Στη διεύρυνση των μεριδίων της στην εγχώρια αγορά οικιακών συσκευών στοχεύει η BSH Οικιακές Συσκευές ΑΕ, θυγατρική του Ομίλου BSH Home Appliances Group, έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της brands όπως Bosch, Pitsos, Siemens, Gaggenau και Neff. Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο CEO Γιάννης Γρατσώνης, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης, η κατηγορία των συσκευών κουζίνας -και ιδίως οι εντοιχισμένες- τα πλυντήρια πιάτων και τα στεγνωτήρια είναι οι τρεις κατηγορίες, όπου η εταιρεία σκοπεύει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ελληνική αγορά το 2025.
Η BSH Οικιακές Συσκευές κατέγραψε για το 2024 κύκλο εργασιών που κυμάνθηκε στα 174,9 εκατ. ευρώ από 190,8 εκατ. ευρώ το 2023 και 187,8 το 2022. Η εταιρεία παρουσίασε το 2024 θετικά αποτελέσματα σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται όπως η φροντίδα ρούχων (+8%), η πλύση πιάτων (+11%), αλλά και τα καταναλωτικά προϊόντα, όπως σκούπες και μικρές συσκευές κουζίνας (+7%), εκτός από την κατηγορία της ψύξης (-38%) που ευνοήθηκε το 2022 και 2023 από τα κυβερνητικά προγράμματα επιδοτήσεων για αντικατάσταση παλαιότερων ενεργοβόρων συσκευών με νεότερες, φιλικές προς το περιβάλλον και ενεργειακά πιο αποδοτικές.
Από την πλευρά του, ο Γιώργος Φενδάκης, CFO της εταιρείας ανέφερε ότι το 2024 παρά την αναμενόμενη υποχώρηση του κύκλου εργασιών λόγω της ολοκλήρωσης του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η εταιρεία διατήρησε τη δυναμική της και συνεχίζει στο 2025 με όραμα και ισχυρές βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη και ηγεσία στην αγορά.
Η διοίκηση εκτιμά ότι το μέσο μερίδιο σε αξία της εταιρείας στις μεγάλες οικιακές συσκευές είναι της τάξης του 32-34% και στις μικρές στο 19%. Στόχος, όπως αναφέρθηκε, είναι η υπεράσπιση και αύξηση αυτών των μεριδίων. Την ίδια ώρα, η πορεία της εταιρείας είναι στενά συνδεδεμένη με τις επιδόσεις της αγοράς και αυτό που διαφαίνεται είναι μια μεσοσταθμική άνοδος για τα επόμενα χρόνια, όπου θα εξαλειφθεί η έντονα θετική επίπτωση στην αγορά της ψύξης της προηγούμενης διετίας. Παράλληλα, στις μικρές οικιακές συσκευές, η εξέλιξη της τεχνολογίας και η ανάπτυξη νέων κατηγοριών, όπως handsticks και robots για τις σκούπες, airfryers για convenience cooking βοηθάει στην ενίσχυση της αγοράς. Τέλος, στον κλιματισμό, οι καιρικές συνθήκες υποστηρίζουν την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς. Σημειώνεται ότι συνολικά η αγορά των μεγάλων οικιακών συσκευών (Major Domestic Appliances-MDA) δηλαδή ψυγεία, κουζίνες , πλυντήρια ρούχων και πιάτων, φούρνοι κ.ά εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 560 εκατ. ευρώ το 2025 από 570 εκατ. ευρώ το 2024 και 648 εκατ. ευρώ το 2023.
Στην παγκόσμια αγορά, η BSH Home Appliances κατέγραψε συνολικό κύκλο εργασιών το 2024 ύψους 15,3 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 3% ή 7,5% σε προσαρμοσμένη βάση για τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις. Απασχολεί 57.000 εργαζόμενους. Με στόχο την επιτάχυνση της μετατροπής καινοτόμων ιδεών σε εμπορικά προϊόντα, η BSH επένδυσε 835 εκατ. ευρώ στην Έρευνα και Ανάπτυξη, ποσό που αντιστοιχεί στο 5,5% του κύκλου εργασιών της, ποσοστό πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Οι συνολικές επενδύσεις της έφτασαν το 3,4%, με προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση και στην ενεργειακή αποδοτικότητα. Παράλληλα, ενισχύει τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και σε επίπεδο τελικού προϊόντος, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη σειρά Bosch Green Collection, με χρήση υλικών μειωμένου ή ουδέτερου άνθρακα και πρώτων υλών βιολογικής βάσης, καθώς και τα νέα φίλτρα μικροπλαστικών που ενσωματώνονται στα πλυντήρια ρούχων και κατακρατούν έως και το 97% των σωματιδίων.
ΠΗΓΗ:ΑΠΕ-ΜΠΕ