Με την ναυλαγορά στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου να παραμένει και αυτόν τον μήνα σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, το κομμάτι των αγοραπωλησιών ανέδειξε δύο αρκετά πολυάσχολες εταιρείες με τα ηνία να ανήκουν σε πελάτες της εταιρείας Costamare που εντός δύο μηνών έχουν συγκροτήσει έναν δυναμικό στόλο από πλοία διαφόρων μεγεθών. Εξάλλου, άλλοι πλοιοκτήτες έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές που επικρατούν πετυχαίνοντας προσοδοφόρες πωλήσεις.
Ενδεικτικά:
Πελάτες της εταιρείας Seanergy πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize ‘’Hellasship’’ (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS 10/2025 DD 12/2023) μαζί με το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize ‘’Patriotship’’ (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS 10/2025 DD 12/2023) προς 62 εκατ. δολάρια enbloc συνοδευόμενο από BBB ναύλωση, ενώ πούλησαν και το Capesize ‘’Leadership’’ (2001, Koyo, Ιαπωνία, SS/DD 10/2021) προς 12.2 εκατ. δολάρια. Επίσης, αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize ‘’Lowlands Tenacity’’ (2011, HHIC, Φιλιππίνες, SS 04/2026 DD 05/ 2024) προς 29.5 εκατ. δολάρια και το Capesize ‘’Ocean Clarion’’ (2009, Namura, Ιαπωνία, SS/DD 03/ 2022) προς 24 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS & Scrubber Capesize ‘’Bulk Denmark’’ (2010, Koyo, Ιαπωνία, SS 10/2025 DD 11/2023) προς 31 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Zini είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Capesize ‘’Springbank’’ (2010, New Times, Κίνα, SS 11/2025 DD 11/2023) προς 26.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Golden Union πούλησαν το Panamax ‘’Imperial Rose’’ (2008, Shin Kashado, Ιαπωνία, SS/DD 08/2023) προς 17.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Sun Enterprises πούλησαν το Panamax ‘’Atlantic Hero’’ (2005, Sanoyas, Ιαπωνία, SS 06/2025 DD 08/2023). Πελάτες της εταιρείας Primerose πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘’Centurion’’ (2005, Oshima, Ιαπωνία, SS 08/2025 DD 010/2023) προς 12.5 εκατ. δολάρια με παράδοση τον Ιανουάριο του 2022. Πελάτες της εταιρείας Navios πούλησαν το Panamax ‘’Navios Azalea’’ (2005, Hudong, Κίνα, SS 06/2025 DD 03/2023). Πελάτες της εταιρείας Safe Bulkers πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘’Koulitsa’’ (2003, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 04/2023) προς 13.6 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Costamare είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Ultramax ‘’GH Dawn Run’’ (2018, Yangfan, Κίνα, SS 10/2023 DD 10/2021) προς 23.5 εκατ. δολάρια. Επίσης, από πελάτες της εταιρείας DryLog, αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax‘’ Bulk Patagonia’’ (2012, Kawasaki, Ιαπωνία, SS/DD 02/2023), το Supramax ‘’Bulk Ecuador’’ (2011, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS/DD 09/2021) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax‘’ Bulk Curacao’’ (2011, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS 05/2026 DD 05/2024) προς 13.6 εκατ. δολάρια enbloc. Επίσης, αγόρασαν το Supramax ‘’Darya Lakshmi’’ (2009, Mitsui, Ιαπωνία, SS 07/2024 DD 10/2022 προς 16.2 εκατ. δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax ‘’Bulk Titan’’ (2009, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS 11/2024 DD 11/2022 προς 16.2 εκατ. δολάρια, καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Handysize ‘’Interlink Acuity’’ (2011, Huatai, Κίνα, SS/DD 10/2021) μαζί με το Tier II Handysize ‘’Interlink Parity’’ (2012, Huatai, Κίνα, SS/DD 03/2022), το Tier II Handysize ‘’Interlink Verity’’ (2012, Huatai, Κίνα, SS/DD 06/2022) και το Tier II Handysize ‘’Interlink Equity’’ (2013, Huatai, Κίνα, SS/DD 01/2023) προς 14.75 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Επίσης αγόρασαν το Handysize ‘’Malen’’ (2011, Shanhaiguan, Κίνα, SS/DD 06/2021) προς 13 εκατ. δολάρια, το Tier II Handysize ‘’Konstantinos M’’ (2012, Jns, Κίνα, SS/DD 07/2022) προς 12 εκατ. δολάρια από πελάτες της εταιρείας Thalkat, καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Handysize ‘’Great Resource’’ (2011, Guangzhou Huangpu, Κίνα, SS/DD 06/2021) προς 12.6 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Meadway αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax‘’Bulk Costa Rica’’ (2012, NACKS, Κίνα, SS/DD 06/2022) προς 18.6 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Century Bulk Carriers πούλησαν το Supramax ‘’Serene Susannah’’ (2010, STX, Κίνα, SS 09/2025 DD 12/2023) προς 14.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Byzantine πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax ‘’Lara’’ (2008, IHI, Ιαπωνία, SS 06/2025 DD 06/2023) προς 15.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Medmar Inc πούλησαν το Supramax ‘’Sophia K’’ (2008, Nam Trieu, Βιετνάμ, SS/DD 04/2023) προς 11.5 εκατ. δολάρια συνοδευόμενο από χρονοναύλωση. Πελάτες της εταιρείας New Trade πούλησαν το Supramax ‘’New Unity’’ (2006, Iwagi, Ιαπωνία, SS/DD 09/2021) προς 13.3 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Handysize ‘’Liberty island’’ (2011, Saiki, Ιαπωνία, SS/DD 08/2021) προς 15.2 εκατ. δολάρια και του Handysize ‘’Ming Yuan’’ (2010, Taizhou Haibin, Κίνα, SS 07/2025 DD 08/2023) προς 11 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Alassia πούλησαν το Handysize ‘’Lucky Life’’ (2013, Imabari, Ιαπωνία, SS 06/2023 DD 08/2021) προς 13.8 εκατ. δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize ‘’Star Life’’ (2011, Shimanami, Ιαπωνία, SS 03/2026 DD 01/2024) προς 11.25 εκατ. δολάρια.
Δεξαμενόπλοια
Με τις συζητήσεις των χωρών μελών του OPEC+ σχετικά με την προσδοκώμενη αύξηση της παραγωγής να βρίσκονται σε εξέλιξη κατά τον μήνα που μας πέρασε, οι πράξεις στον τομέα των αγοραπωλησιών ήταν και πάλι μετρημένες. Αξίζει όμως να σημειωθεί πως αυτή η προσδοκία έρχεται πλήρως ενάντια στην τρέχουσα κατάσταση και παρόλα αυτά καταφέρνει και κρατά σταθερές τις τιμές των πλοίων.
Συγκεκριμένα:
Πελάτες της εταιρείας Kyklades πούλησαν το VLCC ‘’Nissos Antiparos’’ (2019, HHI, Κορέα, SS 07/2024 DD 07/2022) και το VLCC ‘’Nissos Santorini’’ (2019, HHI, Κορέα, SS 07/2024 DD 07/2022) προς 90 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του VLCC ‘’Takahashi’’ (2007, NACKS, Κίνα, SS 03/2025 DD 03/2023) προς 34.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Maran Tankers πούλησαν το VLCC ‘’Maran Triton’’ (2003, Hyundai Samho, Κορέα, SS 07/2023 DD 08/2021) προς 29 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Olympic Shipping πούλησαν το VLCC ‘’Olympic Legend’’ (2003, Samsung, Κορέα, SS 09/2023 DD 11/2021) προς 31.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Tsakos Shipping πούλησαν το Aframax ‘’Pericles’’ (2003, Samsung, Κορέα, SS 07/2023 DD 11/2021) προς 13 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Pantheon Tankers πούλησαν το Aframax ‘’Astro Saturn’’ (2003, Daewoo, Κορέα, SS 04/2023 DD 05/2021) και το Aframax ‘’Astro Sculptor’’ (2003, Daewoo, Κορέα, SS 01/2023 DD 03/2021) προς 13 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS MR2 ‘’New Breeze’’ (2010, Iwagi, Ιαπωνία, SS 06/2025 DD 10/2023) προς 15.4 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Leon Shipping είναι οι αγοραστές του MR1 ‘’Agena’’ (2011, HMD, Κορέα, SS/DD 04/2021) και του MR1 ‘’Adara’’ (2011, HMD, Κορέα, SS/DD 04/2021) προς 15.75 εκατ. δολάρια το κάθε ένα.
Νεότευκτα
Είναι ενδεικτικό πως τον τελευταίο μήνα στο παγκόσμιο πινάκιο παραγγελιών, έχουν θέση μόνο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Έτσι λοιπόν ακόμη και να ήθελε κάποιος Έλληνας πλοιοκτήτης να βάλει μια νέα παραγγελία για πλοίο σε γνωστή γιάρδα αυτή τη στιγμή, η πιθανότερη ημερομηνία ναυπήγησης που θα του προσφερθεί να είναι μέσα στο 2024.
Διαλύσεις πλοίων
Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα σε μια αυξανόμενη αγορά προσφέροντας 580 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 590$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 600$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 570 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 580$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 590$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 540 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 550$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 560$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Δημήτρης Σερέτης
Intelligence Trade & Consultancy Maritime Inc (ITCM)