Οι ανάγκες των πολιτών για ασφαλείς, διαφανείς και ποιοτικές μετακινήσεις αποτυπώνονται με σαφήνεια στη νέα πανελλαδική έρευνα της MARC για λογαριασμό της Uber . Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη – τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας – οι πολίτες γυρίζουν σελίδα, ζητώντας τεχνολογικές λύσεις που θα κάνουν την καθημερινότητά τους ευκολότερη.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 94% των πολιτών αξιολογεί τη δυνατότητα να καλεί ταξί μέσω της εφαρμογής, ενώ το ίδιο ποσοστό (93%) θεωρεί ότι αυτή η δυνατότητα πρέπει να επεκταθεί στην Ελλάδα, ειδικά σε τουριστικές περιοχές. Το 79% τάσσεται υπέρ της δυνατότητας εκμίσθωσης ιδιωτικών οχημάτων με οδηγό, (πχ. τουριστικά van), για καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού. Αντίστοιχα, η τεχνολογία αναδεικνύεται σε κύρια μοχλό αλλαγής: οι ηλικίες 17–44 ετών είναι οι πιο ενεργοί χρήστες των εφαρμογών, επιβεβαιώνοντας τη στροφή στις ψηφιακές μετακινήσεις.
Ήδη, 6 στους 10 κατοίκους Αθήνας και Θεσσαλονίκης έχουν χρησιμοποιήσει πλατφόρμες όπως η Uber, κυρίως λόγω ευκολίας, ασφάλειας, διαφάνειας και εξοικονόμησης χρόνου . Μάλιστα, το 96% εκτίμησε τη δυνατότητα να γνωρίζει εκ των προτέρων το κόστος της διαδρομής, ενώ πάνω από 9 στα 10 δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη συνολική εμπειρία χρήσης. Ειδικότερα για την Uber, το 97% όσων έχουν χρησιμοποιήσει δηλώνει «θετικά» ή «μάλλον θετικά» εντυπωσιασμένο από την εμπειρία.
Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι το 68% των μη χρηστών δηλώνουν πρόθεση να χρησιμοποιήσουν κάποια τέτοια εφαρμογή στο μέλλον. Παράλληλα, το 81% θα χρησιμοποιήσει μια νέα υπηρεσία μετακίνησης με ραντεβού, επαγγελματία οδηγό, εγγυημένη ασφάλεια και χαμηλότερη τιμή από τα ταξί. Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι οι πολίτες είναι έτοιμοι για ένα πιο, ευέλικτο και σύγχρονο μοντέλο τιμολόγησης και μεταφορών.
Οι κάτοικοι των μεγάλων πόλεων επιθυμούν περισσότερες επιλογές μετακίνησης που βασίζονται στην τεχνολογία, την ασφάλεια και τη διαφάνεια. Είναι καιρός οι υποδομές και οι κανονισμοί να συμβαδίσουν με τις ανάγκες της εποχής – μια εποχή που οι μετακινήσεις μας στις πόλεις επηρεάζουν άμεσα την ποιότητα μας.