Επιστολή με 15 συγκεκριμένες προτάσεις για τον περιορισμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων που επιφέρει στους πολίτες της Θεσσαλονίκης το έργο του Flyover απέστειλε προς τα αρμόδια υπουργεία η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Στην επιστολή του, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας επισημαίνει, μεταξύ άλλων, πως «διαπιστώνονται ελλείψεις στο σχεδιασμό των διαδικασιών εκτέλεσης του έργου που καθιστούν αναποτελεσματική τη διαχείριση της κυκλοφορίας στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, η οποία είναι ήδη επιβαρυμένη από την πολυετή κατασκευή του Μετρό και τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί σε αυτό το έργο».
Τονίζει, δε, πως «χωρίς τη λήψη δραστικών μέτρων η πόλη οδηγείται σε κυκλοφοριακή ασφυξία. Η επιβάρυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι ήδη ιδιαίτερα αισθητή μετά την έναρξη των εργασιών επί σημειακών τμημάτων της περιφερειακής οδού. Προφανώς οι επιπτώσεις θα είναι δυσμενέστερες όταν αναπτυχθούν πλήρως τα εργοτάξια του αναδόχου».
«Δεν υπάρχει χρόνος για περαιτέρω καθυστερήσεις. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα πρέπει να διαθέσει τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους για τη λειτουργία της επιστημονικής ομάδας και να προχωρήσει άμεσα στην ανάθεση του αντίστοιχου αντικειμένου, διασφαλίζοντας ότι οι προτάσεις θα έχουν άμεση εφαρμογή χωρίς καθυστερήσεις» συμπληρώνει στην επιστολή του ο κ. Τζιτζικώστας.
Οι προτάσεις που καταθέτει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προς τα αρμόδια υπουργεία ώστε να εφαρμοστούν άμεσα με στόχο να αμβλυνθούν, κατά το δυνατό, οι επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια και την κυκλοφορία από το Flyover είναι οι εξής:
1.Σύσταση ομάδας ειδικών επιστημόνων, η οποία θα επιφορτιστεί με τις απαιτούμενες δράσεις και την εκπόνηση των αντίστοιχων μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη από την κατασκευή του Flyover.
2.Θέσπιση και κατοχύρωση για δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που λειτουργούν στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης της τηλεργασίας προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος από τις μετακινήσεις των εργαζομένων σε καθημερινή βάση.
3.Τροποποίηση και προσαρμογή του ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών.
4.Αλλαγή του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης.
5.Τοποθέτηση και λειτουργία πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων, μέσω των οποίων θα γίνεται ενημέρωση για τους χρόνους διέλευσης μέσω των οδών του πολεοδομικού συγκροτήματος και της περιφερειακής οδού.
6.Πιστή εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων.
7.Αποκομιδή απορριμμάτων εκτός των ωρών αιχμής.
8.Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών οχημάτων από την περιφερειακή οδό κατά τις ώρες αιχμής.
9.Τοποθέτηση καμερών σε σημεία που κρίνει σκόπιμο η Τροχαία, ώστε να υποβοηθηθεί στη διαχείριση της κυκλοφορίας και στη μείωση της παράνομης στάθμευσης.
10.Εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα οχήματα μέσω του στρατοπέδου Καρατάσιου προς το νοσοκομείο Παπαγεωργίου.
11.Τοποθέτηση γερανοφόρων οχημάτων σε κατάλληλα σημεία στην περιφερειακή οδό για να παρεμβαίνουν άμεσα σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.
12.Παραχώρηση δημοσίων χώρων εντός του αστικού ιστού ή και στην περίμετρο για κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
13.Ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ με προσωπικό και λεωφορεία και επιτάχυνση της παράδοσης του Μετρό σε λειτουργία.
14.Λήψη μέτρων για ταχύτερη υλοποίηση του έργου. Συγκεκριμένα προτείνεται να εξεταστεί από το Υπουργείο η δυνατότητα ο ανάδοχος να εργάζεται σε δύο τουλάχιστον βάρδιες -αν δεν είναι εφικτό σε 24ώρη βάση- και επτά ημέρες την εβδομάδα προκειμένου να αυξηθεί ο ρυθμός υλοποίησης του έργου.
15.Αποστολή του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του έργου σε όλους τους φορείς προκειμένου να είναι ενημερωμένοι και να μπορούν να παρακολουθούν την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.