Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση κερδών εδώ και πάρα πολλά χρόνια παρουσίασε η Coca-Cola HBC στο πρώτο εξάμηνο του 2021, δείχνοντας ότι οι δεκάδες οικονομίες στις οποίες δραστηριοποιείται βγαίνουν από το τούνελ της κρίσης του Covid-19 και οδεύουν προς την πλήρη κανονικότητα. Πρόκειται για τον πιο διεθνοποιημένο όμιλο σε παγκόσμιο επίπεδο άρα και τον καλύτερο «δείκτη» για το πως διαμορφώνεται η εικόνα στην κατανάλωση, στον τουρισμό και στην ευρύτερη ψυχολογία των κοινωνιών.
Κυρίαρχα στοιχεία που εκτόξευσαν τις πωλήσεις αλλά και την κερδοφορία της Coca-Cola HBC είναι η εξαιρετική πορεία των νέων προϊόντων με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη, κατηγορία που αποτελεί το κορυφαίο παγκόσμιο trend, ενώ σημαντικά αυξήθηκαν και οι παραδοσιακές κατηγορίες όπως είναι τα αναψυκτικά για ενήλικες και τα ενεργειακά ποτά. Μάλιστα, ο όγκος πωλήσεων των ποτών ενέργειας κατέγραψε αύξηση 66,1%, κυρίως λόγω των καλών επιδόσεων των Monster, Burn και Predator.
Θυμίζουμε ότι ο κορυφαίος όμιλος ποτών και αναψυκτικών στον κόσμο βρίσκεται σε διαδικασία εμπλουτισμού της προϊοντικής του γκάμας με νέας γενιάς αναψυκτικά και ποτά με μειωμένες επιβαρυντικές για την υγεία ουσίες. Συνάμα, έχει κάνει και μεγάλο στρατηγικό άνοιγμα στην αγορά του καφέ μέσω της εξαγοράς του Costa Coffee, κατηγορία η οποία ενισχύθηκε μέσω του premium ιταλικού σήματος Caffè Vergnano, η διανομή του οποίου θα ξεκινήσει έως το 2022.
Φυσικά, καταλυτικό ρόλο στην εξαιρετική επίδοση του ομίλου στο πρώτο εξάμηνο έπαιξε η επαναλειτουργία της εστίασης μετά την πανδημία, σε συνδυασμό με την πολύ καλή πορεία των πωλήσεων στα καταστήματα λιανικής, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και το ζεστό κλίμα σε όλες σχεδόν τις αγορές που δραστηριοποιείται.
Εκτόξευση 82,6% στα καθαρά συγκρίσιμα κέρδη
Τα καθαρά συγκρίσιμα κέρδη της Coca Cola HBC στο πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκαν στα 235,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 82,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,7% στα 3,247 δισ. ευρώ, έναντι 2,831 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Η ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε αξία κατέγραψε αύξηση 50 μονάδων βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών, ενώ σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 15,9% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Οι επιδόσεις στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης διατηρήθηκαν σε συνδυασμό με ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης κατά το δεύτερο τρίμηνο.
Επίσης καταγράφηκε βελτίωση στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, χάρη στις αυξήσεις τιμών που εφαρμόστηκαν σε περισσότερες από το 90% των αγορών που δραστηριοποιείται ο όμιλος, αλλά και στο θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων, συσκευασίας και καναλιών διανομής.
Μεγάλη εξαγορά στην Αίγυπτο
Σε μεγάλη εξαγορά στην Αίγυπτο, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μη αλκοολούχων ποτών στην Αφρική προχώρησε η Coca Cola HBC εξαγοράζοντας την εμφιαλώτρια εταιρεία της Coca Cola στη χώρα. Η εξαγορά, που έφθασε τα 427 εκατ. δολ., αφορά το 94,7% της εταιρείας το οποίο κατέχουν σήμερα η The Coca Cola Co., η MAC Beverages Ltd και κάποιοι μικρομέτοχοι. Η εξαγορά, σύμφωνα με το ανακοινωθέν, υπόκειται σε κάποιες προσαρμογές.
Σύμφωνα με την Coca Cola HBC τα οφέλη απ’ την κίνηση εισόδου στην αγορά της Αιγύπτου μέσω της συγκεκριμένης εξαγοράς είναι πολλαπλά. Πρώτα απ’ όλα πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στην Αφρική, που μαζί με αυτή της Νιγηρίας, καλύπτουν το 25% του πληθυσμού της ηπείρου.
Γιατί η Coca Cola HBC κάνει την Ελλάδα διεθνές hub επιχειρήσεων
Διαβλέποντας τις εξελίξεις των καιρών και τους νέους «δρόμους» του εμπορίου όπως διαμορφώνονται σε γεωγραφικό και γεωστρατηγικό επίπεδο, ο όμιλος Coca Cola HBC τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα, καθιστώντας τη χώρα μας ως το κέντρο των επιχειρήσεων για όλη την ευρύτερη περιοχή.
Οι κινήσεις που έχει κάνει ο όμιλος Coca Cola HBC όλα τα τελευταία χρόνια, μαρτυρούν ότι υπάρχει ξεκάθαρο πλάνο ώστε να γίνει η Ελλάδα ένα διεθνές hub και ένα τεχνολογικό αλλά και παραγωγικό διευθυντήριο για την πολυεθνική, που θα ελέγχει στρατηγικά όλες τις εξαγωγές και τη διανομή προϊόντων προς Βαλκάνια και ΝΑ Ευρώπη.
Η τελευταία κίνηση της Coca Cola HBC στην Ελλάδα είναι η νέα επένδυση που έκανε στη Θεσσαλονίκη δημιουργώντας κέντρο επιχειρηματικών λύσεων Εκκαθάρισης και Τιμολόγησης για χώρες που δραστηριοποιείται η εταιρεία στα Βαλκάνια και τη ΝΑ Ευρώπη.
Η μεγαλύτερη επένδυση που έχει κάνει η Coca Cola HBC στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι πάνω στην τεχνολογία και στις ψηφιακές εφαρμογές δημιουργώντας το μεγάλο Data Center αξίας 43 εκατ. ευρώ, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Μέσω αυτού, το ψηφιακό κέντρο επιχειρήσεων της Coca-Cola Hellenic Bottling Company για 28 χώρες βρίσκεται πλέον στην Ελλάδα.
Παράλληλα, μεγάλες επενδύσεις συνολικής αξίας 24 εκατ. ευρώ έχουν γίνει στο Mega – plant στο Σχημαράρι, με νέες γραμμές παραγωγής, καθιστώντας το πλέον το μεγαλύτερο ελληνικό εργοστάσιο αναψυκτικών και χυμών. Στο εργοστάσιο του Σχηματαρίου, απασχολούνται περισσότεροι από 400 εργαζόμενοι, ενώ εκεί βρίσκονται 17 από τις 24 γραμμές παραγωγής της Coca-Cola Τρία Έψιλον στην Ελλάδα. Από αυτό το εργοστάσιο πραγματοποιείται το 100% της εξαγωγικής δραστηριότητας σε χώρες όπως Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Κόσοβο, Τσεχία, Ουγγαρία, Κύπρο, Ιταλία, Γερμανία κ.α.