Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα, όχι μόνο δεν θα αποχωρήσει από το χώρο της ενέργειας, αλλά θα συμμετάσχει πολύ δυναμικά και σε νέα projects, ενώ θα συνεργάζεται με τη Masdar – που εξαγοράζει την Τέρνα Ενεργειακή – για επόμενα μεγάλα έργα στην ενέργεια καθώς στη συμφωνία προβλέπεται το δικαίωμα συμμετοχής κατά 50% στα έργα αποθήκευσης καθώς και στα υπεράκτια αιολικά.
Παράλληλα, ο όμιλος στοχεύει να παραμείνει κυρίαρχη δύναμη στις υποδομές και τις παραχωρήσεις, όπου έχει ένα από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια στην Ευρώπη στον εν λόγω τομέα μετά και την απόκτηση της Αττικής Οδού.
Αυτά επισήμανε μεταξύ άλλων χθες ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα Γιώργος Περιστέρης μιλώντας στους μετόχους κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης που έδωσε το πράσινο φως για την πώληση της Τέρνα Ενεργειακής στο αραβικών συμφερόντων επενδυτικό σχήμα Masdar.
«Δεν φεύγουμε από την ενέργεια. Η συμφωνία προβλέπει ότι η ΓΕΚ Τέρνα θα είναι συνεπενδυτής της Masdar κατά 50% σε όλα τα νέα έργα αντλησιοταμίευσης αλλά και στα υπεράκτια αιολικά. Η συμμετοχή αυτή θα διατηρήσει την επενδυτική μας παρουσία σε πολλά υποσχόμενους νέους τομείς ενεργειακών υποδομών, ενώ λειτουργεί προς όφελος και της θυγατρικής μας ΤΕΡΝΑ (σ.σ. κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου) που διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή καίριας σημασίας ενεργειακών έργων», τόνισε ο κ. Περιστέρης.
Συνεχίζοντας την ομιλία του ο κ. Περιστέρης τόνισε πως «η συναλλαγή αυτή δεν είναι μία μεμονωμένη κίνηση. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού, που εκτυλίσσεται εδώ και χρόνια και που στόχο έχει να καταστήσει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχη δύναμη στον τομέα των υποδομών κάθε είδους σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πράγματι κατακτήσει ηγετική θέση στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων, έχοντας πλέον στο χαρτοφυλάκιό της έργα και υποδομές πολύ μεγάλης αξίας, που διασφαλίζουν ένα ακόμα καλύτερο μέλλον για τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και φυσικά τους μετόχους μας, όλους εσάς.
Στον τομέα των μεταφορικών υποδομών, εξασφαλίσαμε πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του ΒΟΑΚ, που αποτελεί το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητοδρόμου αυτή την περίοδο στην Ευρώπη.
Επίσης, εμπλουτίζουμε το χαρτοφυλάκιό μας με νέα έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας με συνολικό προϋπολογισμό της τάξης των 450 εκατ. ευρώ και δυναμικότητας άνω τον 300.000 τόνων, που καθιστούν τον Όμιλο πρωταγωνιστή και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς σε συνδυασμό με τα έργα της Ηπείρου και της Πελοποννήσου, που ήδη βρίσκονται σε λειτουργία.
Κι επιπλέον, όπως σε ανύποπτο χρόνο σάς είχαμε ενημερώσει, επεκτεινόμαστε και στα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, στα οποία έχουμε στρέψει δυναμικά το ενδιαφέρον μας, καταγράφοντας τα πρώτα επιτυχημένα αποτελέσματα».
«Άθλος η πρόωρη μετάβαση της Αττικής Οδού»
Μιλώντας για τον κλάδο των Παραχωρήσεων ο επικεφαλής της ΓΕΚ Τέρνα τόνισε ότι «η συνεισφορά του τομέα στις οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου θα αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες περιόδους με την εμπορική λειτουργία διαφόρων νέων έργων. Αυτό έχει ξεκινήσει ήδη με τη νωρίτερα του αναμενόμενου έναρξη της παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι αυτό που επετεύχθη, δηλαδή η απολύτως ομαλή μετάβαση του αυτοκινητοδρόμου από τον προηγούμενο παραχωρησιούχο στον Όμιλό μας ήταν ένα πολύ δύσκολο και πολύπλοκο εγχείρημα που ολοκληρώθηκε σε λίγες μόλις ημέρες, ενώ αρχικά προγραμματιζόταν να γίνει εντός πέντε μηνών. Δεν πιστεύω ότι άλλος όμιλος πέρα από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να το πετύχει αυτό. Και για αυτό αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στα στελέχη μας που πέτυχαν αυτόν τον άθλο».