Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤηλεπικοινωνίες: Ο κλάδος με τη μεγαλύτερη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης

Τηλεπικοινωνίες: Ο κλάδος με τη μεγαλύτερη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης

Κάτι παραπάνω από ταχεία είναι – σε παγκόσμιο επίπεδο – η διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στην επιχειρηματική καθημερινότητα, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), σημειώνοντας πως σε παγκόσμιο επίπεδο, το 72% των εταιρειών υιοθετούν σήμερα τεχνολογίες ΑΙ, ανατρέποντας μια στασιμότητα έξι ετών, κατά την οποία η χρήση τέτοιων τεχνολογιών είχε μείνει αμετάβλητη, περίπου στο 50%.

Ποιοι είναι όμως οι κλάδοι, στους οποίους η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση; Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, οι τηλεπικοινωνίες, ο χώρος της τεχνολογίας και ο κλάδος των επαγγελματικών υπηρεσιών, είναι αυτοί που έχουν μπει πιο βαθιά στον κόσμο του ΑΙ.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της ίδιας έρευνας, η συχνή χρήση της παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (gen ΑΙ) στο εργασιακό περιβάλλον έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το 2023: στον κλάδο των ΜΜΕ το ποσοστό είναι 45% (από 21% το 2023), στην τεχνολογία 54% (από 39%), στον τομέα των νομικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών 57% (από 23%) και στην ενέργεια 35% (από 11%).

Επιπλέον, στις προηγμένες βιομηχανίες, το αντίστοιχο ποσοστό για το 2024 είναι 27% (από 20% το 2023), στα καταναλωτικά αγαθά και στη λιανική 33% (από 18%), στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 26% (από 24%) και στην υγεία 31% (από 16%).

Παγκόσμιο sprint

Όπως αποτυπώνεται στη μελέτη “State of AI in early 2024: Gen AI adoption spikes and starts to generate value” της QuantumBlack, AI by McKinsey, αν το 2023 θεωρήθηκε η χρονιά που η τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό, το 2024 αποτελεί ορόσημο για την πρακτική ενσωμάτωσή της στην καθημερινή λειτουργία των επιχειρήσεων.

Ενδεικτικά, σε διάστημα μόλις 10 μηνών, η υιοθέτηση της παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (gen ΑΙ) φέρεται να έχει διπλασιαστεί, με τις επιχειρήσεις, που την εμπιστεύτηκαν πρώτες, να καταγράφουν ήδη βελτιωμένα οικονομικά στοιχεία. Εντούτοις, περίπου 9 στα 10 έργα, που ξεκινούν στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης, δεν καταφέρνουν να ξεπεράσουν το πιλοτικό στάδιο και να φτάσουν στην πλήρη υλοποίηση. Γεγονός που καταδεικνύει και την περιπλοκότητα της υιοθέτησης τέτοιων συστημάτων σε ευρεία κλίμακα.

Τι βλέπουν στο genAI

Η πλειοψηφία των εταιρειών δηλώνει ότι στρέφεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη με στόχο να καλυφθούν ταυτόχρονες ανάγκες σε πολλαπλούς τομείς, με πιο συνήθεις το marketing, τις πωλήσεις, την ανάπτυξη προϊόντων και το ΙΤ.

Σήμερα, η παραγωγική Tεχνητή Nοημοσύνη (gen ΑΙ) διεισδύει και στην καθημερινότητα των ιδίων των στελεχών, γεγονός που δεν παρατηρούνταν στον ίδιο βαθμό με παλαιότερες μορφές ΤΝ. Συγκεκριμένα, το 56% των διοικητικών στελεχών αναφέρει ότι χρησιμοποιεί συχνά εργαλεία παραγωγικής Tεχνητής Nοημοσύνης (gen ΑΙ) εντός ή/και εκτός εργασιακού περιβάλλοντος.

Εντούτοις, αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό στελεχών μεσαίας ή υψηλής βαθμίδας που δηλώνουν τακτικοί χρήστες εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης εντός εργασιακού περιβάλλοντος ανέρχεται στο 32% στην Ευρώπη, ένα ποσοστό αισθητά μικρότερο σε σχέση με άλλες περιοχές του πλανήτη, με την μεγαλύτερη εξοικείωση να καταγράφεται στην Κίνα, όπου το ίδιο ποσοστό ανέρχεται στο 46%.

Αύξηση παραγωγικότητας

Η παραγωγική Tεχνητή Nοημοσύνη (gen ΑΙ) έχει πλέον καθιερωθεί ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, προσφέροντας σημαντικά οφέλη. Αναγνωρίζοντας την αξία της και τα οφέλη της, περίπου το 33% των ερωτηθέντων επιχειρήσεων προορίζει τουλάχιστον το 5% του προϋπολογισμού που αφορά στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, στην ενσωμάτωση και τη διεύρυνση των λύσεων και των εργαλείων παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (gen ΑΙ). Το αντίστοιχο ποσοστό των ερωτηθέντων, που σκοπεύουν να επενδύσουν αντίστοιχα σε εργαλεία “παραδοσιακής” Τεχνητής Νοημοσύνης ανέρχεται στο 39%.

Οι πέντε τομείς, στους οποίους αναμένεται να έχει τον μεγαλύτερο θετικό αντίκτυπο παγκοσμίως η διείσδυση των συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι αυτοί της Τεχνολογίας και Πληροφορικών Συστημάτων, της εκπαίδευσης, των τηλεπικοινωνιών, των επιστημών υγείας, και του τραπεζικού και ασφαλιστικού τομέα. Πολλοί από αυτούς τους τομείς είναι ενεργοί και στον ελληνικό χώρο, γεγονός ελπιδοφόρο για το συνολικό πιθανό αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εγχώρια οικονομία.

Όπως προαναφέρθηκε, μόνο 1 στα 10 έργα Τεχνητής Νοημοσύνης καταφέρνει να ξεπεράσει το πιλοτικό στάδιο και να χρησιμοποιηθεί σε ευρεία κλίμακα. Έχει, λοιπόν, ενδιαφέρον να γίνει κατανοητό πώς διαφέρουν εκείνες οι επιχειρήσεις, που καταφέρνουν υψηλές επιδόσεις στον χώρο αυτό από τις υπόλοιπες. Η έρευνα της McKinsey επικεντρώθηκε στο μικρό εκείνο ποσοστό (~5%) των επιχειρήσεων, που μπορούν να αποδώσουν το 10% του ΕΒΙΤ τους στην χρήση της παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (gen AI) – και διαθέτουν παρομοίως υψηλές επιδόσεις και στη χρήση παραδοσιακής Τεχνητής Νοημοσύνης. Αυτές οι εταιρείες τείνουν να χρησιμοποιούν ΤΝ σε περισσότερες εσωτερικές λειτουργίες τους, από Marketing και Πωλήσεις μέχρι τις Νομικές τους Υπηρεσίες και το Compliance τους. Επίσης, διαθέτουν πιο οργανωμένη αντιμετώπιση στα ρίσκα που ενέχει η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και σαφέστερη στρατηγική επί του θέματος. Οι δύο μεγαλύτερες προκλήσεις, που συναντούν οι επιχειρήσεις αυτές παγκοσμίως, είναι στο χώρο της διαχείρισης δεδομένων, καθώς και στο θέμα της ασφαλούς και ηθικής χρήσης της ΤΝ.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ