Ένα ιστορικό ορόσημο στη μεγάλη διαδρομή εξέλιξης και προόδου που έχει διανύσει ο ξενοδοχειακός κλάδος στην Ελλάδα σηματοδοτεί το 2025. Είναι η χρονιά που συμπληρώνονται 90 χρόνια από την ίδρυση και λειτουργία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), ως θεσμικού συμβούλου της ελληνικής πολιτείας για θέματα τουρισμού.
Με αφορμή αυτήν την ιστορική επέτειο, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, θα υλοποιηθεί η πρωτοβουλία «Φιλοξενία με Αξία για Όλους» καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025 η οποία στοχεύει στην ανάδειξη της καθοριστικής συμβολής της ελληνικής φιλοξενίας στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική πρόοδο της χώρας.
«Τιμάμε τα 90 χρόνια του ΞΕΕ με μια πρωτοβουλία που ενώνει την ιστορία που διανύσαμε με το καλύτερο μέλλον που θέλουμε. Είναι δική μας ευθύνη να βάλουμε σήμερα τις βάσεις και για τα επόμενα 90 χρόνια. Για να ανταποκριθούμε στην πρόκληση της νέας Ελλάδας του επόμενου αιώνα, είναι απαραίτητο να διατηρήσουμε τις αρετές μας και να βάλουμε στην άκρη τις αδυναμίες μας. Πετύχαμε ως χώρα και ως λαός πολλά. Γι’αυτό είναι σημαντικό να εστιάσουμε εκεί που αποδεδειγμένα ξέρουμε πως τα καταφέρνουμε, εκεί που βρίσκει έκφραση η εργατικότητα, η δημιουργικότητα, η φιλότιμη επιχειρηματικότητα, εκεί που η χώρα μας κερδίζει κι αναδεικνύεται σε ηγέτιδα δύναμη. Αυτή είναι η Φιλοξενία. Η Φιλοξενία με Αξία για Όλους, Η Φιλοξενία που είναι Ελλάδα» ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός.
Η πρωτοβουλία «Φιλοξενία με Αξία για Όλους» διαρθρώνεται σε τέσσερις (4) θεματικούς άξονες:
I. Τη συνεισφορά της φιλοξενίας στην ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
II. Την εμπέδωση των συμπεριληπτικών αρχών και αξιών μιας ανοιχτής κοινωνίας που εκπροσωπεί η φιλοξενία.
III. Τη συμβολή στη βιωσιμότητα που αποτελεί μείζονα πρόκληση της εποχής μας.
IV. Τη στήριξη της απασχόλησης, ως ο μεγαλύτερος εργοδότης του ιδιωτικού τομέα.
Στο πλαίσιο αυτό οι κεντρικές δράσεις θα είναι:
1. Η διοργάνωση – σε διαφορετικές κάθε φορά Περιφέρειες της χώρας – δύο Συνεδρίων και δύο Ημερίδων, σύμφωνα με τους τέσσερις θεματικούς άξονες της πρωτοβουλίας.
2. Η παραγωγή τηλεοπτικού σποτ για την αξία της φιλοξενίας που θα μεταδοθεί ως κοινωνικό μήνυμα.
3. Η δημιουργία ενός λευκώματος, στο οποίο πολιτειακοί και πολιτικοί παράγοντες καταθέτουν τις απόψεις τους για την αξία της φιλοξενίας, με εικονογράφηση που θα προκύψει μετά από σχετικό διαγωνισμό.
Για την επικοινωνία της πρωτοβουλίας θα χρησιμοποιηθούν τα κοινωνικά δίκτυα, ένα minisite μέσα στην ιστοσελίδα του ΞΕΕ και ενημερωτικά φυλλάδια για κάθε έναν από τους τέσσερις θεματικούς άξονες.