Από «ακτινογραφία» θα τεθούν 40 πεζογέφυρες στο ανοιχτό δίκτυο του Μετρό της Αθήνας, προκειμένου να εντοπιστούν πιθανά σημάδια αλλοίωσης ή φθοράς και να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις, αφού υπάρχουν υποδομές που ξεπερνούν… τα 60 χρόνια ζωής.
Η ΣΤΑΣΥ προχωρά στην προκήρυξη διαγωνισμού, στον οποίο θα συμπεριληφθούν επιθεωρήσεις και αυτοψίες στις 40 γέφυρες που έχουν κατασκευαστεί πάνω από τις γραμμές του ηλεκτρικού, αλλά και στη μεταλλική γέφυρα πάνω από την οδό Δουκίσσης Πλακεντίας στον σταθμό της γραμμής 3 «Χαλάνδρι», η οποία είναι και η μοναδική του καταλόγου που έχει κατασκευαστεί μετά το 2004.
Πρόκειται για ένα έργο αρκετά σημαντικό μιας και αφορά την γραμμή 1 του Μετρό δεδομένο ότι υπάρχουν υποδομές που ξεπερνούν τα 60 χρόνια ζωής.
«Πρόκειται για ένα μεγάλης κλίμακας έργο, που ξεπερνά τις τακτικές, προληπτικές επιθεωρήσεις και συντηρήσεις, που διενεργούν τα τεχνικά συνεργεία της ΣΤΑ.ΣΥ και θα δώσει την ακριβή εικόνα, μια ακτινογραφία και των 40 πεζογεφυρών, που βρίσκονται στο δίκτυό μας. Έτσι θα έχουμε ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια μας, για να επέμβουμε στοχευμένα και προληπτικά, όπου κρίνεται απαραίτητο» δήλωσε ο Αθανάσιος Κοτταράς, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ.
Σύμφωνα με την διοίκηση θα ακολουθήσει ανάλογο έργο, ενδελεχούς επιθεώρησης και των σιδηροδρομικών γεφυρών αλλά και των μεταλλικών στεγάστρων σταθμών και αμαξοστασίων.
Η Γραμμή 1, η οποία συνδέει το Λιμάνι με την Κηφισιά, μήκος 25,7 χιλιομέτρων, με 24 σταθμούς με το μεγαλύτερο τµήµα της είναι επίγειο και µόνο το τµήµα Μοναστηράκι – Αττική στο κέντρο της Αθήνας, μήκους 3,2 χιλιομέτρων , εκτείνεται σε υπόγεια σήραγγα. Ως εκ τούτου για την σύνδεση των οικιστικών περιοχών από τις οποίες διέρχεται, κατασκευάστηκαν στην διάρκεια των ετών λειτουργίας της αρκετές πεζογέφυρες. Ορισμένες εξ αυτών χρονολογούνται πριν το 1960, ενώ άλλες κατασκευάστηκαν σχετικά πρόσφατα, όπως η πεζογέφυρα πλησίον του σταθµού Νερατζιώτισσα που προστέθηκε το 2004. Η τελευταία γενική επισκευή στην Γραμμή 1 έγινε το 2007, στο πλαίσιο του έργου «Επισκευή Γεφυρών σε ολόκληρο το δίκτυο της ΗΣΑΠ ΑΕ».
Γι αυτό και κρίνεται αναγκαίο να πραγματοποιηθεί η επιθεώρηση πεζογεφυρών ώστε να γίνει αξιολόγηση της κατάστασης τους και η καταγραφή φθορών και των ελαττωμάτων κάθε δομικού μέλους. Επίσης, στη Γραμμή 3 του μετρό, που συνδέει το Δημοτικό Θέατρο με το Αεροδρόμιο, έχει κατασκευαστεί στο Χαλάνδρι μεταλλική πεζογέφυρα, η οποία εκτείνεται άνωθεν της οδού Δουκίσσης Πλακεντίας.
Στην συγκεκριμένη δεν έχει γίνει κάποια επιθεώρηση γι αυτό και θα ελεγχθεί και αυτή .
Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνεται ο έλεγχος σε γέφυρες, ασανσέρ και όπως στηθαία, αρμοί, φωτισμός, ηλεκτρομηχανολογικά κλπ.
Ο ανάδοχος θα κάνει επίγεια σάρωση με laser και 3D αποτύπωση, οπτικούς ελέγχους και μη καταστροφικές δοκιμές, ώστε να αναπτύξει ένα Μητρώο Πεζογεφυρών, την ευθύνη του οποίου θα έχει η ΣΤΑΣΥ, αποκτώντας έτσι ένα αναλυτικό μητρώο στο οποίο θα είναι γνωστή η θέση της γέφυρας, η χρονιά κατασκευή της, στα τεχνικά της στοιχεία, οι τυχόν επισκευές κ.α.
Οι πεζογέφυρες της ΣΤΑΣΥ είναι κατασκευασμένες από οπλισμένο σκυρόδεμα ή χάλυβα ή είναι σύμμικτες ή λιθόδμητες. Αφού αξιολογήσει τα ευρήματα των ελέγχων ο επιθεωρητής θα αποδώσει σε κάθε πεζογέφυρα μία βαθμολογία ανάλογα με τη σοβαρότητα των φθορών ή αλλοιώσεων που θα εντοπίσει και θα προτείνει τις ενδεδειγμένες ενέργειες. Αυτές μπορεί να είναι προληπτικές, διορθωτικές ή και επείγουσες παρεμβάσεις που θα άρουν την επικινδυνότητα.
Το ποσό της σύμβασης με τον ΦΠΑ είναι 184.636 ευρώ και η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.