Νέες επικοινωνιακές ανάγκες δημιούργησε στους Έλληνες η πανδημία, με τις απαιτήσεις των καταναλωτών από τους παρόχους τους να αυξάνονται, προκειμένου να καλύψουν αυτές τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας. Ειδικότερα και όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), δεν είναι τυχαίο ότι ένας στους τρεις Έλληνες (33%) θέλει υψηλότερες ταχύτητες σύνδεσης στη σταθερή τηλεφωνία κατά κύριο λόγο, για παρακολούθηση βίντεο/ταινιών υψηλότερης ευκρίνειας.
Παράλληλα, το 26% των πολιτών θέλει περισσότερα δεδομένα στην κινητή τηλεφωνία, κατά κύριο λόγο για πρόσβαση σε βιντεοκλήσεις. Τέλος, ένα ποσοστό 21% των καταναλωτών περισσότερο δωρεάν χρόνο ομιλίας.
Τις αυξημένες επικοινωνιακές ανάγκες των Ελλήνων, στη διάρκεια του lockdown, επιβεβαιώνει έρευνα κοινής γνώμης της ΕΕΤΤ για το 2020. Σύμφωνα με την έρευνα, το 40% των Ελλήνων χρησιμοποιούσε – στο πρώτο lockdown – τα δίκτυα κινητής και σταθερής τηλεφωνία (συνδυαστικά), για να συνδεθεί στο Διαδίκτυο.
Το 25% συνδεόταν μέσω δικτύου σταθερής τηλεφωνίας, με ονομαστική ταχύτητα σύνδεσης άνω των 50Mbps, ενώ το 49% αφιέρωσε χρόνο, μέσω Διαδικτύου, σε υπηρεσίες ανάγνωσης και γραφής κειμένου και 34% σε υπηρεσίες βίντεο ή gaming. Πολλές από αυτές τις συνήθειες έχουν παραμείνει με την ανάγκη των πολιτών για γρήγορο αξιόπιστο Ίντερνετ απ’ όπου και να βρίσκονται να είναι επίσης έντονη.
“Το 2020 αποτέλεσε μία ιδιαίτερη χρονιά, κατά την οποία, λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19, οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες επιτέλεσαν ακόμα πιο κεντρικό ρόλο στην καθημερινότητα των καταναλωτών, σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο”, αναφέρει στην έκθεση πεπραγμένων για το 2020 η ρυθμιστική Αρχή.
Ιδιαίτερη χρονιά
Το 2020, την πρώτη χρονιά της πανδημικής κρίσης, ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών της ΕΕΤΤ διαχειρίστηκε συνολικά περισσότερα από 15.000 περίπου γραπτά αιτήματα/καταγγελίες. Οι 12.000 περίπου αφορούσαν στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, με κυριότερο θέμα την αμφισβήτηση χρεώσεων σε λογαριασμούς και οι 3.000 περίπου σχετίζονταν με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και κυρίως, την καθυστέρηση επίδοσης.
Ορόσημο
Το 2020 αποτέλεσε, επίσης, έτος ορόσημο δεδομένου ότι συμπληρώθηκαν 20 χρόνια (2000-2020) από την έναρξη της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών. “Η ΕΕΤΤ, ως ρυθμιστής της αγοράς και αρμόδια αρχή ανταγωνισμού για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, διαμόρφωσε το κατάλληλο πλαίσιο για την εδραίωση του ανταγωνισμού, στη βάση ισότιμων όρων για όλους τους παρόχους και παρενέβη, όπου κρίθηκε απαραίτητο, με στόχο την παροχή ποικίλων και προσιτών επιλογών στους καταναλωτές”, αναφέρει η ρυθμιστική Αρχή. Μόνο μεταξύ 2004 και 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, 13.318.206 αριθμοί σταθερής και κινητής τηλεφωνίας μεταφέρθηκαν μέσω φορητότητας αριθμών. Τα τέλη τερματισμού κινητής τηλεφωνίας το 2020 μειώθηκαν σε €0,62/λεπτό από €7,86/λεπτό το 2009.