Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKS«Ξυπνάει» η ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια;

«Ξυπνάει» η ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια;

Ένας ακόμα μήνας όπου όλες οι κινήσεις στα δεξαμενόπλοια έγιναν λόγω των προβλέψεων για άνοδο των ναυλαγορών, με το ενδιαφέρον των Ελλήνων όμως να αυξάνεται. Αξιοσημείωτο γεγονός είναι οι μηδενικές (σχεδόν) ελληνικές παραγγελίες νεότευκτων, ενώ όσον αφορά το ξηρό φορτίο, ο μήνας μπορεί να χαρακτηριστεί και ως «αδρανής».

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Η διορθωτική τάση που παρατηρείται στην αγορά το τελευταίο δεκαπενθήμερο έχει μετριάσει κατά πολύ την διάθεση των Ελλήνων πλοιοκτητών για αγορές. Με εξαίρεση κάποιες στοχευμένες πράξεις που μάλιστα έγιναν και σε χαμηλότερα των προηγουμένων επίπεδα, ο μήνας χαρακτηρίζεται ως αδρανής. Στο ίδιο μήκος κύματος και το κομμάτι των πωλήσεων από όπου φανερά αποστάζει το ενδιαφέρον από Κινέζους αγοραστές που εκτός από την διόρθωση της αγοράς, έχει και σαν αφορμή την σημαντική ενεργειακή κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα της Άπω Ανατολής.

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας Alcyon Shipping πουλήσαν το Capesize “Bluemoon” (2002, IHI, Ιαπωνία, SS/DD 12/2021) προς 15.75 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “Key Discovery” (2010, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 11/2025, DD 06/2023) προς 24εκατ. δολάρια, καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax “Yutai Ambitions” (2008, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 11/2023) προς 18.3 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax “Soho Trader” (2015, YZJ, Κίνα SS 03/2025, DD 05/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax “Soho Merchant” (2015, Chengxi, Κίνα SS 01/2025, DD 12/2022) προς 50.5 εκατ. δολάρια enbloc, καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS& Scrubber Ultramax “Nautical Alice” (2016, Hantong, Κίνα SS /DD passed) προς 28.5 εκατ. δολάρια. Επίσης, Έλληνες αγοράσαν το Ultramax “Star Crios” (2012, Yangzhou Dayang, Κίνα SS//DD 06/2022) προς 21.5 εκατ. δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax “Star Damon” (2012, Yangzhou Dayang, Κίνα SS//DD 10/2022) προς 22.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας AM Nomikos πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Sophia N” (2009, Qingshan, Κίνα, SS 08/2024 DD 10/2022) προς 17.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Larus πουλήσαν το Handysize “Kiveli” (2008, Larus Shipyard, Ελλάδα, SS 05/2025 DD 03/2023, 7 Ho/Ha) προς 11 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Diligent πουλήσαν το Handysize “Magnolia” (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS 11/2025 DD 10/2023) προς 13 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Lemar πουλήσαν το Handysize “Lilian” (1999, Shikoku, Ιαπωνία, SS 09/2024 DD 09/2022) προς 6.8 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Ένας ακόμη μήνας κατά τον οποίο, όλες οι κινήσεις γίνονται λόγω των προβλέψεων για άνοδο των ναυλαγορών. Γεγονός είναι πως παρότι το πλήθος των αγοραπωλησιών δεν συναρπάζει, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για πλοία και από Έλληνες πλοιοκτήτες. Ως εκ τούτου, και εφόσον η αφορά δείξει δείγματα ανόδου, αναμένουμε και αύξηση των κινήσεων. 

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Maran Tankers πουλήσαν το VLCC “Maran Corona” (2003, Daewoo, Κορέα, SS//DD 12/2021) προς 32 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris αγοράσαν το Suezmax “Densa Whale” (2012, HHI, Κορέα, SS//DD 03/2022) προς 32 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Aframax ‘’Advantage Arrow’’ (2009, Samsung, Κορέα, SS 02/2025, DD 02/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax ‘’Advantage Avenue’’ (2010, Samsung, Κορέα, SS 06/2025, DD 01/2023) προς 52 εκατ. δολάρια enbloc, καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS MR2 ‘’Angel 61’’ (2006, Iwagi, Ιαπωνία, SS 05/2026, DD 06/2024) προς 9.8 εκατ. δολάρια.

Νεότευκτα

Ο περασμένος μήνας ήταν ένας από τους αρκετούς της τελευταίας χρονιάς με μηδενικές παραγγελίες για νεότευκτα από Έλληνες πλοιοκτήτες. Μόνη εξαίρεση ήταν η παραγγελία από πελάτες της εταιρείας Maran Gas που αφορά σε 4 πλοία μεταφοράς LNG που δόθηκε στο Κορεάτικο ναυπηγείο Daewoo προς 211 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν από τον Απρίλιο έως και τον Ιούλιο του 2024.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα σε μια αγορά που συνεχίζει να δείχνει σημάδια διόρθωσης προσφέροντας 600 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 610$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 620$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 590 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 600$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 610$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 560 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 570$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 580$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ