Διευθέτηση χωροταξικού, νέες επενδύσεις σε premium προϊόντα και έτοιμα προς κατανάλωση φιλέτα, άνοιγμα σε νέες αγορές πέρα από την Ευρώπη, αλλά και πλήρη ιχνηλασιμότητα σ’ όλη την «αλυσίδα» παραγωγής, είναι οι παράγοντες που σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Avramar Alex Myers θα επαναφέρουν την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια στην κορυφή διεθνώς.,
Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων επισήμανε σε συνάντηση με δημοσιογράφους την περασμένη Πέμπτη ο επικεφαλής του Group Avramar, το οποίο δημιουργήθηκε από την τετραπλή συγχώνευση των εταιρειών Νηρέας, Σελόντα, Andromeda και Περσέας.
«Διαθέτουμε δέκα ιχθυογεννητικούς σταθμούς και τρία εργοστάσια τροφών παράλληλα με 70 μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας σε Ελλάδα και Ισπανία, οι οποίες βρίσκονται στρατηγικά τοποθετημένες σε ιδανικά σημεία, για να εξυπηρετήσουν τη διεθνή αγορά, τόσο από τα ανατολικά όσο και από τα δυτικά. Ταυτόχρονα, επενδύουμε σε πόρους ώστε να επεκτείνουμε τις υφιστάμενες φάρμες, καθώς βρισκόμαστε σε διαδικασία ανάπτυξης μεγαλύτερων και πιο αποδοτικών μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας», επισήμανε ο Ελληνοαμερικανός manager.
Σημειώνεται πως ο όμιλος Avramar απασχολεί πάνω από 2.300 εργαζόμενους, το 80% των οποίων βρίσκεται στην Ελλάδα και το 20% στην Ισπανία. Οι τέσσερις εταιρείες που απαρτίζουν τον όμιλο Avramar έχουν εμπειρία και τεχνογνωσία 40 ετών, με τέσσερα ξεχωριστά μεσογειακά είδη (Λαβράκι, Τσιπούρα, Κρανιό και Φαγκρί), τα οποία εξάγει σε 30 χώρες.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Avramar έχει έδρα στη Βαλένθια της Ισπανίας και ιδιοκτήτες του είναι δύο ξένα funds, το αμερικανικό AMERRA Capital και το κρατικό fund του Αμπού Ντάμπι Mubadala Investment. Παράγει το 80% των ψαριών του στην Ελλάδα, όπου διατηρεί 60 μονάδες, και 20% στην Ισπανία, όπου διατηρεί έξι μεγάλες μονάδες.
Το επενδυτικό πλάνο των 25 εκατ. ευρώ
Ο επικεφαλής του μεγαλύτερου ομίλου εταιρειών ιχθυοκαλλιέργειας στη ΝΑ Ευρώπη τόνισε πως βρίσκεται σε εξέλιξη το επενδυτικό πλάνο ύψους 25 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, την επέκταση σε καινούριες αγορές πέραν της Μεσογείου και την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Μίλησε για στροφή στα πιο premium προϊόντα που μπορεί να αποφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, αλλά και το στόχο για ανάπτυξη νέων κατηγοριών ψαριών ή υφιστάμενων που έχουν δυναμική ανόδου, όπως το φαγκρί και ο κρανιός.
Αυτή η ποιοτική διαφοροποίηση και η αναβάθμιση του έτοιμου προϊόντος θα βοηθήσει τις ελληνικές ιχθυοκαλλιέργειες να ξεχωρίσουν ακόμη περισσότερο ποιοτικά έναντι των… φθηνών προϊόντων της Τουρκίας που «σκοτώνει» τις τιμές όλα τα τελευταία χρόνια, αλλάζοντας τις ισορροπίες σε όλο τον κλάδο διεθνώς.
Στο πλαίσιο αυτό, ενισχύει και τον πυλώνα έρευνας και ανάπτυξης με αυτόνομη παραγωγή τροφής, καθώς δίνει ιδιαίτερη σημασία στα συστατικά τροφής των ψαριών, ελέγχοντας έτσι όλη την «αλυσίδα» παραγωγής και κυρίως την ποιότητα του τελικού προϊόντος. Σύμφωνα με τον κ. Myers, απώτερος στόχος του πενταετούς στρατηγικού πλάνου είναι η μετάβαση σε μια πλήρως καθετοποιημένη και ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας που ακολουθεί τη λογική «από το γόνο στο πιάτο.
Θέλουμε να διασφαλίσουμε την πλήρη ιχνηλάτηση των προϊόντων μας τόσο για τους πελάτες μας όσο και για τον τελικό καταναλωτή», σημείωσε χαρακτηριστικά. Ο Όμιλος ξεκίνησε από πέρυσι να διαθέτει ψάρι σε φιλέτο σε αγορές όπως Ελλάδα, Ελβετία, Ισπανία και Ιταλία, ενώ επίκειται αύξηση της γκάμας των προϊόντων με πρώτο στάδιο το λανσάρισμα καπνιστών, έτοιμων προς κατανάλωση φιλέτων.
Όπως σημείωσε ο CEO του ομίλου, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στη χρήση του 2020 διαμορφώθηκε στα 390 εκατ. ευρώ, με οριακά θετικό EBΙTDA, ενώ τόνισε ότι φέτος οι πωλήσεις «τρέχουν» με άνοδο περίπου 10%. Κυριότερες αγορές εξωτερικού της Avramar, που εξάγει το 80% της παραγωγής της, είναι η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, ενώ έχει ξεκινήσει με καλές προοπτικές την εξαγωγή λαβρακιού στην Αμερική.