Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΚ. Νεμπής: Αυτός είναι ο ΟΤΕ της νέας εποχής

Κ. Νεμπής: Αυτός είναι ο ΟΤΕ της νέας εποχής

«Θέλουμε ο Όμιλος ΟΤΕ, ο κορυφαίος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στην Ελλάδα, να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης, οδηγώντας παράλληλα και την Ελλάδα προς στις κορυφαίες θέσεις ψηφιακοποίησης στην Ευρώπη».

Με αυτή τη φράση έδωσε το στίγμα της νέας εποχής του ομίλου ΟΤΕ ο νέος επικεφαλής του οργανισμού κ. Κώστας Νεμπής που από τον περασμένο Ιούλιο έχει αναλάβει τα ηνία και χθες έδωσε την πρώτη του συνέντευξη Τύπου στο Μέγαρο του Αμαρουσίου, μιλώντας στους δημοσιογράφους του τηλεπικοινωνιακού ρεπορτάζ.

«Γύρισα στο σπίτι μου μετά από πεντέμισι χρόνια, διαδεχόμενος τον Μιχάλη Τσαμάζ, έναν από τους σπουδαιότερους manager που έχουν περάσει από τη χώρα», είπε ο νέος CEO του οργανισμού.

Παρουσιάζοντας το νέο όραμα για τον ΟΤΕ του 2030, τόνισε πως βασίζεται σε τρεις βασικές δεσμεύσεις: πρώτον,να παρέχει την καλύτερη εμπειρία πελάτη μέσα από κορυφαία ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες συνδεσιμότητας, δεύτερον να παραμείνει σε θέση οδηγού στα δίκτυα νέας γενιάς και τρίτον, να διαμορφώσει ένα ακόμη πιο σύγχρονο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες,πάντα με την υποστήριξη των ανθρώπων του.

Οι τρεις πυλώνες της στρατηγικής

Μιλώντας για την ανανεωμένη στρατηγική στην οποία θα στηριχτεί ο οργανισμός για τη νέα εποχή, ο επικεφαλής του ΟΤΕ ανέφερε τους εξής: Ανάπτυξη, Μετασχηματισμός, Διαφοροποίηση.

Για την ανάπτυξη των εσόδων της εταιρείας, ο κ. Νεμπής έχει θέσει πέντε βασικές προτεραιότητες. Το δίκτυο Fiber-to-the-Home (FTTH) συνεχίζει να επεκτείνεται δυναμικά για να καλύψει το 65% της χώρας έως το 2027. «Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε την πλειονότητα των ευρυζωνικών πελατών μας σε οπτική ίνα ή σε υβριδικές υποδομές Fixed Wireless Access σε περιοχές που δεν προβλέπονται να καλυφθούν από οπτική ίνα – δική μας ή εναλλακτικών παρόχων. Αυτό, σε συνδυασμό με τις συμφωνίες χονδρικής που πρόσφατα υπογράψαμε, θα μας φέρει το ποσοστό αξιοποίησης του fiber δικτύου μας σε πάνω από 55%» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στο 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος των 3.5GHz, με στόχο την αύξηση της πληθυσμιακής κάλυψης σε πάνω από 80%, με ταυτόχρονη αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών. Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, στόχος είναι η αύξηση διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης από το περίπου 30% που είναι σήμερα, κοντά στο μέσο όρο της Ε.Ε. δηλ. στο 50%. Ο κ. Νεμπής πρόσθεσε πως «οι πρόσφατες συμφωνίες με την NOVA και το Netflix, αλλά και τα επιπλέον μέτρα κατά της πειρατείας που προσδοκούμε σύντομα να φέρει η κυβέρνηση, θα βοηθήσουν σίγουρα προς αυτήν την κατεύθυνση».

Στον τομέα των εταιρικών πελατών, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε πως σκοπεύει να εστιάσει στην καινοτόμο συνδεσιμότητα, μεταφορά σε cloud υποδομές, νέες ψηφιακές υπηρεσίες, εξειδικευμένες λύσεις ανά κλάδο αλλά και την αξιοποίηση των System Solution δεξιοτήτων της εταιρείας. Τέλος, προτεραιότητα αποτελεί και η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ (COSMOTE insurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες.

Μετασχηματισμός

Όσον αφορά στον Μετασχηματισμό, ο κ. Νεμπής αναγνώρισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει ήδη, θέτοντας για το μέλλον δυο βασικές προτεραιότητες: την εξυπηρέτηση του πελάτη και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της εταιρείας. Ως προς την εξυπηρέτηση του πελάτη, πρώτος στόχος είναι να μειωθούν οι μη πωλησιακές επαφές στα φυσικά κανάλια εξυπηρέτησης και πώλησης, καθώς και οι άσκοπες μεταβάσεις των τεχνικών στο πεδίο.

Δεύτερος στόχος είναι η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), για να μεταφερθεί ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων και εξυπηρέτησης των πελατών στα ψηφιακά κανάλια, προσφέροντας καλύτερη εμπειρία πελάτη με πιο αποδοτικό τρόπο.

Όσον αφορά στην αποτελεσματικότερη λειτουργία τη εταιρείας, στόχος είναι η επιτάχυνση του μετασχηματισμού του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου. Όπως επισήμανε ο κ. Νεμπής αυτό θα γίνει «μέσω απλοποιήσεων, ψηφιακοποιήσεων και λειτουργικών βελτιστοποιήσεων. Αλλά και με την αξιοποίηση ΑΙ εργαλείων, μεταφορά σε cloud υποδομές και αξιοποίηση αυτοματισμών, αλλά και μετάβαση σε κοινές με τον Όμιλο Telekom πλατφόρμες και λειτουργικά μοντέλα».

Τρίτος και τελευταίος πυλώνας της νέας στρατηγικής του ΟΤΕ είναι η Διαφοροποίηση, με τρεις προτεραιότητες. Όπως ανέφερε ο Κώστας Νεμπής, «η εταιρεία ξεχωρίζει με τους καλύτερους δείκτες εμπειρίας πελάτη στην αγορά, ωστόσο γνωρίζουμε ότι έχουμε πολλά ακόμα περιθώρια βελτίωσης για να φέρουμε την εμπειρία πελάτη εκεί που θέλουμε και να φτάσουμε να συγκρινόμαστε με τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών τεχνολογίας στην Ευρώπη».

Οπτικές ίνες

Σχετικά με το δίκτυο οπτικών ινών, επισήμανε πως ο ΟΤΕ έχει έως σήμερα 1,6 εκατ. συνδέσεις, έως το τέλος του 2024 θα έχει φτάσει περίπου στις 1,7 εκατ., ενώ ο στόχος είναι τα 3 εκατ. συνδέσεις, κάτι που απαιτεί περίπου τρία με τριάμισι χρόνια από σήμερα. Επίσης τόνισε πως ο ΟΤΕ έχει σήμερα (μακράν) το μεγαλύτερο δίκτυο καλωδίων στην Ελλάδα με 21 χιλιάδες χιλιόμετρα καλώδια και συνεχίζει να επενδύσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Telecom είναι ένα παγκόσμιο brand

Ο κ. Νεμπής αναφορικά με την έμφαση που δίνει ο οργανισμός πλέον στο brand Telecom (παραμερίζοντας σταδιακά το ΟΤΕ), επισήμανε πως «έχουμε ξεκινήσει εδώ και καιρό να το αξιοποιούμε συμπληρωματικά με τη μάρκα μας COSMOTE, για την οποία είμαστε πολύ περήφανοι, γιατί κατατάσσεται στις πιο αγαπητές μάρκες ανεξαρτήτως κλάδου στην Ελλάδα. Ωστόσο, αξιοποιούμε και τη μάρκα Telekom που έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, στέκεται ισάξια στις top 10 παγκοσμίως και μας δίνει επιπλέον δυναμική και διεθνές εκτόπισμα».

Μάλιστα, επισήμανε πως «η Telekom είναι πλέον το κορυφαίο brand στον κόσμο στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και ένα από τα κορυφαία brand ανεξαρτήτως κλάδου. Είναι ένας όμιλος με παρουσία σε πάνω από 50 χώρες, έχει πάνω από 300 εκατ. πελάτες και απασχολεί πάνω από 200.000 εργαζόμενους. Το μέγεθός της, της επιτρέπει να έχει περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας από οποιονδήποτε άλλο. Google, Apple, SpaceX, Perplexity, OpenAI, Nvidia και Netflix είναι μόνο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συνεργασιών της Telekom».

Η υψηλή φορολογία, το box και το payzy

Σχετικά με την υψηλή φορολογία στον κλάδο τηλεπικοινωνιών, ο κ. Νεμπής σημείωσε πως «είμαστε στις 2-3 χώρες στην Ευρώπη με την υψηλότερη φορολογία σε σταθερή, κινητή και TV, κατάλοιπο της μνημονιακής περιόδου. Έχει γίνει η πρώτη κίνηση με την κατάργηση του φόρου 5% στις υψηλές ταχύτητες σταθερής. Ελπίζω να υπάρξει και συνέχεια».

Για την υπηρεσία παραγγελίας φαγητού BOX, σημείωσε πως «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την πορεία του BOX. Έχει ήδη φτάσει τους 1 εκατ. πελάτες και δέχεται 40.000 παραγγελίες την ημέρα. Και έχουμε ακόμη δρόμο». Για την υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών payzy, σημείωσε πως «έχει φτάσει τους 400.000 πελάτες, ενώ 2.000 επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει το payzypro. Ήδη έχει λανσαριστεί και στην γερμανική αγορά, ενώ θέλουμε να το αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο».

Τα 2.600 ακίνητα της OTE Estate

Αναφορικά με τα σχεδόν 2.600 ακίνητα που διαθέτει ο όμιλος ΟΤΕ ανά την Ελλάδα, αποτελώντας – μαζί με τη ΔΕΗ – την εταιρεία με τα περισσότερα ακίνητα στη χώρα, ο κ. Νεμπής επισήμανε πως «τα αξιοποιούμε όλα, ενώ δεν υπάρχει προς το παρόν κάποιο σχέδιο για την ΟΤΕ Estate. Όσα δεν χρησιμοποιούμε εμείς, τα νοικιάζουμε σε τρίτους» επισήμανε, κάτι που αποφέρει περίπου 5 εκατ. ευρώ έσοδα ετησίως.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ