Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣCoca-Cola HBC AG: Αύξηση των καθαρών εσόδων λόγω μείγματος τιμών το πρώτο...

Coca-Cola HBC AG: Αύξηση των καθαρών εσόδων λόγω μείγματος τιμών το πρώτο τρίμηνο 2023

Η Coca-Cola HBC AG, Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, ανακοινώνει σήμερα την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του πρώτου τριμήνου 2023.

Βασικά σημεία επιδόσεων πρώτου τριμήνου.

Με βάση τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας:

• Η συνεπής εκτέλεση της στρατηγικής μας 24/7 κατανάλωσης οδήγησε σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις του πρώτου τριμήνου κατά 22,2% σε οργανική βάση1, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας.

o Αύξηση των καθαρών εσόδων λόγω μείγματος τιμών, καθώς προβήκαμε σε δράσεις για την αντιμετώπιση της επίδρασης του πληθωρισμού στα κόστη.

o Αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ποτά ενέργειας και τον καφέ, που αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως εξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης στην κατηγορία του νερού, με αποτέλεσμα οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων να παραμείνουν αμετάβλητοι.

o Συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, με το μερίδιο των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 70 μονάδες βάσης και αυτό των ανθρακούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 10 μονάδες βάσης.

• Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 16,2% σε οργανική βάση το πρώτο τρίμηνο.

o Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 21,0% σε οργανική βάση, υπεραντισταθμίζοντας τη μείωση κατά 4,0% του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση.

• Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24,4% σε δημοσιευμένη βάση το πρώτο τρίμηνο.

o Η ενοποίηση της Αιγύπτου και του Ομίλου εταιρείων Multon συνέβαλε στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 8,8 ποσοστιαίες μονάδες.

o Οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, κυρίως λόγω της υποτίμησης των νομισμάτων της Νιγηρίας και της Αιγύπτου.

• Βασικά στοιχεία ανά αγορά: 

Ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων σε οργανική βάση καταγράφηκε σε όλες τις αγορές

o Αναπτυγμένες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 20,6% σε οργανική βάση, με ικανοποιητική αύξηση του όγκου πωλήσεων

o Αναπτυσσόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 26,0% σε οργανική βάση που οφείλεται στην διεύρυνση του μείγματος προϊόντων και τιμών

o Αναδυόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 9,5% σε οργανική βάση, ενισχυμένη από τις ενέργειες για την αντιμετώπιση της επίδρασης του υψηλού πληθωρισμού στα κόστη. Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21,5% σε οργανική βάση.

• Συνεχιζόμενη επένδυση στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης

o Επέκταση της κατηγορίας ποτών ενέργειας στην Αίγυπτο

o Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την επανακυκλοφορία του σήματος Kinley στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, το δεύτερο τρίμηνο

o Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola στην Πολωνία, την Ιρλανδία και την Ουγγαρία, τον Απρίλιο

o Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για τις επιπρόσθετες κυκλοφορίες του Caffè Vergnano στην Τσεχία και τη Σλοβακία, το δεύτερο τρίμηνο

 Στο φόντο αυτό ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Η συνεπής υλοποίηση της στρατηγικής μας οδήγησε σε ένα καλό ξεκίνημα για το 2023 και αναμένουμε να πετύχουμε ισχυρές επιδόσεις για μια ακόμη χρονιά. Συνεπώς, τώρα πιστεύουμε περισσότερο ότι το 2023 θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση.

Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ήταν ισχυρή, χάρη στην ευελιξία μας στην αγορά και στα προσαρμοσμένα προγράμματά μας στους καταναλωτές και τους πελάτες μας. Σημειώθηκε βελτίωση στα μερίδια αγοράς τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά, ενώ παράλληλα, εφαρμόσαμε αποτελεσματικά προσεκτικά σχεδιασμένες αλλαγές στην τιμολογιακή μας πολιτική και το μείγμα προϊόντων, αντιμετωπίζοντας τις συνεχιζόμενες αυξήσεις στα κόστη. Παρόλο που ορισμένες αγορές επηρεάστηκαν από ένα δυσμενέστερο καταναλωτικό περιβάλλον, η εμπειρία μας στην επιτυχή διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων και η συνεχιζόμενη επένδυση και εστίασή μας στις δυνατότητες ανάπτυξης βασιζόμενες στην ανάλυση δεδομένων καθιστούν ισχυρή την ικανότητα προσαρμογής μας.

Συνεχίσαμε να επενδύουμε στο χαρτοφυλάκιό μας, προκειμένου να ενισχύσουμε τη θέση μας ως τον κορυφαίο συνεργάτη σε 24/7 βάση στον κλάδο των ποτών . Το δεύτερο τρίμηνο, θα προχωρήσουμε στην επανακυκλοφορία του Kinley, στην κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola σε επιλεγμένες αγορές και στην επέκταση της κυκλοφορίας του Caffè Vergnano. Με το ταλέντο των ανθρώπων μας και την ισχύ των συνεργασιών μας, βρισκόμαστε σε καλή θέση για μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη το 2023, αλλά και τα επόμενα χρόνια.»

Επιχειρηματικές προοπτικές

Το 2023 ξεκίνησε ικανοποιητικά, κυρίως λόγω της υλοποίησης της τιμολογιακής πολιτικής μας και των ισχυρών επιδόσεων ως προς τον όγκο πωλήσεων σε όλες τις βασικές αγορές και κατηγορίες. Λαμβάνοντας υπόψη μας τους συνεχιζόμενους μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους, τώρα πιστεύουμε περισσότερο ότι το 2023 θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση.

• Για το σύνολο του έτους αναμένουμε να επιτύχουμε οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε επίπεδο Ομίλου πάνω από το εύρος στόχο του 5-6% .

• Αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.

• Πεποίθηση ότι θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών στο άνω επίπεδο του εύρους -3% έως +3% σε οργανική βάση, το 2023.

Θα παρέχουμε πιο ολοκληρωμένη ενημέρωση σχετικά με τη στρατηγική μας και τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές στην Ημερίδα Επενδυτών στη Ρώμη, στις 25 Μαΐου 2023.

Αναπτυγμένες αγορές – Η Ελλάδα

Με βάση την εταιρεία: 

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό. Σημειώσαμε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την αρχική εποχική δραστηριοποίηση στην αγορά και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ποτά ενέργειας διατήρησαν την ισχυρή δυναμική τους, με αύξηση στο άνω επίπεδο του εύρους 10-20%, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά κατέγραψαν χαμηλή διψήφια αύξηση.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ