Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΗ Blueground, τα 180 εκατομμύρια και η πρώτη ελληνική startup του 1...

Η Blueground, τα 180 εκατομμύρια και η πρώτη ελληνική startup του 1 δισ.

Πριν από περίπου έναν χρόνο, ο partner της VentureFriends, Απόστολος Αποστολάκης, έλεγε στον (υπο)γράφοντα πως θεωρεί ότι είναι ζήτημα χρόνου το να αποκτήσει η Ελλάδα το δικό της unicorn. Την πρώτη της startup, δηλαδή, που θα αποτιμάται άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Ανάμεσα σε αυτές που θεωρούσε “φαβορί” για τον… τίτλου του μονόκερου, ήταν και η Blueground, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στο χώρο του real estate και της τεχνολογίας (prop-tech).

Δεν πέρασε πολύς καιρός και η Blueground, η οποία ξεκίνησε από λίγα διαμερίσματα στην Αθήνα και πλέον έχει διεθνή παρουσία σε Η.Π.Α., Μ. Βρετανία, Γαλλία, Αυστρία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Τουρκία, έκανε το μεγάλο βήμα: Ανακοίνωσε, σήμερα, ότι συγκέντρωσε 180 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση γύρου C -το υψηλότερο ποσό χρηματοδότησης που έχει συγκεντρώσει ποτέ ελληνική start-up! Και το παραμύθι που ξεκίνησε από την Αθήνα και επεκτείνεται σε κάθε γωνιά του πλανήτη, δεν σταματά εδώ.

H Blueground δραστηριοποιείται στον τομέα του real estate, διεθνώς

Με αυτά τα χρήματα, η Blueground έχει στόχο να επιταχύνει την ανάπτυξή της διεθνώς και συγκεκριμένα να επεκταθεί σε περισσότερες από 50 πόλεις έως το 2025 και να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας. Και το ερώτημα, τώρα, τίθεται πιο… βασανιστικά από ποτέ: Έχοντας πάρει την “κεφαλή” από τις ελληνικές startup, μπορεί η Blueground να γίνει το Unicorn του 1 δισεκατομμυρίου;

258 εκατ. δολ. ως σήμερα

Πιο αναλυτικά, 140 εκατομμύρια δολάρια αποτελούν αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και προήλθαν από τις επενδυτικές εταιρείες WestCap (που ηγήθηκε του γύρου), Geolo Capital, Prime Ventures, και VentureFriends, και 40 εκατομμύρια δολάρια αποτελούν δανειακή χρηματοδότηση από την Silicon Valley Bank. Mε αυτόν το νέο γύρο, η Blueground έχει αθροιστικά συγκεντρώσει 258 εκατομμύρια δολάρια από την ίδρυσή της το 2013 πετυχαίνοντας ένα ακόμα ρεκόρ: Το υψηλότερο ποσό χρηματοδότησης που έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα ελληνική start-up.

«Ιδρύσαμε την Blueground με όραμα να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας ένα σπίτι σε κάθε μεγάλη πόλη, προσφέροντας τους την ευελιξία και την άνεση που χρειάζονται για να εξερευνήσουν τον κόσμο», εξηγεί ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Blueground. «Η εμπιστοσύνη των επενδυτών μας, μας δίνει ακόμα περισσότερες δυνατότητες να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό το όραμα πραγματικότητα και να συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε στις αυξημένες απαιτήσεις των ανθρώπων για μεγαλύτερη ευελιξία. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ο νέος κύκλος χρηματοδότησης σημαίνει ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας και να καλωσορίσουμε στην ομάδα μας νέα μέλη παγκοσμίως».

Ο συνιδρυτής και CEO της Blueground, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου

Κατά τη διάρκεια των δύσκολων ημερών του 2020, η Blueground αναδιοργανώθηκε, εξορθολόγησε περαιτέρω τις δραστηριότητές της και κατάφερε να διατηρήσει την πληρότητα των μονάδων της στο 92%, εξασφαλίζοντας ταμειακές ροές για τους ιδιοκτήτες, και αποδίδοντας επιχειρηματικά εν μέσω δυσχερών συνθηκών. Με τη σταδιακή χαλάρωση στον περιορισμό των μετακινήσεων και την επακόλουθη αύξηση στη ζήτηση για επιλογές ευέλικτης διαβίωσης, η Blueground επανήλθε σε φάση ταχείας ανάπτυξης και έχει πλέον εδραιωθεί ως ο παγκόσμιος ηγέτης στις μηνιαίες έως ετήσιες ενοικιάσεις. Το 2021 ο παγκόσμιος κύκλος εργασιών της αναμένεται να κλείσει σε 140 εκατομμύρια δολάρια και το 2022 σε 240 εκατομμύρια δολάρια.

Η ταχεία ανάπτυξη της ελληνικής start-up και αυτός ο νέος κύκλος χρηματοδότησης σηματοδοτούν επίσης την περαιτέρω αύξηση του εργατικού δυναμικού της εταιρείας, καθώς και την πρόθεση της Blueground να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Στόχος της Blueground είναι να προσλάβει 300 νέα άτομα μέσα στους επόμενους 12 μήνες, οι μισοί εκ των οποίων θα έχουν ως βάση την Ελλάδα. Στην Ελλάδα σήμερα εργάζονται 200 άτομα και περισσότερα από 450 διεθνώς.

«Η Blueground έχει διαφοροποιηθεί με όλους τους σωστούς τρόπους – εξαιρετική οικονομική επίδοση σε ώριμες αγορές, ιδιαίτερη ανθεκτικότητα που προστάτευσε την επιχείρηση από την αστάθεια, κορυφαίο επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών και, το σημαντικότερο, ένα μοντέλο πειθαρχημένης ανάπτυξης που οδηγεί σε ισχυρή εξωστρέφεια», λέει ο Charlie Young, Partner της WestCap και μέλος του ΔΣ της Blueground. «Για την επιτυχία που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα, ο Αλέξανδρος και η ομάδα του έχουν κάνει μόνο την αρχή».

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση, ο Απόστολος Αποστολάκης, Partner της VentureFriends και μέλος του ΔΣ της Blueground, αναφέρει ότι «η Blueground αντιλήφθηκε πολύ νωρίς ένα σημαντικό κενό στην παροχή ποιοτικής και ευέλικτης διαμονής, και οι αλλαγές στον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε δημιουργούν μεγαλύτερη ανάγκη για την πρόταση της. Έχοντας αποδείξει τη δυνατότητα εξέλιξης και προσαρμογής, και με άνετη πλέον πρόσβαση σε χρηματοδότηση, η Blueground έχει πετύχει το στόχο της να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στο χώρο με τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ