είναι εμφανής. Δεν είναι λίγες οι καταγγελίες επιβατών που κάνουν λόγο για αλλαγές και ακυρώσεις στα δρομολόγια την τελευταία στιγμή, χωρίς ενημέρωση των ίδιων των επιβατών. Στο μεταξύ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει προχωρήσει σε συστάσεις στην εταιρεία με στόχο τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των επιβατών.
Στο μεταξύ η HELLENIC TRAIN έχει εγκαταστήσει και υλοποιεί ένα πλήρες σύστημα ελέγχου ποιότητας των επιβατικών υπηρεσιών σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 13816:2002 «μεταφορές – εφοδιαστική και υπηρεσίες – μαζική μεταφορά κοινού – ορισμός της ποιότητας των υπηρεσιών, αντικειμενικοί σκοποί και μετρήσεις».
Η υλοποίηση αυτού του συστήματος ελέγχεται και πιστοποιείται από τον ανεξάρτητο Φορέα Πιστοποίησης TUV Nord, από το 2013 για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με Intercity, και από το 2017 για το σύνολο του δικτύου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας ικανοποίησης επιβατών
Το δεύτερο τρίμηνο του 2022 οι επιβάτες της HELLENIC TRAIN, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η εταιρεία, βαθμολογώντας το ταξίδι τους:
-δηλώνουν σε ποσοστό 74,11% πως είναι πολύ ικανοποιημένοι (72,79% ήταν η προηγούμενη μέτρηση),
-αξιολογούν πολύ καλά την ασφάλεια που αντιλαμβάνονται στο ταξίδι τους σε ποσοστό 78,53% (80,86% ήταν η προηγούμενη μέτρηση),
-αξιολογούν πολύ καλά την καθαριότητα των τραίνων σε ποσοστό 74,01% (73,40% ήταν η προηγούμενη μέτρηση),
-αξιολογούν πολύ καλά την ταξιδιωτική πληροφόρηση που λαμβάνουν από την HELLENIC TRAIN σε ποσοστό 76,63% (77,38% ήταν η προηγούμενη μέτρηση),
-εντοπίζουν αδυναμίες στη συνέπεια των δρομολογίων, όπου δηλώνει ικανοποιημένο ποσοστό 55,99% (65,18% ήταν η προηγούμενη μέτρηση).