Με νέες εφαρμογές που θα τεθούν στην υπηρεσία του πολίτη αλλά και αυτοματοποιημένα συστήματα που θα συμβάλλουν στην διαφάνεια και την αποφόρτιση του Δημόσιου Τομέα αναμένεται να εμπλουτιστεί το επόμενο διάστημα η ψηφιακή εργαλειοθήκη της χώρας, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, από το βήμα συνεδρίου που συμμετείχε.
Αναφερθείς στα ψηφιακά άλματα που έχουν γίνει ήδη στη χώρα, ο κ. Πιερακκάκης σημείωσε ότι το επόμενο διάστημα θα συνεχίσουν να προστίθενται νέες υπηρεσίες στο gov.gr, θα προχωρήσουν πολλά από τα μεγάλα έργα του Ταμείου ανάκαμψης ενώ θα ανακοινωθεί και η στρατηγική της χώρας σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Να θυμίσουμε ότι η Εθνική Στρατηγική για την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα κείμενο πολιτικής το οποίο θα θέτει τις βάσεις πάνω στις οποίες θα σχεδιαστούν οι μεταρρυθμίσεις, τα έργα αλλά και οι επιδοτήσεις για το επόμενο διάστημα. Στόχος είναι, βάσει αυτής, να υλοποιηθούν έργα όπως το σύστημα υποστήριξης του μηχανισμού είσπραξης δημοσίων εσόδων, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη, η δημιουργία εφαρμογής παρακολούθησης του συστήματος εισροών και εκροών στο εμπόριο καυσίμων, έργο για την αυτόματη κωδικοποίηση της Νομοθεσίας με χρήση τεχνολογιών επεξεργασίας φυσικής γλώσσας καθώς και η εισαγωγή τεχνολογιών Robotic Process Automation για τη μείωση των επαναλαμβανόμενων διοικητικών εργασιών.
Παράλληλα βέβαια προχωρά και το έργο της αυτοματοποίησης των διαδικασιών. Πλέον οι φορείς του Ελληνικού Δημοσίου, που παρέχουν στους πολίτες τη δυνατότητα online πρόσβασης και εξυπηρέτησης με τους κωδικούς Taxisnet αριθμούν τους 209, έχοντας προστεθεί από την αρχή του έτους επιπλέον 57 φορείς του Δημοσίου, αύξηση της τάξης του 37,5% τους τελευταίους 8 μήνες.
Οι νέες online υπηρεσίες στις οποίες δόθηκε κατά το 2021 η δυνατότητα χρήσης των κωδικών Taxisnet ως διαπιστευτήρια, είναι 38 ηλεκτρονικές υπηρεσίες Δήμων για πληροφόρηση, εξυπηρέτηση δημοτών, διαχείριση αιτημάτων, προγραμματισμό ραντεβού, πληρωμών, διαχείριση οφειλών και τελών, πρόνοια και φύλαξη βρεφών, 5 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κτηματολογίου για δασική ανάρτηση, υποβολή αντιρρήσεων, εκπαίδευση χρηστών, 4 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας για εγγραφή σε νηπιαγωγεία, πρόσληψη αναπληρωτών, ψηφιακή μέριμνα, μαθητεία, 3 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης για διαχείριση δικαστικών υποθέσεων, διακίνηση αποφάσεων και πιστοποιητικών, άυλο συναινετικό διαζύγιο, 3 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το freedom pass voucher, πλατφόρμα επισκέψεων ΚΕΠ, πύλη εκπαίδευσης στο gov.gr.
Η διεύρυνση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών – από 501 την πρώτη ημέρα λειτουργίας του gov.gr σε περισσότερες από 1.250 σήμερα, αποτυπώνεται και στην εκθετική αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, όπως ανέφερε χθες ο υπουργός. Ενδεικτικά, από τις 8 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές το 2018, το 2020 καταγράφηκαν περισσότερες από 94 εκατομμύρια. Το τρέχον έτος μάλιστα, μόνο στο 1ο εξάμηνο, ο αριθμός αυτός έχει υπερβεί τα 150 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές με τον υπουργό να εκτιμά ότι θα φτάσουν τα 300 εκατομμύρια ως το τέλος του τρέχοντος έτους.