Στη νέα τάξη πραγμάτων της Άκτωρ, της μεγαλύτερης κατασκευαστικής εταιρείας της χώρας και στο νέο επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επαναδιαπραγμάτευση κάποιων συμβάσεων έργων, αλλά και την αποχώρηση από ζημιογόνες ξένες αγορές «ξεδίπλωσε» χθες σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της κατασκευαστικής Χρήστος Παναγιωτόπουλος.
Ο πρόεδρος της Άκτωρ, που είναι ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Ελλάκτωρ, επισήμανε ότι η νέα εποχή του ομίλου και το επιχειρησιακό σχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επαναδιαπραγμάτευση κάποιων συμβάσεων που είχαν «κλειδώσει» με μη συμφέροντες όρους, ενώ παράλληλα η εταιρεία αποχωρεί απ’ όλες τις χώρες που είχε απλωθεί, πλην της Ρουμανίας και φυσικά της Ελλάδας.
Επίσης τόνισε πως παρά περί του αντιθέτου λεγόμενα, ο όμιλος συμμετέχει σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς που «τρέχουν» στον κλάδο, ενώ έχει επικρατήσει σε έργα αξίας άνω των 800 εκατ. ευρώ. Συνολικά τόνισε ότι ο Άκτωρ έχει αναλάβει υπογράψει ή προς υπογραφή έργα ύψους 1 δισ. ευρώ από τις αρχές του 2021.
Βεβαίως, τα υπογεγραμμένα έργα της Άκτωρ από την αρχή της χρονιάς είναι ύψους 437 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 262 εκατ. ευρώ αφορούν συμβάσεις δημοσίων έργων και τα 175 εκατ. ευρώ, συμβάσεις του ιδιωτικού τομέα. Τόνισε ότι η εταιρεία έχει μειοδοτήσει και βρίσκεται στη διαδικασία της κατάθεσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών για δημόσια έργα ύψους 25 εκατ. ευρώ και για ιδιωτικά projects αξίας 544 εκατ. ευρώ.
Μέσα στο 2022 το break even
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο η Άκτωρ εμφάνισε ζημιές περίπου 100 εκατ. ευρώ ανά έτος την τελευταία τριετία. Το 2020 οι ζημιές ανήλθαν στα 182 εκατ. ευρώ, ενώ στα 340 εκατ. ευρώ είναι οι ζημιές των τριών τελευταίων ετών, 2018, 2019 και 2020. Πάντως, όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος, η Άκτωρ εκτιμάται ότι θα πάψει να εμφανίζει ζημίες στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, δηλαδή θα εμφανίσει, σε πρώτη φάση, break even, δηλαδή ισοσκελισμένα μεγέθη.
Μετρό Θεσσαλονίκης και παραχωρήσεις
Αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος της Άκτωρ τόνισε ότι έως το τέλος του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του έργου, μαζί με το σταθμό Βενιζέλου, ενώ οι εργασίες μετατόπισης των αρχαιοτήτων θα διαρκέσουν από τέσσερις έως έξι μήνες. Σημείωσε πως ήδη έχει εγκριθεί και έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο η συμπληρωματική σύμβαση ύψους 45,35 εκατ. ευρώ που αφορά τις πρόσθετες αρχαιολογικές ανασκαφές αλλά και την αλλαγή σχεδιασμού στον σταθμό Βενιζέλου.
Σχετικά με τις παραχωρήσεις ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε πως η Άκτωρ θα δώσει δυναμικά το παρόν τόσο στη νέα παραχώρησης της Αττικής Οδού από το 2024 (οπότε λήγει η ισχύουσα σύμβαση), όσο και σε παραχωρήσεις που τρέχουν αυτή την περίοδο, όπως ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και εκείνον για το οδικό έργο Πάτρας-Πύργου.