Σε κερδοφόρα ρότα επέστρεψε το 2022 ο όμιλος Attica, σημειώνοντας κέρδη ύψους 17,05 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 13,19 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2021.
Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσεως 2022, με ενοποιημένες πωλήσεις 530,24 εκατ. ευρώ, έναντι 347,91 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021, και ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) 57,75 εκατ. ευρώ, έναντι 41,96 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 52,4% σε σχέση με τη χρήση 2021 είναι αποτέλεσμα, της αύξησης των πληροτήτων των πλοίων σε όλες τις κατηγορίες εσόδων – βοηθούμενη και από την απόφαση της Πολιτείας για άρση του μειωμένου πρωτοκόλλου μεταφοράς επιβατών (λόγω Covid 19) στα πλοία από τα μέσα Μαρτίου 2022, της αύξησης κατά 28,6% των δρομολογίων των πλοίων καθώς και της αύξησης στις τιμές των εισιτηρίων, ως επακόλουθο των τεράστιων αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών επέτρεψε στον Όμιλο να καλύψει τα ιδιαίτερα αυξημένα λειτουργικά του έξοδα, κυρίως λόγω των σημαντικών αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης (αύξηση κατά 73% στη μέση τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων που καταναλώθηκαν το 2022 σε σχέση με το 2021).
Επένδυση στην πράσινη ναυτιλία
Η Attica Group ήταν και εξακολουθεί να είναι ο ηγέτης στις γραμμές που δραστηριοποιείται προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Πάντα πρωτοπόρος στην εισαγωγή νέων και καινοτόμων σχεδίων πλοίων στα οποία ενσωματώνονται οι πλέον σύγχρονες κάθε φορά τεχνολογίες.
Υπενθυμίζεται πως τον Ιούνιο και Ιούλιο του 2022 προστέθηκαν στο στόλο του Ομίλου τρία υπερσύγχρονα πλοία τύπου Aero Catamaran. Τα Aero Highspeed 1, 2 και 3 ξεκίνησαν τα δρομολόγια τους στις γραμμές του Αργοσαρωνικού στις αρχές Αυγούστου 2022, αντικαθιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία στους συγκεκριμένους προορισμούς.
Η κατασκευή των τριών AERO έγινε στο ναυπηγείο Brødrene Aa της Νορβηγίας. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανήλθε σε 21 εκατ. ευρώ (7 εκατ. Ευρώ ανά πλοίο) και η χρηματοδότησή της έγινε με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό προερχόμενο από τη Νορβηγική Export Finance Norway (“Eksfin”) με την εγγύηση του Norwegian Export Credit Guarantee Agency (“GIEK”) και την Alpha Bank που εμπιστεύτηκαν την εταιρεία και συνέβαλαν σημαντικά στην αναπτυξιακή αυτή επένδυση.
Μάλιστα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης εγκαινίων για την παραλαβή των τριών AERO, ο CEO της Attica Group, Σπύρος Πασχάλης είχε αναφέρει πως «η επένδυση στα πλοία AERO Highspeed συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Attica Group και στη σταδιακή μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, πιο πράσινη και περισσότερο ανταγωνιστική, ενισχύοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω -μεταξύ άλλων- της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και των μειωμένων εκπομπών αέριων ρύπων λόγω ελαφρύτερου υλικού κατασκευής των πλοίων, καθώς και της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών μονάδων (solar panels), οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών των πλοίων.
Με την επένδυση αυτή υλοποιούμε τον επιχειρηματικό μας σχεδιασμό με προσεκτικά βήματα, προκειμένου να ενισχύσουμε τον ηγετικό μας ρόλο και να ανταποκριθούμε στις αυξημένες διεθνείς απαιτήσεις του κλάδου. Επιβεβαιώνουμε στην πράξη για μία ακόμη φορά, τη δέσμευσή μας για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στην ελληνική ακτοπλοΐα, τη βέλτιστη εξυπηρέτηση και υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών, καθώς και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας».
Σημειώνεται πως εντός του 2022 εγκρίθηκε η νέα Περιβαλλοντική στρατηγική του Ομίλου. Η υλοποίηση της άρχισε ήδη με τον καθορισμό στρατηγικών στόχων που αφορούν τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, την πρόβλεψη για εγκατάσταση εξοπλισμού ενεργειακής βελτίωσης σε πλοία καθώς και τη διενέργεια συγκεκριμένων δράσεων που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Ομίλου.
Μεταφορικό έργο
Η Attica Group δρομολογεί 33 πλοία τα οποία δραστηριοποιούνται με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries» και «Hellenic Seaways». Από τα πλοία αυτά, τα 20 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά, τα 12 είναι ταχύπλοα και 1 πλοίο είναι φορτηγό – οχηματαγωγό.
Τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό και Σποράδες) και στη Διεθνή γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας (Ανκόνα, Μπάρι, Βενετία).
Το μεταφορικό έργο του Ομίλου, σε σχέση με τη χρήση 2021, αυξήθηκε κατά 38% στους επιβάτες, κατά 16% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11% στα φορτηγά οχήματα. Ο αριθμός των δρομολογίων σε σχέση με τη χρήση 2021αυξήθηκε κατά 28,6%.
Στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης τα πλοία του Ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με πλοία της ΑΝΕΚLINES.