Ως ένα πρώτο βήμα, θεωρεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) τις αποφάσεις που έλαβε η MEPC75 για την μείωση των αέριων ρύπων, ωστόσο υπογραμμίζει πως θα χρειαστούν πιο φιλόδοξα μέτρα για την επίτευξη του στόχου.
«Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) θεωρεί τη συμφωνία ως ένα πρώτο βήμα, αλλά τονίζει την ανάγκη για υψηλότερες φιλοδοξίες σε διεθνές επίπεδο προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του ΙΜΟ του 2018 και οι φιλοδοξίες της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του.
Ειδικότερα, ο ESPO πιστεύει ότι ο ΙΜΟ CO του 2018 στόχος δεν είναι ενδεχομένως αρκετά φιλόδοξος υπό το πρίσμα του στόχου της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για τη μη καθαρή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου το 2050 και των υψηλότερων στόχων της ΕΕ για το 2030. Ως εκ τούτου, αναφέρει, πως οι λιμένες της Ευρώπης υποστηρίζουν την προσέγγιση της ΕΕ για στενή παρακολούθηση και αξιολόγηση του κατά πόσον σημειώνεται επαρκής πρόοδος σε διεθνές επίπεδο έως το 2023.
Όπως σημειώνεται, ο ESPO ελπίζει ότι ο ΙΜΟ θα επιτύχει έως το 2023 και ζητεί να καταβληθούν νέες προσπάθειες για να συμφωνηθούν πιο φιλόδοξα μέτρα που θα βασίζονται στην αγορά στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC76).
«Εάν μια επαρκώς φιλόδοξη προσέγγιση δεν υλοποιηθεί σε διεθνές επίπεδο έως το 2023, ο ESPO τάσσεται υπέρ ενός περιφερειακού μέτρου που εξασφαλίζει πραγματικές και σημαντικές μειώσεις των εκπομπών και υλοποιεί την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, ενώ λαμβάνει υπόψη πιθανές στρεβλώσεις της αγοράς σε περιφερειακό επίπεδο. Τα περιφερειακά μέτρα θα πρέπει να σχεδιάζονται κατά τρόπο ώστε να μπορούν να επεκταθούν ή να αναπαραχθούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτές οι περιφερειακές προτάσεις πρέπει επίσης να εξεταστούν διεξοδικά προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα του τομέα των λιμένων της ΕΕ», καταλήγει.