Ξάφνιασε, αν μη τι άλλο, την επενδυτική κοινότητα η ανακοίνωση της συμφωνίας Autohellas-JP Morgan.
Αφ’ ενός, γιατί με αυτήν παρακάμπτεται-έμμεσα έστω- το εγχώριο τραπεζικό σύστημα, αφ΄ετέρου επειδή καταδεικνύει την εμπιστοσύνη του βασικού μετόχου στην προοπτική της εταιρείας.
Κατ’ αρχήν, τι σημαίνει-πρακτικά- η εξασφάλιση γραμμής πίστωσης από τον πανίσχυρο επενδυτικό οίκο μέσω τιτλοποίησης απαιτήσεων; έναν τρόπο δανεισμού με μεταβίβαση των εισπράξεων μηνιαίων ή και άλλων μισθωμάτων. Η κύρια διαφορά; στο κόστος χρήματος- κατ’ αρχήν- στην ευελιξία χρήσης της συγκεκριμένης γραμμής αλλά και-σε δεύτερο χρόνο- την ισχυροποίηση του brand Autohellas/HERTZ στις εκτός συνόρων αγορές. Το “κλειδί” στην χρηματοδότηση από την JPM είναι στην τιμή/κόστος μεταβίβασης που δεν φτάνει στο 5%-10% (της εγγεγραμμένης αξίας) αλλά αισθητά χαμηλότερα (φθηνότερα).
Το γεγονός, και μόνο, πως ο Ευτύχης Βασιλάκης επιλέγει να ανακοινώσει την συμφωνία με τον αμερικανικό οίκο, μόλις λίγες μέρες πριν την έκτακτη γενική συνέλευση (την Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου) προφανώς και έχει την σημασία του.
Στην γ.σ. κύριο θέμα είναι η επερχόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, διαδικασία που εάν πετύχει -όπως προεξοφλούν οι αναλυτές- θα οδηγήσει την Autohellas σε αλλαγή πίστας.
Ούτως ή άλλως η εισηγμένη εξαρτάται μεν από τον τουρισμό αλλά το μεγαλύτερο μέρος των core εσόδων προέρχεται από την μίσθωση αυτοκινήτων (leasing, ενοικίαση) ειδικότερα των μακροχρόνιων (επαγγελματικών) συμβάσεων, την αντιπροσώπευση/εισαγωγή αυτοκινήτων (λ.χ Hyundai).
Άλλωστε η Autohellas είναι ο μεγαλύτερος franchisee της HERTZ διεθνώς, με παρουσία σε 7 χώρες (Κύπρος, Ρουμανία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Κροατία, Βουλγαρία και Ουκρανία) και η υπογραφή ενός παίκτη του μεγέθους της JP Morgan μπορεί να “ξεκλειδώσει” ευκολότερα (και με καλύτερες συμβάσεις) και άλλες αγορές.
Παράλληλα η διοίκηση της εισηγμένης προσβλέπει στην ενίσχυση της αξίας συμμετοχής της στην αμκ της Aegean (άσκησε πλήρως τα δικαιώματα για την συμμετοχή στο 11,386% του μ.κ), στον εμπλουτισμό του στόλου της με eScooters του ηλεκτροκίνητου στόλου της και στο στοίχημα της σταδιακής επαναφοράς του τουρισμού προς τα επίπεδα του 2019.
Εάν βγει και το τελευταίο “στοίχημα” τότε το 2021 θα μπορούσε να είναι χρονιά επιστροφής στα προ Covid-19 μεγέθη.
– ο…κουμπάρος-