Καταφέρνοντας ακόμη και μέσα στο 2020, το έτος των lockdown και της έξαρσης της πανδημίας να πετύχει 100% πληρότητα, έχοντας παράλληλα τις κορυφαίες πιστοποιήσεις στο χώρο, με εξαιρετικούς δείκτες σ’ όλη την αλυσίδα της βιωσιμότητας, η Lamda Flisvos Marina δικαίως θεωρείται η κορυφαία μαρίνα της χώρας.
Έχοντας μερίδιο αγοράς 22%, η μαρίνα δείχνει το δρόμο σε όλη την ακτογραμμή αλλά και συνολικά στη χώρα μας για το πως μπορεί να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να γίνει ένα διεθνές κέντρο ελλιμενισμού πολύ υψηλών προδιαγραφών.
Η Lamda Flisvos Marina από το 2002 όπου και ιδιωτικοποιήθηκε, έχει μια σταθερά ανοδική πορεία φέρνοντας έσοδα, δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη για όλες τις γύρω επιχειρήσεις, ενώ αποτελεί μια «όαση» για την ακτογραμμή της Αττικής.
Η Μαρίνα Φλοίσβου έγινε η πρώτη exclusive μαρίνα στην Eλλάδα που προσφέρει δυνατότητες ελλιμενισμού υψηλού επιπέδου για ιδιοκτήτες mega-yacht. Διαθέτει 303 θέσεις ελλιμενισμού και περισσότερες από τις μισές φιλοξενούν σκάφη πολυτελείας μεγαλύτερα των 35 μέτρων.
Η ταυτόχρονη ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων σε έκταση 6.200 τ.μ., με εστιατόρια, καφέ, εμπορικά καταστήματα, υπηρεσίες yachting, καθώς και η ανάπλαση των 25 στρεμμάτων πρασίνου δημιούργησαν ένα έργο ξεχωριστό στη ΝΑ Μεσόγειο. Το εμπορικό της συγκρότημα εκτείνεται σε 3.800 τ.μ. και αποτελείται από έναν επιβλητικό παραλιακό δρόμο μεσογειακού στιλ, ενώ ο σχεδιασμός παραπέμπει σε ελληνικό νησί.
Η αφετηρία και η εξέλιξη
Η αφετηρία για τη νέα εποχή της Flisvos Marina ξεκινά το 2002 όταν η ETA έκανε διεθνή διαγωνισμό για την διαχείριση και εκμετάλλευσή της για τα επόμενα 40 χρόνια, με νικητή το σχήμα Lamda Technol Flisvos Marina (με leader τη Lamda Development του Oμίλου Λάτση). Σήμερα η ΕΤΑ που εκπροσωπεί το δημόσιο ελέγχει το 22,77%, ενώ η Lamda Flisvos Marina A.E. έχει το 77,23%.
Έκτοτε ξεκίνησαν οι μεγάλες δομικές αλλαγές, μέσα από επενδύσεις που έχουν ξεπεράσει τα 55 εκατ. ευρώ. Η Lamda Flisvos Marina ανέλαβε τη δέσμευση για την υλοποίηση σειράς έργων με στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της, προκειμένου να καταστεί VIP μαρίνα. Αξίζει να σημειωθεί πως έως τότε, η περιοχή είχε γίνει απρόσιτη, «νεκροταφείο» σκαφών, εν μέσω γενικευμένου πλιάτσικου και σκουπιδιών πάσης φύσεως.
Επίσης, με βάση μελέτες, για κάθε ένα ευρώ που δαπανάται για ελλιμενισμό σε μία μαρίνα, δαπανώνται 5-10 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους για καύσιμα, προμήθειες, τροφοδοσία, υπηρεσίες εξυπηρέτησης, συντήρηση και άλλες υποχρεώσεις. Άρα μια αγορά της τάξης των 50 εκατ. ευρώ, που είναι σήμερα οι (αναξιοποίητες κατά βάση) ελληνικές μαρίνες, δύναται να φέρει πάνω από 400 εκατ. σε έσοδα για όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις.
Η «πράσινη» λειτουργία και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα
Στην στρατηγική προσέγγιση της εταιρείας για τη βιώσιμη ανάπτυξη, περιλαμβάνονται η υπεύθυνη λειτουργία της μαρίνας ως ηγετικό πρότυπο της θαλάσσιας τουριστικής οικονομίας της χώρα μας, δημιουργώντας αξία για τους πελάτες, τους επισκέπτες, τους συνεργάτες, τους μετόχους και τους προμηθευτές της.
Σε συνέντευξη τύπου την περασμένη Πέμπτη για την παρουσίαση της 3ης έκθεσης βιωσιμότητας της μαρίνας, ο διευθύνων σύμβουλος Σταύρος Κατσικάδης (φωτό) τόνισε πως στόχος της μαρίνας είναι να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τους δείκτες της σ’ ό,τι αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Έτσι, υπάρχουν σχέδια για επενδύσεις σε πλωτά αιολικά και φωτοβολταϊκά, ισχύος ως 2MW, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της και την ενεργειακή αυτάρκειά της.
Επίσης, στόχος της μαρίνας είναι η εγκατάσταση οπτικής ίνας στο σύνολό της, ώστε να γίνει η πρώτη «έξυπνη» μαρίνα της χώρας, ενώ μέσα στο 2022 αναμένεται όλα τα οχήματα της να αντικατασταθούν με ηλεκτροκίνητα. Στο πλαίσιο έχει ήδη προχωρήσει στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων οι οποίοι θα αυξηθούν.
Σε επίπεδο βιώσιμης ανάπτυξης, η μαρίνα του Φλοίσβου με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη λειτουργία της και την προστασία της βιοποικιλότητας, συμμετέχει στο πρόγραμμα LifeGate PlasticLess που στοχεύει στη μείωση των πλαστικών αποβλήτων στη θάλασσα µε τη χρήση του Seabin. Το Seabin είναι ένα καλάθι που επιπλέει στο νερό και έχει τη δυνατότητα να συλλέγει περίπου 1,5 κιλό αποβλήτων την ημέρα. Μολονότι η… συγκομιδή φαντάζει μικρή, εντούτοις αντιστοιχεί σε περισσότερο από 500 κιλά αποβλήτων σε ένα έτος.
Τέλος, μεγάλη έμφαση δίνει η Lamda Flisvos Marina στην υπεύθυνη διαχείριση αποβλήτων, έχοντας εξειδικευμένη γκάμα συλλογής από λιπαντικά έλαια και χρησιμοποιημένες συσκευασίες μέχρι απόβλητα πετρελαιοειδών, χρωμάτων και βερνικιών, γυαλί, χαρτί, μπαταρίες και ηλεκτρολογικό υλικό. Μάλιστα, η Μαρίνα διαχειρίζεται 16 διαφορετικά ρεύματα ανακύκλωσης.