Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΤα χαρακτηριστικά του online shopping στην Ελλάδα

Τα χαρακτηριστικά του online shopping στην Ελλάδα

Τη ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, με τις προοπτικές του να παραμένουν θετικές παρά τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, αποτυπώνει Έρευνα των Καναλωτών που διεξήγαγε η Επιτροπή Ανταγωνισμού και παρουσίασε στο πλαίσιο της Ενδιάμεσης Έκθεσης για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Την ίδια στιγμή βέβαια η εν λόγω έκθεση σκιαγραφεί και τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς καθώς και των καταναλωτών που την απαρτίζουν

Ειδικότερα, η έρευνα η οποία τίθεται σε δημόσια διαβούλευση έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2021, ώστε η τελική έκθεση να δημοσιευτεί έως το τέλος της χρονιάς, επισημαίνει τα χαρακτηριστικά καταναλωτών και επιχειρήσεων που στρέφονται στις online αγορές, αλλά και τους παράγοντες που λειτουργούν αποτρεπτικά στην περαιτέρω διεύρυνση του κλάδου.

Περίπου μία online αγορά κάθε εβδομάδα

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα αυτής και με αφορμή την πανδημία, το ποσοστό όσων αγοράζουν διαδικτυακά τουλάχιστον «κάποιες φορές τον μήνα» ή συχνότερα, είναι αυξημένο- από 42% σε 69%. Στον αντίποδα το ποσοστό όσων προχωρούν σε αγορές μέσω διαδικτύου «σπάνια» μειώθηκε περίπου στο μισό (από 47% σε 23%). Κάπως έτσι ο μέσος αριθμός ετήσιων αγορών μέσω διαδικτύου καταγράφει αύξηση της τάξης του 57%, φτάνοντας τις 59 φορές περίπου ανά έτος από τις 37 που ήταν παλαιότερα. Αυτό μεταφράζεται σε μια περίπου μία online αγορά κάθε εβδομάδα.

Στην αύξηση των ηλεκτρονικών αγορά συμβάλλουν και τα πλεονεκτήματα που τους αναγνωρίζουν οι καταναλωτές, μερικά εκ των οποίων δεν σχετίζονται με την πανδημία, γεγονός που επιβεβαιώνει και τις δυνητικές προοπτικές του κλάδου.

Σε αυτά περιλαμβάνονται η δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών σε ώρες που τα φυσικά καταστήματα δεν λειτουργούν, η ευκολία αγορών αλλά και η ποικιλία, αφού μπορούν να βρεθούν και προϊόντα που δε θα εντοπίζονταν το ίδιο εύκολα σε φυσικά καταστήματα.

Αντίστοιχα, βασικός παράγοντας είναι και οι χαμηλότερες τιμές των προϊόντων, οι οποίες εντοπίζονται ευκολότερα διαδικτυακά μέσω των πλατφορμών σύγκρισης τιμής.

Σημαντικό ρόλο παίζει ωστόσο και η διασφάλιση της «υγιεινής» και της αποφυγής συγχρωτισμού κάτι που συνδέεται άμεσα με την πανδημία.

Στον αντίποδα, ανασταλτικό παράγοντα αποτελούν τα μεταφορικά έξοδα και οι χρόνοι παράδοσης των προϊόντων ενώ σημαντικός κρίνεται και ο παράγοντας της διάθεσης στοιχείων επικοινωνίας με το ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη τους σε αυτό.

Αυξάνει η εμπιστοσύνη για αγορές από το εξωτερικό

Η έρευνα εξετάζει και τις ανησυχίες που έχουν ακόμα και σήμερα οι καταναλωτές όταν ψωνίζουν διαδικτυακά, οι οποίες αποδεικνύεται ότι αυξάνουν αν πρόκειται για αγορές από καταστήματα του εξωτερικού σε σχέση με τα καταστήματα με ελληνική έδρα. Σε κάθε περίπτωση βέβαια η διείσδυση των επιχειρήσεων με έδρα το εξωτερικό στην ελληνική αγορά αυξάνει, με το 53% των καταναλωτών να αγοράζει τουλάχιστον μια κατηγορία προϊόντων – κατά κύριο λόγο προϊόντα ένδυσης κι υπόδησης – από κατάστημα που εδράζεται εκτός ελληνικών συνόρων.

Μεγάλη είναι η συνεισφορά του ηλεκτρονικού εμπορίου και στην επιχειρηματικότητα της περιφέρειας αφού ένα ποσοστό, άνω του 80% των καταναλωτών αγοράζει προϊόντα από ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν έδρα στην ελληνική επαρχία.

Τέλος, σταθερή φαίνεται να μένει και η προτίμηση των καταναλωτών για την αντικαταβολή, ενισχύοντας το αίσθημα εμπιστοσύνης.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ