Το δρόμο της Costamare που τον περασμένο Μάιο εξέδωσε ομόλογο 100 εκατ. ευρώ το οποίο εισήχθη στο ελληνικό χρηματιστήριο ακολουθεί και δεύτερη ναυτιλιακή εταιρεία ελληνικών συμφερόντων που είναι εισηγμένη στον NYSE της Wall Street. Ο λόγος για την Capital Maritime & Trading συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, η οποία είναι εισηγμένη στο NYSE της Wall Street και έχει στη θάλασσα περίπου 80 πλοία, αποτελώντας μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο στον τομέα της.
Η εταιρεία του Έλληνα εφοπλιστή θα προβεί σε μια έκδοση μεγαλύτερη της Costamare, καθώς όπως σημειώνουν πηγές με γνώση στο FinUpNews.gr, «πρόκειται για μια έκδοση που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ». Έτσι, μετά το μεγάλο ομόλογο της Costamare που πρώτη άνοιξε «παρτίδες» με το χρηματιστήριο, μια ακόμη μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία ελληνικών συμφερόντων ετοιμάζεται να «σηκώσει» κεφάλαια από την ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά.
Θυμίζουμε πως το ομόλογο της Costamare Participations PLC ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς πέτυχε υπερκάλυψη πάνω από έξι φορές, καθώς ενώ ζητούσε 100 εκατ. ευρώ οι προσφορές έφτασαν στα 655 εκατ. ευρώ, με το επιτόκιο να διαμορφώνεται στο χαμηλότερο σημείο του εύρους διακύμανσης, ήτοι στο 2,70%.
Μάλιστα, όπως σημειώνουν πηγές με άριστη γνώση του θέματος στο FinUpNews.gr, «υπάρχουν και άλλες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στον NYSE που έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και ρωτάνε για τις διαδικασίες και τις λεπτομέρειες». Η ίδια πηγή τονίζει πως ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και μια ναυτιλιακή που δεν είναι ελληνικών συμφερόντων.
Το εκτόπισμα της Capital Maritime
Ο όμιλος της Capital, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη διαθέτει ένα μεικτό στόλο άνω των 80 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου. Παράλληλα η εταιρεία «τρέχει» ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στον κόσμο, αξίας πάνω από 200 εκατ. δολάρια.
Πρόκειται για το πλέον «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς έχει παραγγείλει τα πρώτα δεξαμενόπλοια στη διεθνή ναυτιλία, που θα αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας, (alternative maritime power-AMP) όπως είναι η ηλεκτρική και το φυσικό αέριο. Τα τέσσερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (MR product carriers) που θα ναυπηγήσει η Capital Maritime & Trading, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD) με δικαίωμα τη ναυπήγηση επιπλέον δύο.
Τα έξι συνολικά δεξαμενόπλοια, φέρουν τις πιο σύγχρονες καινοτομίες στο σύστημα πρόωσης τους σύμφωνα άλλωστε και με όσα υποστηρίζει ο ιδρυτής της Capital Maritime Βαγγέλης Μαρινάκης, περί ανάγκης στροφής στις πράσινες επενδύσεις και στη ναυτιλία, με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος (CΟ2) και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.
Τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια θα είναι «LNG ready» που σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Παράλληλα, θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα «εναλλακτικής θαλάσσιας ισχύος» (Alternative Maritime Power), το οποίο επιτρέπει στο πλοίο, όταν είναι αγκυροβολημένο σε ένα λιμάνι, να τροφοδοτείται με ηλεκτρικό ρεύμα από το λιμενικό δίκτυο, ενώ οι κύριοι και βοηθητικοί κινητήρες του είναι απενεργοποιημένοι. Επίσης, θα μπορούν να δεχθούν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (wind rotors).
Τα μεγέθη του 2020
Το 2020, παρά τις δυσχέρειες λόγω πανδημίας, η εταιρεία πέτυχε αύξηση εσόδων και κερδών, ενώ μέσα στους πρώτους μήνες του 2021 προχώρησε σε νέες επενδύσεις αγοράζοντας τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πιο αναλυτικά, η Capital Maritime Partners είχε κύκλο εργασιών 140,8 εκατ. δολάρια, 32 εκατ. δολάρια περισσότερα σε σχέση με το 2019, χρονιά που δεν είχε «χτυπηθεί» από τον κορονοϊό. Ανάλογη πορεία είχαν και τα κέρδη της εταιρείας που εφτασαν τα 30,3 εκατ. δολάρια, από 24,4 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν.