Πρωταγωνιστές συνεχίζουν να παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές στις επενδύσεις σε νέα, πιο σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, είτε πρόκειται για νεότευκτα είτε για πλοία από «δεύτερο χέρι».
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers, μέχρι και το τέλος Απριλίου, το ελληνικό orderbook περιλαμβάνει συνολικά 606 πλοία καλύπτοντας όλο το φάσμα των κατηγοριών εμπορικών πλοίων.
Όπως σημειώνεται, οι «Greeks» ναυπηγούν 292 δεξαμενόπλοια, που αντιστοιχούν στο 25% των συνολικών υπό κατασκευή τάνκερ, που ανέρχονται σε 1.189 δεξαμενόπλοια.
Παράλληλα, έχουν δώσει παραγγελίες για 167 φορτηγά πλοία, που αντιπροσωπεύουν το 13% του υπό ναυπήγηση φορτηγών πλοίων που είναι 1.335 πλοία.
Στον τομέα των κοντέινερ, ναυπηγούν 50 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που αντιπροσωπεύουν το 6% των 787 πλοίων που ναυπηγούνται παγκοσμίως.
Στα LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές, ναυπηγούν 47 πλοία, που αντιστοιχούν στο 14% των πλοίων που ναυπηγούνται σε όλα τα ναυπηγεία του κόσμου. Ο αριθμός στην κατηγορία αυτή που κατασκευάζονται είναι 293 πλοία.
Τέλος, στον τομέα του LPG, κατασκευάζονται 50 πλοία, που αντιστοιχεί στο 16% των 260 πλοίων που ναυπηγούνται παγκοσμίως.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών έχουν τα πλοία τύπου neopanamax, τα οποία αποτελούν το 68% του συνόλου των παραγγελιών ελληνικών συμφερόντων containerships. Ακολουθούν τα μικρότερα feeders, με 18% του orderbook.
Συνεχίζουν από το 2024
Σημειώνεται πως οι «Greeks» βρέθηκαν στην κορυφή των παραγγελιών νέων τάνκερ το 2024, καθώς συνολικά παραγγέλθηκαν 435 πλοία, σημειώνοντας αύξηση 31% σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με την Veson Nautical. Όπως σημειώνεται πάνω από το 1/4 των νέων παραγγελιών την προηγούμενη χρονιά προήλθε από ελληνικά συμφέροντα.
Ειδικότερα, βάσει της έκθεσης, το 2024 δόθηκαν συνολικά παραγγελίες για 435 tankers. Οι «Greeks» έδωσαν παραγγελίες για 113, ενώ δεύτεροι ήταν οι Κινέζοι με 75 παραγγελίες, τρίτοι οι Σιγκαπουριανοί με 43, τέταρτοι οι Βρετανοί με 42, με την πεντάδα να κλείνουν οι Ιάπωνες με 18 παραγγελίες.