Για το δεύτερο ναυτιλιακό ομόλογο ετοιμάζεται η ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, καθώς χθες η Επιτροπή Εισαγωγών και Λειτουργίας Αγορών του Χ.Α. ενέκρινε την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση έως και 150.000 κοινών ανώνυμων ομολογιών της εταιρείας Capital Product Partners (CPLP) συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, ενώ σήμερα το απόγευμα αναμένεται να δώσει το πράσινο φως και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Οι εγγραφές για το μεγάλο πενταετές ομόλογο των 150 εκατ. ευρώ της εταιρείας του Βαγγέλη Μαρινάκη θα ξεκινήσουν την προσεχή Δευτέρα 18 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 20/10. Έτσι, μετά την Costamare Participations PLC της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου που τον περασμένο Μάιο άνοιξε το δρόμο για τα ναυτιλιακά ομόλογα στο ελληνικό χρηματιστήριο, μια ακόμη εταιρεία κάνει τη δική της έκδοση.
Θυμίζουμε ότι το ομόλογο της Costamare πήγε εξαιρετικά, δεδομένου ότι ενώ ζητούσε από τις αγορές 100 εκατ. ευρώ, τελικώς υπερκαλύφθηκε κατά 6,7 φορές καθώς οι προσφορές ανήλθαν στα 655 εκατ. ευρώ, ενώ το επιτόκιο διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο σημείο του εύρους διακύμανσης ήτοι στο 2,70%.
Σ’ ό,τι αφορά την εταιρεία συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη (φωτό), είναι εισηγμένη από το 2007 στον Nasdaq, ενώ «τρέχει» ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στον κόσμο. Στόχος της έκδοσης είναι η χρηματοδότηση των επενδύσεων σε πλοία μεταφοράς LNG.
Η ναυτιλιακή, που στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 κατέγραψε αύξηση 400% των κερδών της, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 35,4 εκατ. δολάρια έναντι των 8,7 εκατ. δολαρίων στο αντίστοιχο διάστημα του 2020, διαχειρίζεται συνολικά 19 πλοία διαφόρων κατηγοριών και ετοιμάζεται να αλλάξει σελίδα με αιχμή του δόρατος τα τρία νέα πλοία μεταφοράς LNG που ενέταξε στον στόλο της το τελευταίο διάστημα.
Η CPLP ετοιμάζει επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ που θα την φέρουν σε νέο επίπεδο ανάπτυξης και θα διευρύνουν την παρουσία της στην υποσχόμενη αγορά μεταφοράς LNG. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζει την αγορά τριών ακόμα LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, με δικαίωμα απόκτησης τριών επιπλέον.
Τα πλοία που κατέχει σήμερα της εξασφαλίζουν εξαιρετικά υψηλές και εγγυημένες αποδόσεις, καθώς έχουν ναυλωθεί με μακροχρόνιες συμβάσεις από τις μεγαλύτερες ενεργειακές εταιρείες του κόσμου, όπως η BP και η Cheniere. Με την προσθήκη τους δε στο στόλο της εταιρείας, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της εταιρείας έπεσε στα 8,8 έτη.
Ήδη, η εταιρεία μέσα στο 2021 ενίσχυσε τον στόλο της με τρία τελευταίας τεχνολογίας LNG Carriers, έναντι συνολικού ποσού 600 εκατ. δολαρίων, ενώ το επόμενο διάστημα, αναμένεται να διπλασιάσει την επένδυσή της, ενεργοποιώντας την option για την παραλαβή άλλων τριών αδελφών πλοίων, αντίστοιχης αξίας.
Με τις επενδύσεις σε υπερσύγχρονα, υψηλών προδιαγραφών LNG Carriers, η Capital Product Partners κάνει ταυτόχρονα και ένα μεγάλο βήμα προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της για την ενεργή μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικού άνθρακα. Τα νέα πλοία χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο που έχει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ είναι και πιο αποδοτικό ενεργειακά (σε σχέση, πάντα με το πετρέλαιο) και έχουν ήδη συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας κατά περίπου 10%.
Η στροφή σε πιο φιλικές για το περιβάλλον μορφές ενέργειας, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής του ναυτιλιακού ομίλου Μαρινάκη, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις καθαρές θαλάσσιες μεταφορές. Μάλιστα, η CPLP έχει εγκαταστήσει σύστημα καθαρισμού διοξειδίου του θείου σε επτά από τα 19 πλοία του στόλου και σε 15 έχει εγκατεστημένο σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.
Παράλληλα όμως με την «πράσινη» ανανέωση του στόλου της η Capital Product Partners εισέρχεται με αξιώσεις και στην αγορά μεταφοράς LNG, η οποία γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρισιμότητας του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση.
Ο όμιλος της Capital εισήλθε στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) το 2018, με μια παραγγελία έως 10 πλοίων μεταφοράς LNG, συνολικής αξίας 1,8 δισ. δολαρίων. Είναι μία από τις μεγαλύτερες παραγγελίες που έχει κάνει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής.