Πέμπτη, Φεβρουάριος 6, 2025
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣCostamare: Καθαρά κέρδη 290 εκατ. δολαρίων το 2024- Ρευστότητα 941,6 εκατ. δολαρίων

Costamare: Καθαρά κέρδη 290 εκατ. δολαρίων το 2024- Ρευστότητα 941,6 εκατ. δολαρίων

Καθαρά κέρδη ύψους 290 εκατ. δολαρίων και ρευστότητα ύψους 941,6 εκατ. δολαρίων κατέγραψε για το 2024 η Costamare Inc. συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το καθαρό εισόδημα ήταν 29,7 εκατομμυρίων δολάρια ή 0,25 δολάρια ανά μετοχή.

«Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του έτους, η εταιρεία δημιούργησε προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα περίπου 82 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η ρευστότητά μας είναι περίπου 940 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή κατά τη διάρκεια του έτους ενός ομολόγου σταθερού επιτοκίου 100 εκατ, ευρώ και εξαργύρωση της προνομιούχου μετοχής της Σειρά Ε ύψους περίπου 115 εκατομμυρίων δολαρίων», ανέφερε ο Οικονομικός Διευθυντής της Costamare Inc, Γρηγόρης Ζήκος.

«Στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησε σε εκτροπές μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Αυτές οι εκτροπές, μαζί με την έντονη ζήτηση φορτίου, απορρόφησαν το σταδιακά τα νεότευκτα και την πλεονάζουσα χωρητικότητα. Ο εμπορικά αδρανής στόλος παρέμεινε χαμηλός κατά τη διάρκεια του 2024 και στις αρχές του 2025. Ωστόσο, τα πλοία τακτικών γραμμών, επιστρέφουν σταδιακά στη διαδρομή του Σουέζ, και η απελευθέρωση χωρητικότητας, σε συνδυασμό με τη νέα ναυπηγική διαθεσιμότητα, θα μπορούσε ενδεχομένως να στρεβλώσει την τρέχουσα δυναμική προσφοράς και ζήτησης.

Κατά τη διάρκεια του τριμήνου ναυλώσαμε σε προθεσμιακή βάση 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μέση χρονική διάρκεια ναύλωσης περίπου δυόμισι ετών και εκτιμώμενα συμβατικά έσοδα κοντά στα 330 εκατομμύρια δολάρια.

Η απασχόληση του στόλου εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 96% και 69% για το 2025 και το 2026, αντίστοιχα. Το σύνολο των συμβατικών εσόδων ανέρχονται σε 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια με υπολειπόμενη διάρκεια χρονικής ναύλωσης 3,4 ετών.

Στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, οι τιμές ναύλωσης μειώθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα του 2024 κατά το τελευταίο τρίμηνο και ξεκίνησε το 2025 με μια παρόμοια λογική. Η χαλάρωση της συμφόρησης, μαζί με τις πιέσεις στη διακίνηση χάλυβα της Κίνας και η λιγότερη ζήτηση σιτηρών σε τονομίλια οδήγησαν σε υπερπροσφορά του τονάζ.

Σύμφωνα με τη στρατηγική μας για την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του κατά τη διάρκεια του τριμήνου που ολοκληρώσαμε η απόκτηση ενός πλοίου Capesize και δύο Ultramax καθώς και η διάθεση ενός πλοίου Handysize, ενώ έχουμε συμφωνήσει να πουλήσουμε ένα σκάφος Panamax», πρόσθεσε.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ